Kaj pomeni opuščanje tiskanih računov za trgovce?
Slovenija
24.01.2022
V Državnem zboru so konec decembra potrdili novelo Zakona o davku na dodano vrednost. Ena od glavnih novosti novele je opuščanje obveznega tiskanja računov in nedvoumna potrditev veljavnosti digitalnih računov. Kaj to pomeni za trgovce?
Prednosti, ki jih prinašajo digitalni računi
Davčnim zavezancem, ki morajo izdati račun za dobavo blaga ali storitev, kupcu oziroma stranki ni več treba izročiti računa v papirnati obliki, če ta tega ne zahteva. To je zagotovo pomemben korak k bolj zelenemu poslovanju, saj konec tiskanja računov pomeni manj porabljenih virov, manj odpadkov, manj nevarne snovi BPA (s katero so prevlečeni tiskani računi) in manj stroškov.
Ponudniki blaga in storitev bodo lahko privarčevali pri stroških za nakup papirja, črnila, tiskalnikov in stroških vzdrževanja opreme. Povedano drugače – digitalni računi pozitivno vplivajo na t. i. trajnostna merila ESG in posledično na podobo podjetja. Ste namreč vedeli, da v Sloveniji dnevno izdamo med 3 in 5 milijonov davčno potrjenih računov? Samo za račune se na dan porabi kar 600 km papirja na računskih rolicah. Kar je enako kot pot od Portoroža do Hodoša in nazaj.
Skrbi potrošnikov
Dejstvo pa je, da potrošnike skrbi, kako bodo sedaj preverjali izdano blago. Ali, recimo, v trgovinah z zelo raznoliko robo vedeli, za kateri izdelek bi lahko uveljavljali garancijo in za katerega ne? Še posebej, če bodo pozabili zahtevati račun ali pa jim bo ta s časom zbledel. Odgovor na to imajo v podjetju noprintZ, v katerem so razvili mobilno aplikacijo za izdajanje in shranjevanje digitalnih računov.
Prednosti aplikacije noprintZ
Aplikacija noprintZ omogoča namreč, da so vsi računi še vedno izdani in fiskalizirani, čeprav trgovec na izda fizičnega računa. Tako na en mah rešuje pereč okoljevarstven problem in obenem omogoča popoln nadzor nad poslovanjem. Gre za davčno skladno rešitev, ki je komplementarna z velikim številom blagajniških sistemov. Aplikacija, ki jo nenehno nadgrajujejo, omogoča lažji postopek reklamacij in uveljavljanje garancij. Obenem so trgovcem na voljo možnosti dinamičnega oglaševanja in spremljanja nakupovalnih navad kupcev. V aplikacijo je možno uvoziti kartice zvestobe, tako da ima potrošnik vse zbrane na enem mestu, aplikacije je že povezana s plačilnim sistemom FLIK, kmalu pa bo možna povezava tudi s plačilnimi karticami.


