Slovenski pivovarji na srečanju pri Cerknem opozorili na izzive
Slovenija
05.08.2022
Ob mednarodnem dnevu piva je Združenje slovenskih pivovarn, ki deluje v okviru Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS, pripravilo srečanje v okolici Cerknega, kjer domuje družinska pivovarna Zajc.
Pivovarji ugotavljajo, da panoga po koronskem šoku okreva, se pa sooča z izzivi podražitev surovin, energije in embalaže.
Na današnjem dogodku je zbrane nagovoril tudi predsednik združenja Andrej Sluga (na fotografiji) iz kraft pivovarne Reservoir Dogs. "Po dveh letih pandemije se soočamo s sanacijo stanja in gledamo z optimizmom naprej. A še preden smo uspeli rešiti težave, ki nam jih je povzročila pandemija, se je začela vojna v Ukrajini. Čeprav država ni članica EU, je bila v veliki meri vezana na našo panogo kot dobavitelj stekla, kartona, aluminija in vseh drugih mogočih surovin, ki jih uporabljamo," je pojasnil.
Kot pravijo na zbornici kmetijskih in živilskih podjetij pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS), trenutni trendi kažejo, da pivovarska branža v Sloveniji počasi okreva, vendar leta še ni konec. Vse pivovarje poleg izzivov obvladovanja povečanih stroškov proizvodnje zaradi podražitev čakajo še veliki izzivi na področju zagotavljanja potrebnih energentov, surovin in embalaže za proizvodnjo v drugi polovici tega leta ter za naslednji dve leti.
Poraba piva v Sloveniji se je sicer lani glede na 2020 nekoliko povečala in je presegla 1,6 milijona hektolitrov, letna poraba na prebivalca je bila tako okoli 77 litrov. Uvoz piva je v 2021 predstavljal več kot 35 odstotkov celotne porabe. Lani so slovenske pivovarne zvarile 2,29 milijona hektolitrov piva, pri čemer je vključeno tudi brezalkoholno pivo. Slovenija tako več piva izvozi kot uvozi. Lani je v Sloveniji po podatkih združenja delovalo 68 pivovarn, z varjenjem piva se je ukvarjalo tudi nekaj posameznikov, vsega skupaj jih je bilo 100.
Ključno letošnje sporočilo združenja slovenskih pivovarjev je, da je pivo eden najlepših darov narave in kreativnosti njihovih ustvarjalcev. Po Slugovih besedah sta razvoj pivovarstva in povečanje ponudbe v zadnjih letih odlična tudi za promocijo države, saj tako tudi tuji obiskovalci vidijo, da se v Sloveniji pije dobro pivo. Vse bolj priljubljeno v turizmu postaja tudi spajanje hrane in piva, kar so na dogodku s pomočjo tudi demonstrirali s ponudbo lokalne hrane, kot so idrijski žlikrofi, "pajtičke", soška postrv in tortica Rezi.
Se pa ponudniki alkoholnih pijač zavedajo tudi svoje odgovornosti do družbe. Kot je pojasnil Sluga, so postala velik trend v svetu piva z nizko vsebnostjo alkohola in brezalkoholna piva, zato tudi slovenski pivovarji sledijo trendom in varijo piva z manjšo vsebnostjo alkohola.
"Vseskozi se na združenju zavedamo, da moramo nagovarjati potrošnike, da odgovorno uporabljajo pivo in alkohol, s posebnim poudarkom, da ne spada v promet in ni primeren za mladoletne. Pomembno je, da imamo popolnoma transparenten odnos do potrošnikov, kar ponavadi ni praksa v proizvodnji alkohola," je povedal.
Za prihodnje na združenju načrtujejo tudi nov turistični produkt, ki bo luč sveta ugledal naslednje leto. Gre za Slovensko pot piva, ki bo vabila tako domače kot tuje goste, da preizkusijo piva različnih pivovarn in jih obiščejo v njihovih prostorih.
Za letošnji mednarodni dan piva so člani skupaj pripravili posebno skupno pivo. Zvarila ga je ekipa letošnje gostiteljice srečanja pivovarne Zajc.
