
Raziskava Mastercarda o uporabi in priljubljenosti digitalnih plačil
Slovenija
14.02.2022
Na področju plačevanja se vse bolj digitalizirajo tudi starejše generacije, razkriva najnovejša raziskava podjetja Mastercard.

Raziskavo je med 15. in 22. novembrom 2021 na reprezentativnem vzorcu 1.015 odraslih Slovencev različnih starostnih generacij (generacija Z, generacija X, milenijci in generacija baby boomerjev) za Mastercard izvedla agencija FTI Consulting. Namen raziskave je raziskati priljubljenost in pogostost uporabe različnih načinov plačil v Sloveniji.
Mastercard® v najnovejši raziskavi razkriva priljubljenost in pogostost uporabe digitalnih plačil Slovencev različnih starostnih generacij (generacija Z, generacija X, milenijci in generacija baby boomerjev).
Ključne ugotovitve:
•Več kot polovica Slovencev je v zadnjih šestih mesecih pri fizičnih plačilih (61 %) najpogosteje uporabila plačilno kartico. Ta je tudi vse bolj priljubljeno plačilno sredstvo vseh generacij (65 % generacija X; 67 % baby boomerji; 65 % milenijcev, 60 % generacija Z).
•Večina Slovencev je prepričanih, da bi jim možnost plačila s kartico morala biti ponujena tako v katerikoli fizični trgovini (91 % ) kot tudi prek spleta (89 %). Prav tako jih večina trdi, da bi jim ob zaključku tako fizičnih (83 %) kot tudi spletnih (87 %) plačil vedno morala biti ponujena možnost plačila s katerokoli digitalno metodo (plačilna kartica, Flik, mobilna denarnica …)
•Pri spletnih plačilih so vse generacije najpogosteje izbrale plačilno kartico (61 %), njeno izrazito priljubljenost pa je še posebej zaznati pri generaciji X (67 %).
•Slovenski potrošniki kot ključne prednosti plačilnih kartic pri opravljanju fizičnih nakupov izpostavljajo pregledno sledenje izdatkov (71 %), hitrost (70 %), brezhibnost (70 %) in varnost (55 %).
•Več kot polovica Slovencev (56 %) je v zadnje pol leta na fizičnih prodajnih mestih želela plačati digitalno (kartica, mobilna denarnica ipd.), vendar niso imeli te možnosti, kar kaže na velik potencial za razvoj na področju digitalnih plačil. Med situacije, kjer se jim je to zgodilo najpogosteje, prištevajo plačilo storitev taksi služb (53 %), samostojnih podjetnikov (66 %) in frizerjev (53 %).
•V situacijah onemogočenega digitalnega načina plačila na fizičnih prodajnih mestih je kar 38 % Slovencev v zadnjih šestih mesecih transakcijo vsaj enkrat zavrnilo (od tega 42 % milenijcev, 40 % predstavnikov generacije X, 39 % predstavnikov generacije Z in 34 % baby boomerjev). Še več Slovencev (55 %) bi transakcijo najverjetneje opustilo pri spletnih nakupih.
•Slovenci bi možnost digitalnega plačila najbolj pogrešali v primeru nakupa dobrin v večjih trgovskih centrih (29 %), nakupa avtomobila (23 %) in plačilu privatnih zdravstvenih storitev (19 %).
Slovenija


