Prek spleta je v zadnjih 3 mesecih (pred anketiranjem) nakupovalo 52 % 16–74-letnikov. 50 odstotkov jih je v tem obdobju naročilo ali kupilo prek spleta fizične izdelke, so sporočili iz SURS (Statističnega urada RS).Nakupi prek spleta se povečujejo
Slovenija
07.11.2020
Prek spleta je v zadnjih 3 mesecih (pred anketiranjem) nakupovalo 52 % 16–74-letnikov. 50 odstotkov jih je v tem obdobju naročilo ali kupilo prek spleta fizične izdelke, so sporočili iz SURS (Statističnega urada RS).51 % e-kupcev je opravilo en ali dva spletna nakupa. Vrednost posameznega e-nakupa pa je bila največkrat (v 29 %) od 100 do 299 EUR.
V 1. četrtletju 2020 je bilo med osebami, starimi 16–74 let, 87 % uporabnikov interneta (v 2019: 83 %). 77 % jih je po internetu iskalo informacije o izdelkih ali storitvah (v 2019: 70 %).
Zaradi razmer, povezanih s pandemijo covida-19, npr. zaradi vzdrževanja medosebne oddaljenosti, se je izvajanje številnih aktivnosti in storitev prav v tem obdobju preneslo oz. preselilo na internet.
Spletna prodaja je posameznim osebam omogočala nakupovanje življenjskih potrebščin od doma, podjetjem pa prodajanje izdelkov in storitev brez osebnega stika s kupci. Spletno stran ima 81 % podjetij z vsaj 10 zaposlenimi. 21 % podjetij z vsaj 10 zaposlenimi je v letu 2019 del svojega prihodka ustvarilo tudi s prodajo prek spletnih strani.
29 odstotkov e-kupcev je v zadnjih treh mesecih kupilo prek spleta izdelke ali storitve, vredne od 100 do 299 EUR, 25 % izdelke ali storitve, vredne manj kot 50 EUR, 9 % izdelke ali storitve v vrednosti od 300 do 499 EUR, 6 % izdelke ali storitve, vredne 1.000 EUR ali več, 5 % izdelke ali storitve, vredne od 500 do 699 EUR, in 2 % izdelke ali storitve vredne od 700 do 999 EUR. 2 % e-kupcev nista mogla oceniti vrednosti svojih spletnih nakupov, opravljenih v zadnjih 3 mesecih pred anketiranjem.
Polovica 16–74-letnikov je v zadnjih 3 mesecih pred anketiranjem naročila ali kupila prek spleta fizične izdelke. 25 % 16–74-letnikov je v tem obdobju kupilo prek spleta oblačila (vključno s športnimi izdelki), čevlje ali dodatke (npr. torbico, nakit). 13 % jih je kupilo avdio-, video-, fotoizdelke (npr. televizijo, kamero, slušalke, glasbeni stolp) ali gospodinjske aparate (npr. belo tehniko, male gospodinjske aparate), 11 % zdravila ali prehranska dopolnila (npr. vitamine), 10 % kozmetiko, lepotilne izdelke ali izdelke za sprostitev, po 9 % jih je kupilo športno opremo (brez športnih oblačil), namizni, prenosni ali tablični računalnik, mobilni telefon ali dodatke ter pohištvo, dodatke za dom (npr. preprogo, zavese) ali izdelke za vrt (npr. orodje, rastline), po 8 % jih je kupilo prek spleta otroške igrače ali izdelke za nego otrok (npr. plenice, stekleničke, voziček) in tiskane knjige, revije ali časopise, 6 % jih je prek interneta naročilo dostavo hrane (npr. iz restavracij, pri ponudnikih hitre prehrane) in 3 % hrano ali pijačo iz trgovin.


