Na marketinški konferenci o spreminjanju vedenja potrošnikov
Slovenija
31.05.2022
Pot do uspeha v trženju je poznavanje potrošnika, pri tem pa je bistveno prepoznati novo vedenje potrošnikov, so ugotavljali predavatelji na Slovenski marketinški konferenci v Portorožu, ki bo potekala še jutri.
Predstavljeni so bili primeri različnih praks, od spletnih zmenkarij in prodaje rastlin do napovedovanja rezultatov parlamentarnih volitev.
Globalni potrošnik, ki ga ponavadi naslavljalo oglaševalske kampanje, ne obstaja. V resničnosti so navade in običaji tako drugačni in na splošno kulturne razlike tako velike, da je poznavanje t. i. globalnega potrošnika izredno težko, je v panelu, ki se je dotikal spreminjanja potrošnikov, ugotavljala menedžerka za raziskovanje trga in strateški marketing pri družbi Swarovski Vesna Hajnšek.
Korak k rešitvi je določitev prednostnih nalog ter vedenje o tem, kje so si potrošniki podobni in kje različni, je v svojem predavanju v okviru konference, ki jo v Portorožu organizirata Društvo za marketing Slovenije in Časnik Finance, dodala Hajnškova.
"Globalnega potrošnika določite tako, da dodobra spoznate vse ključne skupine potrošnikov in imate jasno idejo, kako se razlikujejo od ostalih skupin," je še navedla.
Izvršni direktor Veneticoma Luka Kogovšek, ki bdi nad portalom Ona-on.com, je izpostavil skokovit porast spletnih zmenkarij v času epidemije novega koronavirusa. Po njegovih besedah se število uporabnikov njihovega portala vsako leto poviša za 30 odstotkov. Kot je dodal, segmentacija strank po starosti danes ni več smiselna, pač pa je pomembnejša stopnja digitalne pismenosti.
Ustanoviteljica spletne trgovine s sobnimi rastlinami Džungla plants Tjaša Jarc je izpostavila pomen drznosti in agilnosti za trženjski posel. Poudarila je tudi pomen bolj osebnega pristopa do strank in opazila, da so trženjske ekipe v podjetjih ponavadi preveč oddaljene od kupcev.
Vodilna moža Valicona Andraž Zorko in Zenel Batagelj sta analizira spremljanje javnomnenjskih anket in volilnih napovedi skozi čas. Že na državnozborskih volitvah leta 2002 so uspešno napovedali pojav taktičnega glasovanja, ko so javnomnenjske napovedi dejansko vplivale na volilni rezultat, je spomnil Zorko: "Gre za migracijske analize, ki jih še danes marsikje uporabljamo."
Batagelj pa je pojasnil, da je bila tudi napoved letošnjih volitev točna, ker razpolagajo z ogromno podatki o zelo velikem številu ljudi, približno 30.000, in vse te podatke uporabljajo pri izdelavi vzorcev za ankete.
Slovenija
