SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nasprotovanje gradnji logističnega centra na Lopati

Slovenija

06.02.2022

Društvo za našo vas Lopata pri Celju nasprotuje gradnji malega logističnega centra podjetnika Petra Piška. Skrbi jih namreč posledično povečanje števila tovornih vozil na Lopati. 

Pišek je za STA zatrdil, da bo nova ureditev prinesla pozitiven razvoj, podobno menijo na celjski občini.

Kot so sporočili iz omenjenega društva, so se za dogajanje na Lopati začeli zanimati marca 2019, ko je bila na celjski občini javna predstavitev pobude za državni prostorski načrt Mali logistični center Lopata z varovanim parkiriščem.

"Glavni elementi, ki so razburili krajane, so bili zasebno varovano parkirišče za 70 tovornjakov, kar posledično pomeni hrup in onesnaževanje zraka, širjenje transportne dejavnosti, predlaganih osem krožišč in nove povezovalne ceste do logističnega centra," so navedli v društvu. Opozorili so tudi, da prek Lopate poteka prenosni plinovod Rogaška Slatina-Trojane.

Za Piškov logistični center je bila načrtovana tudi priprava državnega prostorskega načrta, a je okoljsko ministrstvo lani pripravo ustavilo, s tem pa tudi postopek celovite presoje vplivov na okolje. Prostorska ureditev je tako zdaj v rokah celjske občine, ki napoveduje tudi izvedbo presoje vplivov na okolje.

Krajani Lopate po navedbah društva nasprotujejo gradnji nove povezovalne ceste do logističnega centra. Sprašujejo tudi, kateri prostorski akt je podlaga za gradnjo novega avtocestnega priključka na Lopati in koliko se lahko v projekt Petra Piška, ki je celjski mestni svetnik in predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, vpletata država in celjska občina.

Pišek pa je pojasnil, da ne gre za nov avtocesti priključek na Lopati, ampak navezavo na obstoječi priključek. Po navedbah celjske občine gre za nadgradnjo sedanje prometne pentlje z dodatnim cestnim krakom za dvosmerni promet na obstoječo lokalno cesto. Po oceni občine za STA bi bila s tem zagotovljena razbremenitev lokalnih cest na Lopati, kar je pozitivno.

"Nova prometna ureditev bo zagotovo pozitivna z vseh vidikov, in sicer ekologije, pretočnosti in varnosti v cestnem prometu na širšem območju. Društvu pa predlagam, da svoje aktivnosti usmeri v pozitivizem za kraj in ljudi, s katerimi sobivajo," je dejal Pišek.