SLO bocni levo
SLO bocni desno

Napast: "Ključni sta prilagodljivost in vzdržljivost (pristanišč)"

Slovenija

25.05.2022

V novih razmerah na svetovnih trgih sta za pristanišča ključni prilagodljivost in vzdržljivost, je ob odprtju konference Sredozemska pristanišča in ladijski promet v Portorožu poudaril predsednik uprave Luke Koper Boštjan Napast. 

Za STA je Napast izpostavil tudi pomen diverzifikacije pretovora in nadaljevanja investicij v železniško infrastrukturo.

   
Deveto konferenco sredozemskih pristanišč prvič gosti Luka Koper. V Portorožu bodo do četrtka zbrani številni partnerji tako iz pristanišč kot logistike. Med drugim sta zbrane v imenu organizatorjev nagovorila Rory James Doyle in generalni direktor direktorata za letalski in pomorski promet na ministrstvu za infrastrukturo Srečko Janša.

Napast je ob robu konference za STA izrazil ponos, da se je v Portorožu zbrala "smetana logističnega posla".

Luka Koper po njegovih besedah sicer ostaja zavezana strateški usmeritvi razvoja kontejnerskega terminala. Ob tem ostajajo pristanišče, ki pretovarja različne blagovne skupine, kar se je prav v kriznih časih izkazalo za pomembno v smislu stabilnosti poslovanja.

Je pa Napast opozoril, da je koprsko pristanišče zelo odvisno od zalednih investicij, zlasti v železniško infrastrukturo. Prvi mož Luke Koper tako upa, da bo drugi tir res zgrajen do leta 2026, kar bi Luki dalo "popolnoma nov zagon" in ji omogočilo ohraniti svoj položaj najpomembnejšega pristanišča severnega Jadrana.

Glede zapletov pri uvajanju novega informacijskega sistema v Luki Koper je Napast pojasnil, da so sistem uspešno implementirali in trenutno delajo na izboljšavi uporabniških izkušenj, da pa vsi procesi in pretovor potekajo "normalno in primerljivo kot v preteklosti".

Direktor združenja za promet pri GZS Robert Sever je za STA spomnil, da se je nepredvidljivost v pomorstvu začela že v času pandemije, Luka Koper pa se je po njegovi oceni na te razmere dobro odzvala. Kot je spomnil, se z zastoji pri pretovoru soočajo vse evropske luke.

Sever je pri tem opozoril, da v slovenski logistiki predvsem zaradi dotrajane železniške infrastrukture ne morejo delati čudežev. Tudi sam je opozoril, da je treba bistvene premike napraviti pri ozkem grlu, ki ga predstavljajo železnice.

Direktor združenja za promet je kot pozitivno ocenil pospešeno modernizacijo železniške infrastrukture pod odhajajočo vlado. Od bodoče vlade pa pričakuje, da bo modernizacijo še pospešila ter v petih do šestih letih modernizirala celoten železniški križ.