SLO bocni levo
SLO bocni desno

IEDC:"Globalna kriza kot izziv voditeljstva"

Slovenija

13.10.2020

V petek se je na Bledu končal letošnji tradicionalni letni Predsedniški forum IEDC-Poslovne šole Bled, ki je letos prvič potekal prek video prenosa. Dogodek je spremljalo 250 voditeljev in akademikov iz 37 držav. 

Dogodek pod pokroviteljstvom predsednika RS Boruta Pahorja, je IEDC-Poslovna šola Bled organizirala v sodelovanju s prestižno organizacijo International Academy of Management (IAM), najstarejšim združenjem za management na svetu, katere člani so ugledni profesorji managementa in poslovni voditelji, med njimi tudi Nobelovi nagrajenci. 

Na forumu so nastopila svetovno znana imena: dr. Ichak Adizes, guru  managementa sprememb, prof. dr. Rosabeth Moss Kanter, harvardska profesorica in ena najbolj priznanih strokovnjakinj za področje strategije na svetu, prof. dr. Edgar Schein, globalni mislec s področja organizacijske kulture, Muhtar Kent, dolgoletni predsednik Coca-Cole in prof. dr. Danilo Türk, predsednik World Leadership Alliance – Club de Madrid. 

Forum je odprla in vodila prof. dr. Danica Purg, predsednica IEDC – Poslovne šole Bled, ki je tudi že od leta 1995, članica International Academy of Management.

Rdeča nit vseh govorcev je bila koronska kriza, ki je prinesla velike spremembe in težave, s katerimi se je potrebno soočiti z več povezovanja. Odprle so se tudi nove priložnosti, ki bi jih veljalo, tudi zaradi geostrateškega položaja Slovenije, izkoristiti. 

"Skupni imenovalec vseh dosedanjih pandemij so velike spremembe in te se ne bodo ustavile, tudi če jih ignoriramo, zato jih moramo znati upravljati", je dejal poslovni svetovalec in ustanovitelj Adizes Institute, dr. Ichak Adizes.
 
Težave so po njegovih besedah vedno rezultat razgradnje, zato si je za njihovo rešitev treba prizadevati za ponovno povezovanje, in sicer tako na ravni podjetja kot skupnosti in države. Za to pa je nujno medsebojno zaupanje in spoštovanje. "Rešitev je reintegracija ... Čas covida je priložnost, da podjetje znova povežemo, da bomo iz krize izšli močnejši, kot smo vanjo vstopili," je na primeru iz gospodarstva dejal Adizes. To pa velja tudi za reševanje težav na državni ali svetovni ravni. "Covid je globalni problem, zato zahteva globalno rešitev. Svet bolj kot kdaj koli postaja eno ... Da bi rešili težavo, moramo razmišljati kot eden," je poudaril Adizes. 

V okviru dogodka je potekala tudi okrogla miza z gospodarstveniki: Franjo Bobinac, podpredsednik za Hisense International, Blaž Brodnjak, predsednik uprave, NLB d.d., Medeja Lončar, predsednica Združenja Manager, direktorica Siemensa Slovenija in predsednica uprave Siemensa Hrvaška in Dimitrij Zadel, predsednik uprave, Luka Koper. Okroglo mizo je moderiral Denis Mancević, direktor, Herman&Partnerji. 

Koncern Siemens je izkoristil čas za tovrstno integracijo, je na okrogli mizi dejala direktorica Siemens Slovenija in predsednica uprave Siemens Hrvaška Medeja Lončar in dodala, da je podjetje v zadnjih 10 letih izvedlo velike spremembe - spremenilo se je iz konservativne inženirske družbe v moderno digitalizirano podjetje, med drugim je številne dejavnosti izločilo v ločena podjetja.

Predsednik uprave NLB Blaž Brodnjak je ocenil, da je sedaj velika priložnost, da se regija pozicionira globalno. "Sedaj je čas za integracijo. Ta se začne na lokalni ravni, v Sloveniji, s političnim prepoznanjem, da moramo govoriti isti jezik, in z opredelitvijo ambicije države, da se vrne na položaj, ki ga je že imela do leta 2008 - ko je bila ena najboljših tranzicijskih gospodarstev v Evropi," je dejal in pri tem izpostavil, da bi morali izkoristiti geostrateški položaj Slovenije ter tukajšnjo kombinacijo delavnosti srednje Evrope in improvizacije Balkana.

Priložnosti bodo po njegovem mnenju med drugim v vračanju proizvodnje bližje Evropi, pri čemer lahko ima pomembno vlogo tudi Luka Koper, prek katere je najbližja pot do evropskih industrijskih središč. Predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel je dejal, da se prilagajajo spremembam in pripravljajo na pokoronsko obdobje. "Industrija se bo spremenila, dobavni kanali se spreminjajo. Naše prilagajanje sledi spremembam ... Pred nami je več izzivov, med drugim glede okolijskih vprašanj, ampak menim, da jim bomo kos," je povedal. 

Podpredsednik v skupini kitajskega Hisensa, med drugim lastnika Gorenja, Franjo Bobinac je dejal, da so po izbruhu pandemije med drugim spremljali spremembe ravnanj potrošnikov in prilagodili prodajo izdelkov dejstvu, da so bili ljudje več doma, ter okrepili spletno prodajo, ki je dosegla 40 odstotkov celotnega poslovanja. O tem, ali bodo spremenjeni trendi - npr. glede dela in sestankovanj na daljavo, uporabe digitalnih poti in spletnega nakupovanja, digitalizacije poslovanja - ostali tudi po pandemiji, so se sodelujoči na okrogli mizi strinjali, da na to ni enoznačnega odgovora; kaže, da bi lahko nekatere stvari ostale, nekatere pa se vrnile na stare tirnice. Bobinac je tako npr. med drugim ocenil, da bodo zmagovalci tisti prodajalci, ki bodo imeli kombinacijo spletne in fizične prodaje, Brodnjak pa omenil, da njihove stranke kljub veliko možnostim urejanja storitev ali plačevanja digitalno še vedno raje gredo v poslovalnico ali plačujejo z gotovino.