
Industrija pijač zaradi epidemije še drugič letos beleži izpad
Slovenija
04.12.2020
Slovenska pijačarska podjetja se letos zaradi pandemije covida-19 podobno kot sorodna industrija na svetovni ravni sooča s pomembnim padcem prodaje, kar še posebej velja v gostinskem in turističnem sektorju, danes piše STA. Zaradi že drugega zaprtja gostinskih in hotelskih obratov nekaj več prodajo trgovcem, a to po njihovem ne more nadomestiti vsega izpada. O tem smo na naših straneh pisali že včeraj.

Prepoved gibanja, zapiranje dejavnosti in omejevanje dela trgovin negativno vplivajo tudi na povpraševanje po izdelkih Radenske. Kot je za STA povedal predsednik uprave Marian Šefčovič, je prodaja za gostinsko-turistični sektor v drugem valu praktično zastala. O odpuščanjih sicer za zdaj še ne razmišljajo, saj verjamejo, da bodo državni ukrepi dali rezultate.
Po besedah vodje kadrovskega področja v Radenski Eveline Kotnik Perko je odsotnost na delovnem mestu v prvem in drugem valu zelo primerljiva, kljub nekoliko povečani bolniški odsotnosti pa proizvodnja, skladišče in odprema delujejo nemoteno in v skladu s povpraševanjem na trgu.
Podobne težave imajo tudi v vinskem sektorju. Kot je za STA povedal direktor družbe Vina Koper Borut Fakin, jih je po izjemno obetajočih prvih dveh mesecih poslovanja epidemija precej prizadela, zato so večino načrtov morali postaviti v drugi plan. Poslovanje so v obdobju od maja do septembra uspeli stabilizirati, glede na negotove razmere pa je težko napovedovati, kaj se bo zgodilo do konca leta, še posebej, ker je pred njimi ključno obdobje leta.
"Izpada v gostinskem sektorju ni mogoče v celoti nadomestiti s povečano prodajo v trgovinah," je jasen Fakin. V koprskem podjetju so sicer doslej v 91-članskem kolektivu zabeležili dve potrjeni okužbi, jeseni pa so zaposlene razdelili v dve ločeni skupini, ki izmenično prihajata v službo vsak drugi teden. Ob tem so obseg proizvodnje prilagodili povpraševanju, vseeno pa trenutno ne razmišljajo o odpuščanjih.
V Kleti Brda skoraj polovico prihodkov običajno ustvarijo z izvozom, a se je v sedanjih okoliščinah ta prednost spremenila v šibkost. Ob poplavi slabih novic je za njih prvi pozitivni signal prišel z ameriškega trga.
Kot so povedali za STA, so prihodke iz gostinskega sektorja zaradi epidemije prepolovili, se je pa za desetino povečala prodaja v trgovini. Če so doslej spletno prodajo opravljali predvsem v tujini, so zdaj relevantno število kupcev dočakali tudi na domačem trgu, kar pa je v absolutnih številkah še vedno malo.
V drugem valu jih je sicer najbolj skrbelo, kako bodo izpeljali trgatev, a je vse potekalo brez težav. Okužb tudi zdaj pri njih nimajo, le eden od sodelavcev je v karanteni, ker eden od njegovih ožjih družinskih članov dela v domu starejših občanov.
Kot so še dodali, so obseg proizvodnje prilagodili in uveljavljali državno pomoč, hkrati pa sprejeli vse potrebne ukrepe in zmanjšali stroške. Glede na napovedi tujih distributerjev so optimisti in ocenjujejo, da če se ne bo zgodilo nič dramatičnega, odpuščanja ne bodo potrebna.
Da je povpraševanje nekoliko manjše kot v spomladanskem času, a se je v zadnjem tednu znova popravilo, pa je za STA povedal direktor Kmetijske zadruge Krško Jure Grubar. Prodaja v trgovinah se kljub zaprtju gostinskih obratov za njih ni bistveno spremenila, le pri dveh večjih trgovcih so beležili manjšo rast.


