SLO bocni levo
SLO bocni desno

V ljubljanski Ikei pred četrtkovim odprtjem stekla spletna prodaja

Slovenija

23.02.2021

Švedski pohištveni velikan Ikea bo v četrtek v Ljubljani odprl prvo poslovalnico v Sloveniji, stekla pa je tudi spletna prodaja. Katalogov ni več po celem svetu.
 
 
V trgovini potekajo še zadnje priprave na sprejem obiskovalcev, ki v prvih tednih v trgovino lahko vstopajo le ob predhodni rezervaciji. Ta je brezplačna, sistem pa so odprli danes ob 9. uri. S tem se želijo v Ikei v luči epidemije covida-19 izogniti pretirani gneči pred vhodom.
  
V trgovini bo naenkrat lahko 700 ljudi, računajo pa, da se bodo kupci v njej zadržali okoli dve uri. Da potrošniki prvo Ikeino trgovino nestrpno pričakujejo, med drugim kaže veliko zanimanje za njihove družinske kartice. Samo v prvih sedmih dneh jo je naročilo 45.000 ljudi, je dejal vodja trgovine v Ljubljani Cas Lachaert.

Ko se bodo okoliščine normalizirale, pričakujejo v ljubljanski Ikei okoli dva milijona obiska letno. 
 
Katalogov ni več po celem svetu
 
"Vedenje potrošnikov in medijska potrošnja sta se spremenila in vse manj ljudi je potrebovalo katalog v fizični obliki. Zato smo sprejeli emocionalno, a racionalno odločitev," so sporočili iz švedskega pohištvenega velikana.
 
"Obračamo stran našega ljubega kataloga. A je to v resnici naravni proces, saj so se medijska potrošnja in navade strank spremenile," je v izjavi za javnost zapisal eden od izvršnih direktorjev Ikee Konrad Grüss. "Da bi dosegli potrošnike in komunicirali z njimi, pa bomo še naprej navdihovali z našimi rešitvami za opremo domov - na alternativne načine." Oktobra izdan katalog za leto 2021 bo tako zadnja tiskana izdaja.
 
Bo pa letos Ikea izdala brošuro kot nekakšen poklon zgodovini tiskanih katalogov, v kateri bodo zbrali navdihujoče pregledno gradivo pohištva in znanja, kot pravijo.
 
Katalog je največjo naklado doživel leta 2016, ko je Ikea natisnila več kot 200 milijonov izvodov v 32 jezikih, za več kot 50 trgov. Prva izdaja leta 1951 je medtem izšla le v 285.000 izvodih, distribuirana pa je bila med potrošnike na jugu Švedske. Ikea se sicer zaradi pandemije vse bolj osredotoča na spletno prodajo, ki je v zadnjih 12 mesecih poskočila za 45 odstotkov.