SLO bocni levo
SLO bocni desno

VB: Lidl poslovno leto končuje z rekordno rastjo tržnega deleža (zdaj 8,2%)

ANALIZA

Svetovne

26.10.2025

Lidl VB je objavil finančne rezultate za poslovno leto, ki se je končalo 28. februarja 2025 in ki kažejo veliko rast prihodkov medtem ko nemški diskonter vstopa v četrto desetletje delovanja v Veliki Britaniji. Kupci so v Lidlu opravili 38 milijonov več nakupov v primerjavi z letom pred tem, zahvaljujoč strateškim naložbam v cene, razvoj izdelkov in poslovanje.

Diskonter je zaposlil 3000 novih sodelavcev in investiral približno pol milijarde funtov v nadgradnjo in širitev infrastrukture.

Ohranili so položaj najhitreje rastočega fizičnega supermarketa, naziv s katerim se ponašajo že kot dve leti,  promet pa se jim je povečal za 7,9 %, na 11,7 milijarde funtov.

Rast obiskov in nedavne strateške naložbe so skupaj z edinstvenim modelom učinkovitosti diskontnih trgovin prispevali k +7,9-odstotni rasti prihodkov, na 11,7 milijarde funtov in 156,8 milijona funtov dobička pred obdavčitvijo (2024: 43,6 milijona funtov). Dobiček iz poslovanja se jim je prav tako povečal, na 314,1 milijona funtov (2024: 220,8 milijona funtov).

V Lidlu so ob tem zabeležili tudi skoraj 500 milijonov funtov rasti zaradi zvestobe strank, kar skupno pomeni skoraj 900 milijonov funtov povečanja prometa v primerjavi z lanskim letom.

Poleg tega so bili že četrto leto zapored prepoznani kot najboljši delodajalci za kar jih je proglasil Inštitut (najboljših) delodajalcev.

Izkazali so se s podporo britanskim dobaviteljem, z naložbami v britanske dobavitelje pa so dosegli 5,65 milijarde funtov. To je strategija ciljno usmerjene podpore, npr. kategorija britanske industrije jajc proste reje (ena milijarda funtov), ​​kategorija britanskega sektorja govedine (1,5 milijarde funtov) in sektorja svinjine (500 milijonov funtov).

Organizirali so prvo konferenco o kmetijstvu na lokalni ravni, ki je združila več kot 130 britanskih kmetov, proizvajalcev hrane in vodilnih delavcev v industriji, da bi okrepili odnose in zgradili skupne pristope za reševanje ključnih vprašanj.

Lidl še ​​naprej dobavlja lokalno, saj kar dve tretjini izdelkov k njiim prihaja od britanskih dobaviteljev, vključno s 100 % sveže vsakdanje dobave govedine, svinjine, piščancev, mleka, masla, smetane in jajc z lastno blagovno znamko.

Ryan McDonnell, izvršni direktor Lidla VB, je povedal: »Naši rezultati odražajo zagon, ki smo ga zgradili, in zaupanje, ki ga kupci izkazujejo. Vedno več gospodinjstev se vse pogosteje odloča za nakupovanje pri nas, ker še naprej izpolnjujemo obljube o izjemni kakovosti po najnižjih možnih cenah. V zadnjem letu smo delovali z večjo učinkovitostjo diskontnih trgovin, hkrati pa strateško vlagali v področja, ki bodo koristila ljudem, dobaviteljem in skupnostim. Lidl se še zato ​​naprej ločuje od drugih in rad bi se zahvalil vsem sodelavcem za podporo pri uresničevanju naše strategije. Dejstvo, da smo ohranili naziv najhitreje rastočega fizičnega supermarketa, je najboljši dokaz.«

Od konca poslovnega leta je Lidl še ​​naprej gradil na močnem zagonu in ima zdaj 8,2-odstotni tržni delež.

Avgusta so zaključili širitev distribucijskega centra London Belvedere v vrednosti 285 milijonov funtov in začeli z deli na novem, 150 milijonov funtov vrednem zemljišču oz.projektu v Leedsu, ki se razprostira na  38 hektarjih.

Zaposleni so imeli ob svojem uspešnem delu s tem korist z nadaljnjim povišanjem plač, petim v dveh letih, kar je bilo v tem obdobju enakovredno naložbi v višini 70 milijonov funtov.

Iz Lidla še ​​naprej zelo podpirajo britanska živilska in kmetijska podjetja ter napovedujejo obnovljeno zavezo k pogodbam z britanskimi dobavitelji v višini 30 milijard funtov v naslednjih petih letih.

V zadnjih šestih mesecih so nadgradil obstoječe trgovine in optimizirali delo za izboljšanje kategorij svežih pridelkov in pekovskih izdelkov.

Številne spremembe so prispevale k temu, da so Lidl v začetku leta proglasili za najhitreje rastočega trgovca na drobno v kategorijah svežega sadja vključno z jabolki, hruškami, grozdjem in jagodičevjem.

V formatu Lidl Plus prav tako še naprej povečujejo obisk z vsakodnevnimi prilagojenimi ponudbami za njihove stranke. 

V novembru odprtje trgovine št.1000

Lidl bo prihodnji mesec obeležil pomemben mejnik, ko bo v okviru širših načrtov odprl 1000. trgovino. Z odprtjem 13-tih novih trgovin do božiča in skupno 40 novih trgovin od Paigntona do Edinburgha, še pred koncem tekočega poslovnega leta, bodo po vsej državi ustvarili več kot 1500 novih delovnih mest, novi sodelavci pa bodo prejemali najvišje osebne dohodke v panogi, sporočajo iz podjetja. Poleg tega so iz Lidla pred kratkim napovedali še naložbo v višini 250 milijonov funtov v znižanja cen več kot 1000 izdelkov, da bi v času pred božičem njihovim strankam pomagali prihraniti ćimveč denarja. 

Vir/Foto: Lidl VB