SLO bocni levo
SLO bocni desno

Kovačič: "Naš cilj je postati trgovec št.1"

Slovenija

19.02.2022

Ob organizaciji zaključnega turnirja košarkarjev za pokal Spar (že 21.izvedba) in podaljšanja pogodbe o sodelovanju s KZS, smo se pogovarjali z Davidom Kovačičem, generalnim direktorjem Spara Slovenije.
Podpisali ste novo pogodbo s KZS (Košarkarsko zvezo Slovenije), s katero odlično sodelujete že dolgo časa in imate kot vaš predhodnik Igor Mervič radi ta šport, za koga pa navijate?

Čeprav sem iz Maribora, za katerega seveda navijam v nogometu, sem v košarki že dolgo za Olimpijo, ker nekako predstavlja državo. Košarka v Sloveniji povezuje in zbuja zares pozitivna čustva. Zato je bila odločitev o podaljšanju sodelovanja s KZS-jem enostavna izbira. Delimo skupne vrednote in verjamemo v razvoj domače košarke, ki ji vedno stojimo ob strani. Tako kot podjetje Spar podpira slovensko gospodarstvo in daje prednost domačim dobaviteljem, stoji ob strani tudi slovenski košarki. Leto 2022 je pomembno za našo košarko. Prepričan sem, da nam bodo fantje na septembrskem evropskem prvenstvu pripravili veliko lepih doživetij, ki se jih bomo skupaj veselili.

Kako ste prišli na mesto direktorja po Merviču, ki se je odločil za vas, in ali je kaj podobnega kot v primeru sopriimenjaka v Krki, pokojnega Miloša Kovačiča, ki je za svojega naslednika zelo skrbno izbral Jožeta Colariča?

V Spar sem si vedno želel in sem že kot študent nakupoval v mariborskem Europarku v Intersparu, torej še preden sem bil obremenjen z retail izkušnjami. To simpatijo do Spara sem imel zmeraj, seveda me je potem karierna pot vodila drugam, a tudi ko sem delal v tujini, sem si ob vrnitvi želel delati ravno za Spar. Z Igorjem sva se poznala že pred mojim odhodom v tujino iz TZS (Trgovinske zbornice Slovenije), bila v stiku in ko sem prišel enkrat iz Avstralije domov na obisk, mi je prvič nakazal to možnost ter dejal, da bi me, če me zanima, predlagal za ta položaj. Nato so nadaljnji pogovori z vodstvom potekali v Salzburgu in na moje zadovoljstvo sem bil potrjen. Glede sodelovanja z Igorjem, ki je v nadzornem svetu, lahko povem, da se dobro zaveda ločnic ter se ne vmešava v operativne posle, ki jih vodim.

Njegova zapuščina je velika, naj med številnimi projekti omenimo samo Štartaj Slovenija, ki je potekal šestič, in Spar ste za  njim prevzeli v trenutku, ko je na 2.mestu po tržnem deležu, ki pa je sicer precejšnja neznanka in ga vsak trgovec nekako prikazuje kar po svoje, kajne?

Zame osebno je najbolj verodostojna Nielsenova raziskava (TSR), kjer imamo četrtinski delež in je uvrščenih samo 5 največjih trgovcev. V nedavno objavljeni Mercatorjevi raziskavi smo lahko videli, da razlika med nami ni več tako velika. Povsem realno je pričakovati, da to razliko v nekaj letih nadoknadimo in zato je naša ambicija vsekakor, da postanemo trgovec št.1 v Sloveniji. 

Na kakšen način sodelujete z domačimi dobavitelji, še posebej je tu izpostavljena zadruga Agraria iz Kopra?

Sodelujemo z mnogimi dobavitelji, še največ s to, ki ste jo omenili, in sicer tako, da pregledamo količine, ki jih bodo imeli kot dobavitelji na voljo, in se že vnaprej okvirno dogovorimo o cenah. To njihovim članom pomeni varnost glede tega, da bodo lahko pridelek res tudi prodali. Poznane so zgodbe, ko so se v trgovini  izdajala naročila, potem pa, pet pred dvanajsto, odpovedi, nakar s svežim pridelkom niso mogli nikamor. Mi želimo dolgoročne odnose in zaradi tega smo tudi pripravljeni tveganja prevzeti na svoja pleča. 

Vsi trgovci se radi pohvalite z domačim izvorom in tudi vi ste znani po tem, saj imate tudi do 70 odstotkov blaga domačega izvora. Ali niso to tudi tvegane poslovne odločitve?

Kot trgovci moramo enostavno prevzemati tveganja, in če je npr.povpraševanje po kumaricah poleti naenkrat manjše, moramo stati za svojimi zavezami, ki smo jih zadali. Če kdo, lahko verjetno ravno mi potem te količine prodamo, ne pa da jih pustimo pridelovalcu, da jih ima nekje na dvorišču. To se na žalost še vedno veliko dogaja, a mi želimo po drugi poti.

Ko ste že omenili kumarice, naj vas povprašam še po bananah, saj se ne moremo načuditi, da so to najbolj prodajan izdelek pri največjih trgovcih in jih imate na policah tudi zaradi tega označene pod redno št.001 ali se motimo?

Tu je nekaj trikov, če se tako izrazim. V količini zagotovo to ni res, v vrednosti pa je tako, da imamo le dva izdelka oz."artikla" banan, pri jabolkih pa jih je trideset, in če bi sešteli vsa skupaj, bi bila višje.   . 
 
Bili ste direktor prodaje v trgovskem podjetju Hofer, kasneje tudi direktor maloprodaje v podjetju Engrotuš, kar vam v sedanjem položaju pride zelo prav, saj poznate način delovanja konkurence, mar ne? 

Seveda je to prednost s katero sem vstopil v takega velikana kot je Spar in so se zaradi tega zame tudi odločili (smeh). 
Širijo tudi spletno prodajo 

Pred prihodom v Spar je imel David Kovačič petnajstletne izkušnje v trgovini in poslovnem svetovanju in bil tudi direktor poslovnega svetovanja v družbi PricewaterhouseCoopers, sprva v srednji Evropi ter nato v Rusiji in na koncu v Avstraliji. 1.januarja 2021 je na čelu drugega največjega trgovca, za Mercatorjem in precej pred tretjeuvrščenim Tušem v Sloveniji, po 28 letih, zamenjal dolgoletnega direktorja Igorja Merviča,ki je po upokojitvi še član nadzornega sveta in svetovalec koncerna. Spar Slovenija ima 4877 zaposlenih, 111 trgovin, 9 restavracij, 21 trgovin Spar partner, lastno pekarno in distribucijski center ter spletno trgovino Spar Online. Njihovo spletno nakupovanje živil je razširjeno v Ljubljani, poteka pa še v Kranju in ga nameravajo širiti še v nekatera mesta, prek spleta pa ustvarijo nekje med tremi in štirimi odstotki prometa.