SLO bocni levo
SLO bocni desno

Šefčovič: "Prihodnje leto želimo imeti 10-odstotni tržni delež"

Slovenija

07.10.2020

V Radenski, ki je v Sloveniji tako rekoč generično ime za naravno mineralno vodo, so portfelj izdelkov razširili še na vitaminske instant napitke. 
 
Marián Šefčovič, direktor Radenske, je ob lansiranju blagovne znamke Oraketa za Finance dejal: "Pri vitaminskih instant napitkih hočemo v letu dni v Sloveniji imeti desetodstotni tržni delež. Naš drugi korak pa bo prodor na trg Hrvaške, Bosne in Kosova."
 
V Radenski, ki ima v Sloveniji čez 260 zaposlenih, so lani ustvarili 38,1 milijonov evrov prihodkov in 5,5 milijonov evrov čistega dobička. Njen ključni izdelek je naravna mineralna voda Radenska.
 
Prodajajo še naravno negazirano mineralno vodo Radenska Naturelle, Radensko z okusom, Oazo, Oro ter po licenci izdelujejo gazirane brezalkoholne pijače znamk Pepsi. Co. Temu od letošnjega poletja dodajajo še vitaminski instant napitek Oraketa.
 
"Ime Oraketa smo izbrali zaradi povezave z našo blagovno znamko pijač Ora. Mi vedno hočemo biti drugačni in naša pot nikakor ni, da bi kopirali vodilnega na trgu. Naš vitaminski napitek ima največji delež sadja in vsebuje deset vitaminov. Poleg standardnih okusov pomaranča in limona imamo tudi okus exotic. Pa ne gre samo za zdravje, naš prvi cilj je bil, da so napitki zelo dobrega okusa in sadni delež se res občuti. In prvi odzivi iz trga potrjujejo, da smo ta cilja dosegli. Prav tako smo se potrudili, da napitki s svojo obliko oziroma embalažo na trgovski polici izstopajo. S prodajo Orakete smo najprej začeli v segmentu Horeca, torej v lokalih in hotelih. Tu je zelo pomemben ritual serviranja. Namesto slamice je Oraketa postrežena z žlico. Oraketo pa lahko zdaj najdete, tudi na policah trgovin. Prvi odzivi s trga so dobri," je še dejal Slovak, ki v Radenski deluje že več kot pol desetletja.
 
Radenska letos raste samo na Hrvaškem

Radenska je pred petimi leti na Hrvaškem prevzela družbo Studenac in ima v celotni skupini Radenska Adriatic okoli 400 zaposlenih. Zadnji dve leti so na Hrvaškem veliko vlagali v znamko Radenska oziroma v marketing in tudi v distribucijo. "Letos se nam to obrestuje, saj je Hrvaška edini trg, kjer letos z znamko Radenska rastemo," pove Marián Šefčovič. Zunaj Slovenije Radenska ustvari 35 odstotkov prihodkov.

Izvaža v kar 20 držav po svetu, a najpomembnejši trgi zunaj Slovenije so Hrvaška, Bosna in pa Kosovo, kjer imajo zadnja leta uspešne rezultate. "Letošnje razmere so kar težke. Gledano v celoti smo na tujih trgih zaradi izbruha pandemije in ukrepov za preprečitev širjenja virusa ter s tem spremenjenih navad potrošnikov letos izgubili okrog deset odstotkov prihodkov," je zaključil.