Poleg sladoleda iz ajdovske družbe Incom tudi čokolada
Slovenija
08.12.2020
Ajdovski Incom je eden od največjih sladoledarjev v regiji in največje sladoledno podjetje v Sloveniji, ki trenutno zaposluje 483 ljudi, a ker bodo pred novo sladoledno sezono uvedli nove proizvodne linije in po izgradnji tovarne za čokolado začeli tudi s to dejavnostjo, bodo zaposlili (najmanj) 40 sodelavcev.
Direktor podjetja Boštjan Jerončičje lahko zaradi tega upravičeno ponosen, saj iz Ajdovščine vsak dan v svet pošljejo več kot dva milijona kornetov, palčk, lončkov, banjic in drugih vrst sladoleda, ki so vsi plod domačega znanja. Letos so jih proizvedli rekordno, in sicer okoli 2,5 milijona na dan, vsak dan pa zamesijo 120 ton sladoledne mase. V industrijski coni, poleg tovarne Mlinotesta, je zrasel največji izdelovalec sladoleda v Sloveniji, izvažajo pa v Nemčijo, Veliko Britanijo, Francijo, Skandinavijo, Avstralijo in številne druge države. Letos zaradi koronakrize manj gostilnam in hotelom, zato pa veliko več trgovinam.
"Imamo srečo, da kar 99 odstotkov vsega sladoleda prodamo trgovinam, kar nam je omogočilo rast," je dejal Jerončič, ki bo s sodelavci uresničil cilje pred začetkom leta, ko se še ni niti slutilo, da se bo svet zaradi korone ustavil. Cilj 11-odstotne rasti in 73 milijonov prihodkov bodo celo presegli. Začetki podjetja so bili skromni. Njegov ustanovitelj Andrej Slokar se je leta 1991 odločil, da bo sledil sanjam in začel v garaži izdelovati sladoledne banjice za potrebe lastnega gostinskega lokala.
Poleg poslovnih uspehov so bili letos uspešni tudi z inovacijami. Sladoledna vrtnica jih je na kitajskem sejmu SIAL uvrstila med 10 najboljših, zlato pa so zanjo osvojili na naši Agri in od nemške organizacije DLG. Razmišljajo celo tako futuristično, da direktorju družine sladoledov Leone ni nerodno reči, da želijo narediti sladoled, ki se ne bo stopil, ali pa takega, ki bi človeka pogrel.
Kar zadeva novo čokoladno tovarno, ki jo bodo odprli kmalu, je tako, da že zdaj proizvajajo 2000 čokoladnih ton na leto za lastne potrebe, zdaj pa jo bodo še več. Njihove prve čokolade za trg so bile že v začetku decembra na policah slovenskih trgovin. Po novem pa bo letna proizvodnja pet tisoč ton, kar 3000 ton čokolade na leto pa bo lahko na trg prodal Incom z že izvedeno naložbo.
Nedaleč od tovarne sladoleda so namreč najeli proizvodne prostore, kjer so postavili linijo za izdelavo čokoladnih kapljic in linijo za licenčne figurice. V širitev proizvodnje čokolade so letos vložili 1,5 milijona evrov in na novo zaposlili deset sodelavcev. Povečali so tudi zmogljivost mlinov, kjer se pripravlja osnovna čokoladna masa. V načrtih je tudi velika tovarna čokolade, ki naj bi bila ob tovarni sladoleda, ki ima skoraj 20 tisoč kvadratnih metrov pokritih površin.
V podjetju verjamejo tudi, da bo njihov razvoj pri čokoladi zaradi vseh izkušenj in poslovnih vezi, ki jih imajo, bistveno hitrejši, kot je bil pri sladoledu. Jerončič pravi: "Za čokoladne izdelke smo se odločili, ker smo v sladoledni industriji že veliko dosegli. Izhajamo tudi s praktičnega vidika, saj želimo zmanjšati odvisnost od sezonske narave sladoleda."
V Incomu bodo čokoladne izdelke ponujali poslovnim kupcem in končnim potrošnikom. Za prvi segment imajo že izdelane vse klasične recepture čokolad (mlečna, bela, temna z različnimi vsebnostmi kakava), hkrati pa ponujajo tudi posebne recepture, od proteinskih čokolad do čokolad brez sladkorja. V segmentu prodaje, namenjene končnim kupcem, pa razvijajo še bolj inovativne, nišne izdelke, pri čemer sledijo vsem najnovejšim trendom.
Pilotna linija jim omogoča izdelavo manjših količin čokolade naenkrat, kar pomeni možnost razvijanja novih nišnih izdelkov. Drugim podjetjem bodo ponujali tudi polizdelke, kot so čokolada v tekočem stanju ali čokoladne kapljice. Začeli so z licenčnim izdelkom, čokoladnimi figuricami v obliki risanih junakov in že dosegajo zelo dobre rezultate. Tudi prvi odzivi iz tujine so odlični. Od prvega decembra so čokoladne figurice na voljo tudi na slovenskih policah ene od trgovskih verig, Lidla.
Njihove čokoladice imajo za več kot desetino manj sladkorja od najbolj poznanih otroških čokoladic takšnega tipa, trdi Jerončič. Prihodnje leto bodo v obliki čokoladnih figuric na trg prišli tudi ostali risani junaki, ki jih ponujajo v sladoledni obliki, razvijajo pa tudi bolj zdrave in funkcionalne čokolade z dodatkom vitaminov, ki jih bodo lansirali pod blagovno znamko Leone Alive.


