Inštitut za strateške rešitve je skupaj s srbsko gospodarsko zbornice iz Ljubljane, včeraj v Beogradu organiziral dogodek na temo gospodarske integracije Zahodnega Balkana v evropski prostor, na katerem se je v povsem polni največji konferenčni dvorani hotela Crown Plaza zbralo skoraj 500 gospodarstvenikov iz obeh držav.
Vodilni srbski in slovenski gospodarstveniki so ocenili, da je to edina pot do blaginje, da pa ima 20-milijonski prostor tudi sam številne priložnosti.
Na inštitutu so povzeli sporočilo dogodka, da je pred Zahodnim Balkanom izziv, da se pozicionira kot enovit, 20-milijonski trg, saj mu bo to omogočilo boljše izhodišče tako navznoter kot pri skupnem nastopu na drugih trgih.
Predsednik uprave NLB Blaž Brodnjak se je zavzel za ustvarjanje regionalnih prvakov. Odgovor za ta izziv naj bi bila pametna specializacija.
Po besedah direktorja družbe Triglav zavarovalnice Srbija, Dragana Markovića so pogoji za tesnejšo integracijo Zahodnega Balkana v evropski prostor še boljša infrastruktura, ki bo privabljala tuje investicije, ter digitalizacija in avtomatizacija.
Direktor Inštituta za strateške rešitve Tine Kračun je opozoril, da so srbska podjetja v zadnjem času med največjimi investitorji v Sloveniji, kar kaže, da se gospodarsko in tudi siceršnje sodelovanje med državama vse bolj krepi. "Vendar je med nami še vedno meja. To je meja EU. Ta meja danes otežuje gospodarsko sodelovanje in logistiko," je izpostavil.
Da so rezultati sodelovanja med državama dobro vidni, se je strinjal direktor Srbske gospodarske zbornice Mihail Vesović, ki se je prav tako zavzel za še tesnejšo povezanost: "Cilj je vzpostavljanje prostega gospodarskega prostora po vzoru, na primer, zveze EFTA,, ki odpravlja ovire pri medsebojnem sodelovanju evropskih držav."
"Povezovanje v regiji se ne more uresničiti, če se podjetja ne dojemajo kot regijske igralce," pa je prepričana Nada Drobne Popović, predsednica uprave družbe Petrol.
Generalni direktor družbe MK Group Mihailo Janković je poudaril, da je vsak trg v regiji relativno majhen, sploh v razmerju do Evrope, če pa regijo dojemamo kot en trg, se to spremeni. "Odvisni smo eden od drugega. Ni dovolj, da regijo prepoznavamo kot enoten prostor, tako moramo tudi ravnati," je menil.
Višja podpredsednica za strategijo in razvoj v podjetju Delta Holding Marija Dešivojević Cvetković je pozvala k vzpostavitvi trga, ki bo izkoriščal enake navade kupcev, ki po zaslugi skupne preteklosti nedvomno obstajajo.
| Gospodarsko sodelovanje med Srbijo in Slovenijo - S trendom rasti zunanje trgovine 7-8 odstotkov letno, - Slovenija se uvršča na 11. mesto po vrednosti celotne mednarodne blagovne menjave Srbije, - v Srbiji deluje približno 1100 podjetij iz Slovenije, - od leta 2010 je skupni pritok #investicij NTI dosegel približno milijardo evrov, - srbska podjetja so v Slovenijo vložila okoli 220 milijonov evrov |
"Prava pot je, da prostor in podjetja v regiji čim bolj poenostavijo vse, kar počnejo. Organizacijske strukture, procese in druge postopke. Podobno kot v športu tudi v poslu velja, da moraš biti hiter," jo je dopolnil generalni direktor Nektar grupe Nenad Miščević.
Generalni direktor IT podjetja Comtrade Group Dušan Miličević pa je v središče razmišljanja postavil domiselnost, ki je prisotna v regiji: "Kreativnost, ki jo ta prostor premore in je zelo izražena, na primer, v športu, bi moralo bolje izkoristiti tudi gospodarstvo."
Po besedah direktorja družbe Zavarovalnice Triglav Srbija Dragana Markovića je prvi pogoj za tesnejšo integracijo še boljša infrastruktura, ki bo privabljala tuje investicije.