SLO bocni levo
SLO bocni desno

CLAUDIU ILIAN: Naše poslanstvo je jasno, ustvariti prihodnost brez dima

Slovenija

21.11.2025

Novi direktor za Slovenijo o viziji podjetja Philip Morris International, gospodarskem vplivu in novih pobudah v Sloveniji.


Nedavno je Claudiu Ilian prevzel vlogo direktorja podjetja Philip Morris Ljubljana. Z več kot dvema desetletjema izkušenj v podjetju Philip Morris International (PMI) in bogatimi mednarodnimi izkušnjami je nazadnje vodil ekipo komercialne organizacije s tisoč zaposlenimi v romunski podružnici. Ob prihodu v Slovenijo je z nami spregovoril o transformaciji PMI, gospodarskem odtisu v Evropi in novih pobudah, ki so pomembne za polnoletne uporabnike tobačnih in nikotinskih izdelkov v Sloveniji.

Claudiu, pred nekaj meseci ste se pridružili slovenski ekipi po izjemni karieri v PMI. Kaj vas je navdihnilo za ta izziv in kako se transformacija PMI odraža v Sloveniji?

Hvala. V čast mi je, da sem se pridružil slovenski ekipi v tako ključnem trenutku, tako za PMI kot za celotno industrijo. Moja pot v PMI je bila vedno povezana s prilagodljivostjo, sprejemanjem sprememb in vodenjem ekip skozi te spremembe, s čimer soustvarjamo prihodnost našega podjetja. Slovenija je del globalne evolucije PMI – preoblikujemo se iz tradicionalnega tobačnega podjetja v znanstveno usmerjeno, brezdimno podjetje. Naše poslanstvo je jasno: ustvariti prihodnost brez dima. V Sloveniji opažamo vse večje zanimanje polnoletnih kadilcev za brezdimne alternative, naša vloga pa je zagotoviti, da imajo tisti, ki ne želijo prenehati kaditi, dostop do boljših alternativ.

Kaj za vas pomeni vodenje v tem kontekstu sprememb?

Vodenje danes pomeni prilagodljivost in empatijo. Ljudje si zapomnijo, kako so se ob vas počutili. Prizadevam si graditi kulturo, kjer so ekipe opolnomočene za deljenje idej, izzivanje ustaljenih norm in inoviranje. Tako skupaj ne le upravljamo spremembe, ampak jih soustvarjamo. Verjamem v odprt dialog in medfunkcijsko sodelovanje, ker inovacije niso le v izdelkih, temveč v načinu razmišljanja. Vlagamo v usposabljanja, podpiramo agilne načine dela in skrbimo, da so naše ekipe pripravljene na spreminjajoče se potrebe potrošnikov. Vodenje ni le domena direktorjev – želimo ga vcepiti v miselnost vsakega zaposlenega.

Generalni direktor PMI Jacek Olczak je napovedal konec prodaje cigaret v desetih letih. Je to za Slovenijo realno?

To je ambiciozno, a dosegljivo. Slovenija ima napredno javnozdravstveno okolje in prebivalstvo, odprto za inovacije. A zakonodaja pogosto zaostaja za inovacijami. Potrebujemo zakonodajni okvir, ki razlikuje brezdimne alternative od cigaret. To ni le poslovno vprašanje – je priložnost za javno zdravje. S predpisi, ki temeljijo na znanstvenih utemeljitvah, lahko vlade zagotovijo, da imajo polnoletni kadilci, ki ne prenehajo kaditi, dostop do točnih informacij o brezdimnih izdelkih, kar lahko pozitivno vpliva na javno zdravje.

V Sloveniji ste prvo brezdimno alternativo uvedli že leta 2017.

Da, Slovenija je bila ena prvih držav, ki je lansirala IQOS, kmalu po svetovni predstavitvi. Ponosni smo, da je to danes vodilna brezdimna naprava na svetu. V zadnjih 10 letih je skupnost Iqosovih uporabnikov zrasla na več kot 30 milijonov polnoletnih uporabnikov po svetu, večina jih je popolnoma prešla na Iqos in opustila kajenje. V Sloveniji pa je polnoletnih uporabnikov te naprave že več kot 100 tisoč. V tem času smo pozorno poslušali naše uporabnike, večkrat nadgradili napravo in razširili portfelj brezdimnih izdelkov, da zagotovimo raznolikost okusov.

Kaj natančno pomeni nadgradnja?

Nedavno smo predstavili naprave IQOS ILUMAi, naše najnaprednejše naprave do zdaj. Te uporabljajo indukcijsko tehnologijo Smartcore Induction System™, ki segreva tobak brez konice grelca, kar odpravi potrebo po čiščenju ter zagotavlja brezhibno izkušnjo pri vsaki uporabi. Te naprave imajo tudi nove napredne funkcije, kot so zaslon na dotik, začasna prekinitev, FlexPuff in druge, ki omogočajo pametno personalizacijo, da si lahko polnoletni uporabniki prilagodijo izkušnjo glede na svoje želje. Poleg tega ponujamo tudi najširši portfelj paličic za segrevanje, ki zagotavljajo bogat okus in izboljšano senzorično izkušnjo. Ta portfelj vključuje tobačne različice paličic za segrevanje, kot so Terea in Delia, pa tudi tiste z nikotinom in aromami, vendar brez tobaka, kot je Levia. Naš celoten portfelj je zasnovan tako, da ustreza različnim željam polnoletnih uporabnikov in hkrati podpira našo brezdimno pot. Vse te inovacije so pomemben korak naprej v naši misiji zagotavljanja boljših alternativ kajenju in nenehnega izboljševanja izkušnje potrošnika.

