Trgatev 2021 v Kleti Brda uradno začenjajo jutri, ta konec tedna pa so že pobrali grozdje za osnovno vino za penine. Po enoletnem premoru so se jim v soboto 4. septembra na trgatvi pridružili poslovni partnerji iz ZDA.
Letos se v Brdih trgatev začenja s tednom zamika glede na povprečja zadnjih let, ko so s trgatvijo grozdja za penine pričenjali že konec avgusta. Temu je botrovalo kasnejše cvetenje trt v pomladanskem času, ki pa je na srečo preprečilo, da bi prišlo do pozebe, ki so jo bili deležni sadjarji.
Obetajo si kakovostno zelo dober in količinsko normalen letnik. Družinski vinogradniki največje pridelovalke in izvoznice slovenskih vin, Kleti Brda, bodo v klet predvidoma pripeljali okoli 7600 ton grozdja, kar je za Klet Brda normalno pričakovana letna količina.
Grozdje za osnovno vino za penine, ki ga pridelajo iz sort modri pinot in chardonnay, so začeli trgati minuli četrtek in nadaljevali tekom minulega konca tedna, ko so se jim pridružili tudi poslovni partnerji iz ZDA.
Z redno trgatvijo začenjajo jutri, v torek 7. septembra. Štiristo družin, članic zadružne kleti, bo večji del trgatve zaključilo do prvih dni oktobra, pozne sorte in nekatere druge posebnosti pa bodo v vinogradu ostale do konca oktobra.
Pričakujejo, da bo letošnji pridelek po kakovosti dober, vendar je še vse odvisno od vremena med samo trgatvijo. Želijo si zmerno toplega in suhega vremena, s temperaturami do 27 stopinj, saj je od lepega vremena v času trgatve odvisna končna kakovost grozdja.
Darinko Ribolica, enolog v Kleti Brda, je povedal: "Vinogradniki so z veseljem pozdravili znižanje temperatur, ki so ugodne tako za trto kot za trgače. Nižje nočne temperature omogočajo boljši razvoj aromatike. Pri prvih prevzetih sortah je sadnost izrazito zaznavna, kisline so primerne, alkoholi pa zmerni. Če nam bo septembrsko vreme še naprej služilo, si lahko obetamo zelo dobro kakovost vina letnika 2021."
Lani je bila povprečna cena kilograma grozdja 0,52€, v zgornjem kakovostnem razredu pa 0,85€. Letos pričakujejo vsaj 10 % višje povprečne cene, seveda pa bo končna cena odvisna od kakovosti pridelka.
Obiski poslovnih partnerjev so eno izmed pomembnejših marketinških vzvodov, ki jih ima slovensko podjetje v ZDA, menijo v Kleti Brda, saj je realnost, ki jo živijo briški vinogradniki, ki pretežno ročno obdelujejo strma podočja, za Američana nepredstavljiva. In šele ko na lastni koži doživijo trgatev in začutijo utrip tukajšnjih ljudi, zares začutijo vina, ki jih po obisku običajno še uspešneje predstavljajo in prodajo čez lužo.
Tudi letos bo trgatev posvečena utrjevanju vezi s tujimi poslovnimi partnerji. Pravkar gostijo skupino 11 predstavnikov naših distributerjev iz ZDA. V štirih dneh jim želijo predstaviti Brda pa tudi širšo Slovenijo in njeno bogato gastronsko ponudbo, ki gre z roko v roki z našimi vrhunskimi vini.
"S kupci na tujih trgih smo bili v kontaktu tudi med Covid krizo in vsi so nestrpno čakali priložnost, da pridejo k nam v Brda in tako še poglobimo sodelovanje. Kljub oviram sta se letos predstavnikom distributerjem, s katerimi v ZDA delamo že več let, pridružili tudi predstavniki treh novih distributerjev, in sicer iz zveznih držav Washington, Utah in Illinois, kar nam je v veliko veselje” je povedal Silvan Peršolja, direktor Kleti Brda.