SLO bocni levo
SLO bocni desno

Karmen Pangos za Delo:" Razmišljamo o projektu mentorstva za peke"

Slovenija

17.11.2020

Nadzorni svet Žita d.o.o. je na 13. seji v začetku oktobra imenoval novo poslovodstvo družbe Žito d.o.o..  Na mesto dosedanjega direktorja Janeza Bojca, ki se mu je mandat iztekel s 3. oktobrom 2020,  je bila imenovana nova generalna direktorica družbe Karmen Pangos, ki je v sobotni prilogi Dela spregovorila o trenutnem stanju in načrtih za prihodnost v podjetju, ki je od leta 2015, del sistema hrvaške Podravke.
 
Karmen Pangos je prevzela vodenje enega največjih in pomembnih akterjev v prehrambni panogi na domačem trgu, a tudi v širši regiji, kot menedžerka z bogatimi izkušnjami in dobra poznavalka prehrambne panoge. Na nov karierni izziv je prišla z mesta direktorice Kraš Slovenija. Del svoje pretekle poslovne poti je že preživela v Žitu kot direktorica izvoza in prodaje. Izkušnje je nabirala na vodstvenih položajih na področju prodaje v Drogi Portorož, Drogi Kolinska in Trgoavtu. 
 
Menedžerka, ki stopa na pot novih izzivov kot generalna direktorica Žita, kot ena izmed redkih žensk na vodilnih položajih v prehrambni panogi izpostavlja:
 
"Zahvaljujem se Upravi Podravke in nadzornemu svetu Skupine Žito za zaupanje in priložnost. V Skupino Žito se po treh letih vračam pripravljena, z veliko odgovornostjo in vesela, da bom lahko ponovno soustvarjala uspešno zgodbo podjetja. V Žitu sem preživela čudovitih sedem let svoje kariere, kjer sem bila na začetku odgovorna, kot direktorica izvoza za prodajo na tujih trgih, v nadaljevanju pa kot direktor prodaje za celotno prodajo Skupine Žito. V tem času smo skupaj izpeljali veliko dobrih projektov, temeljito sem spoznala procese in kulturo podjetja ter imela priložnost delati z odličnimi ljudmi. Močne blagovne znamke ter pripadni in zvesti zaposleni, so bogastvo podjetja, zato svojo vlogo sprejemam z veliko odgovornostjo. Verjamem, da bomo skupaj nadaljevali in nadgradili uspehe podjetja, v dobro zaposlenih, kupcev, dobaviteljev in lastnikov." 
 
Žito, pred katerim so še mnogi razvojni izzivi, predstavlja znotraj skupine Podravka, d. d. danes njen pomemben del. V zadnjih letih se je podjetje uspešno internacionaliziralo, višalo tudi delež prodaje v izvozu, predvsem v pekarskem delu, pri izdelkih za dopeko, tako po državah EU kot tudi širše. Blagovne znamke Žita in Podravke so utrdile svoj vodilni položaj  in so med najbolj prepoznavnimi v svojih kategorijah.

V podjetju, ki ima 1276 zaposlenih in 8 pekarn, so morali zaradi novonastalih razmer s koronavirusom žal odpustiti manjše število delavcev, večinoma agencijskih.
 
Glede načrtov je dejala, da jim je  še naprej zelo pomembna regija Adria, a da želijo prodreti še na kak nov trg.
 
"V ospredju je kruh, tukaj želimo biti najboljši! V skupini Žito spečemo prek 30.000 ton kruha in pekovskih izdekov na leto, več kot 6000 ton prodamo v tujino kamor še leta 2012 nismo nič,"je dejala.
 
Glede njihove proizvodnje čaja je dejala, da so lani na trg poslali sadne čaje, ki so poplnoma naravni in nimajo dodatnih arom.
 
Napovedala je nove razvojne projekte in da v naslednjem obdobju razmišljajo o projektu mentorstva, kar zadeva izobraževanje pekov, ki predstavljajo zelo "deficitaren" poklic.
 
"Od kmetijske politike in gospodarstva pričakujemo, da nas bosta podprla. Ne bomo mogli imeti dobrega kruha, če ne bomo imeli dobrih pekov.V našem projektu mentorstva bi  sodelavci učili zanamce...", je dejala Pangosva in poudarila, da so št.1 v segmentu kruha in pekovskih izdelkov, a tudi, da imajo potrošniki pravico vedeti vse o poreklu, kar pri kruhu v Evropi še ni obvezno glede moke.

V Žitu so se novim razmeram prilagodili v proizvodnji, administraciji, pri prodaji in izdelkih. Najbolj prodajane znamke kruha so zapakirali v folijo, na trg so dali mešanico mok za hitro peko kruha doma in v trgovine poslali izdelke za dopeko.