
Na embalaži piva po novem zapisana tudi energijska vrednost
Slovenija
01.12.2021
Člani združenja Združenja slovenskih pivovarn so danes podpisali zavezo za prostovoljno navajanje sestavin in informacij o energetski vrednosti piva na embalaži izdelka.

Pivovarji so se za to zavzemali že nekaj let, kot je bilo slišati ob današnjem podpisu, pa je ta zaveza tudi v interesu transparentnega podajanja informacij za potrošnike.
"Člani združenja se s podpisom zavezujemo, da bomo do konca leta 2022 na vseh svojih izdelkih prostovoljno navajali tudi energijsko vrednost piva. K tej pobudi vabimo tudi vse ostale pivovarje in druge proizvajalce alkoholnih pijač, da se partnersko pridružijo naši pobudi za prostovoljno navajanje sestavin izdelka in energijske vrednosti alkoholnih pijač," je dejal predsednik Združenja slovenskih pivovarn Jernej Smolnikar.
V Evropi trenutno več kot 93 odstotkov piv navaja sestavine na etiketi, medtem ko jih okoli 86 odstotkov že navaja energetsko vrednost piva.
V Sloveniji vsi pivovarji že navajajo sestavine, energijsko vrednost piva pa lahko potrošniki od leta 2019 zasledijo na izdelkih Pivovarne Laško Union in na etiketah nekaterih manjših slovenskih pivovarjev. Septembra 2019 je namreč Združenje slovenskih pivovarn skupaj z drugimi evropskimi nacionalnimi združenji pivovarjev podpisalo memorandum o proaktivnem delovanju pivovarjev na področju informiranja potrošnikov.
Danes pa je 19 slovenskih pivovarn, vključno z največjo, podpisalo zavezo o prostovoljnem navajanju energijske vrednosti, s čimer so uresničili svoja večletna prizadevanja. Manjše pivovarne podpisnice zaveze sicer predstavljajo 81 odstotkov vse prodaje piva malih slovenskih pivovarjev.
"Podpis zaveze je rezultat večletnih prizadevanj pivovarjev, kako čim bolje informirati in ozaveščati potrošnika o pomenu piva in odgovornem pitju. Gre za zavezo, ki je v skladu z zakonodajo EU in je pri mnogih pivovarjih dopolnjena z informacijami na digitalnih platformah," je povedala direktorica Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij Tatjana Zagorc.
V pivovarskem sektorju so prepričani, da ni nobenega razloga, da potrošniki ne bili seznanjeni z informacijami o seznamu sestavin ali o energijski vrednosti brezalkoholnih pijač in da ne bi imeli dostopa do enakovrednih informacij za alkoholne pijače nad 1,2 odstotka volumskega deleža alkohola.
Smolnikar je pojasnil, da je bila ta zaveza zadnja leta ena od prioritet njihovega dela. Prepričan je, da ne gre samo za transparentnost, ampak so tudi kupci vse bolj zahtevni in tudi napovedujejo trende, kot je brezalkoholno pivo.
S tem se je strinjal tudi kmetijski minister Jože Podgoršek, saj po njegovem potrošniki postajamo vse zahtevnejši in radi vemo, kaj kupujemo. Pohvalil pa je tudi dobro sodelovanje pivovarjev, saj se je s skupnimi močni lažje spopadati z izzivi. "Ponosen sem, da je tudi ta sektor spoznal, da je povezovanje ena najpomembnejših aktivnosti za dolgoročno stabilnost oziroma preživetje. Tega nas je še posebej naučila zadnja kriza, ki je med drugim močno prizadela tudi male pivovarje. S tem podpisom tudi dokazujete, da se zavedate, da niste drug drugemu konkurent, ampak se ponudbo dopolnjujete," je dejal.
Generalni direktor Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Aleš Cantarutti je v svojem govoru poudaril pomen pivovarstva v Sloveniji kot gospodarske dejavnosti, tradicijo pivovarstva, pozdravil pa je tudi odgovornost, ki jo sektor sprejema s podpisom zaveze. "Odgovoren odnos do potrošnikom gradi njihovo zaupanje in zagotavlja transparentnost ter sledi globalnim ciljem trajnosti in odgovornega pitja alkohola," je dejal. Obenem je tudi spomnil, da je bila pred nekaj meseci podpisana tudi zaveza proizvajalcev brezalkoholnih pijač, s katero so se zavezali k znižanju vsebnosti sladkorja.
Slovenija