Kako PMI na novo definira izkušnjo potrošnika za boljše sodelovanje s končnimi polnoletnimi uporabniki in B2B partnerji?

V PMI se izkušnja potrošnika razvija iz transakcijskega modela v strateški dejavnik dolgoročnih partnerstev. V B2B segmentu to pomeni razumevanje ne le potreb naših partnerjev, temveč tudi pričakovanj njihovih strank. Osredotočeni smo na oblikovanje izkušenj, ki so intuitivne, podatkovno podprte in prilagodljive – bodisi prek digitalnih platform ali prodajnih mest. Naše ekipe za izkušnjo potrošnika tesno sodelujejo s komercialnimi in regulativnimi funkcijami, da je vsaka točka stika skladna z našo zavezanostjo skladnosti, kakovosti, empatiji in inovacijam. Čeprav smo ponosni na napredek, se zavedamo, da je izkušnja potrošnika pot. Še naprej bomo vlagali v razvoj kompetenc in medfunkcijsko sodelovanje, da zagotovimo, da bodo naši partnerji uživali v dosledni in napredni izkušnji.

Kako PMI odgovarja na okoljsko odgovornost v Sloveniji ob spreminjajočih se pričakovanjih kupcev?

Lani septembra smo v Sloveniji uvedli krožni program. Program omogoča potrošnikom zbiranje in recikliranje naših starih naprav za segrevanje tobaka in uporabljenih paličic za segrevanje, da zmanjšamo vpliv na okolje. Cilj pobude je preprečiti, da bi ti izdelki končali v mešanih komunalnih odpadkih, in maksimirati izrabo virov z recikliranjem in energetsko predelavo. Potrošniki lahko brezplačne vrečke za uporabljene paličice za segrevanje prevzamejo v eni od osmih trgovin z brezdimnimi izdelki po Sloveniji in jih tja tudi vrnejo. V prvem letu smo zbrali več kot tono vrnjenih paličic za segrevanje. Ta močan odziv dokazuje, da so potrošniki pripravljeni narediti majhne, a pomembne korake k bolj trajnostni prihodnosti. V prizadevanjih za trajnost se osredotočamo tudi na ekološko zasnovo, zmanjševanje embalažnih odpadkov in podaljševanje življenjske dobe naprav. Z vpeljavo ekoloških načel, izboljšanjem reciklabilnosti embalaže, podaljševanjem življenjske dobe naprav in usmerjanjem uporabnikov k sodelovanju v krožnem programu želimo zmanjšati vpliv na okolje skozi celotno življenjsko dobo izdelka – od nastanka do konca uporabe.

Kljub zahtevnemu okolju in industriji ima vaše podjetje pomembno vlogo v gospodarstvu in maloprodaji.

Res je. Obseg prispevka PMI k evropskemu gospodarstvu je velik in neposredno koristi lokalnim maloprodajnim ekosistemom, tudi v Sloveniji. Med letoma 2019 in 2023 je PMI podprl več kot milijon delovnih mest po EU, vključno s skoraj 21.500 neposredno zaposlenimi v letu 2023. Naše naložbe so v tem obdobju presegle 43 milijard evrov, od tega 19,6 milijarde v več kot 45 tisoč dobaviteljev malih in srednjih podjetij. Ta robustna dobavna veriga ustvarja priložnosti in krepi industrijsko odpornost na evropski ravni. Za slovenske trgovce to pomeni stabilno povpraševanje in priložnost za partnerstvo s podjetjem, ki je zavezano inovacijam, digitalni preobrazbi in trajnostni rasti. Naši maloprodajni partnerji so ključni pri uvajanju novih brezdimnih alternativ za polnoletne uporabnike tobaka ali nikotina in pri oblikovanju prihodnosti brez dima v Sloveniji.

Kako poleg finančnih kazalnikov merite uspeh?

Po vplivu. Ali omogočano polnoletnim kadilcem možnost izbire boljših alternativ? Ali naši zaposleni uspevajo? Smo dragocen partner? Imamo dobre poslovne odnose s partnerji? Pozitivno prispevamo k slovenski družbi? Napredujemo na poti k Sloveniji brez dima? To so merila, ki štejejo. Finančni rezultati sledijo, ko je vizija na prvem mestu.

Kakšno je vaše sporočilo slovenskim trgovcem?

Naša zaveza je zagotoviti znanstveno podprte alternative in polnoletne uporabnike podpreti na njihovi poti. A na tej poti nismo sami. Trgovci imajo ključno vlogo. Zahvalil bi se vsakemu trgovcu za njegovo strast pri uresničevanju naše vizije. Skupaj oblikujemo boljšo, brezdimno, prihodnost.


Preoblikujemo se iz tradicionalnega tobačnega podjetja v znanstveno usmerjeno, brezdimno podjetje.

Naša vloga je zagotoviti, da imajo tisti, ki ne želijo prenehati kaditi, dostop do boljših, znanstveno podprtih alternativ.

Potrebujemo zakonodajni okvir, ki razlikuje brezdimne alternative od cigaret. To ni le poslovno vprašanje – je priložnost za javno zdravje.

Vodenje danes pomeni prilagodljivost in empatijo.

V prvem letu smo zbrali več kot tono vrnjenih paličic za segrevanje.