V mariborskem podjetju Agitron razvijajo pametne etikete. To so, preprosto povedano, elektronski prikazovalniki, ki jih je mogoče povezati neposredno z informacijskim sistemom trgovine. Tako omogočajo spreminjanje podatkov, kot so cene, poreklo izdelka, sestavine, popuste.
Pametne etikete so v podjetju, ki ga vodi Marko Liccardo, začeli razvijati pred dvema letoma. "Takrat smo v pogovorih s trgovci prepoznali izziv, ki ga zanje pomenita vse večja konkurenca spletnega nakupovanja ter potreba po optimizaciji poslovanja in prodaje v prodajalnah," so za Finance pojasnili pri Agitronu.
Agitronove pametne etikete, ki lahko v celoti nadomestijo papirnate, je možno pritrditi na vse vrste trgovskih polic ali druga mesta, kjer so razstavljeni izdelki. "Zaslon, ki temelji na tehnologiji e-papir, skrbi, da pametne etikete delujejo brez polnjenja od tri do pet let. To pomeni, da njihova uporaba ne zahteva zunanjega napajanja in nikakršnih infrastrukturnih posegov v prodajalni," dodajajo.
Kot so povedali za spletno stran Financ, njihove digitalne etikete trgovci lahko s programsko opremo Agitron Connect brezžično povežejo z zadnjimi podatki o ceni, specifikacijah, akcijah in poreklu izdelka. Kupcem lahko dinamično prikazujejo te podatke na digitalnih etiketah v realnem času.
Hipotetično to pomeni, da lahko trgovec večkrat na dan spremeni ceno na daljavo, digitalna etiketa v trgovini pa bo vsako spremembo takoj zaznala in kupcem prikazala zadnjo ceno. Agitronova tehnologija omogoča še uravnavanje cene glede na kakovost ponudbe in ažurno prikazovanje izdelkov v akciji.
Kot pravijo, se kljub zaostankom, ki jih je povzročila epidemija koronavirusa, še vedno pogovarjajo z večjim trgovcem v Sloveniji za vpeljavo njihovih etiket. Veliko pozornosti sicer namenjajo tudi manjšim in srednje velikim trgovcem, pravijo v podjetju, kjer jih je v širši ekipi trenutno 11. Etikete so že vpeljali v trgovino Pepe Jeans v mariborskem Europarku. Osredotočajo se tudi na tujino, tako da trenutno že potekajo pogovori z večjim trgovcem na Nizozemskem.
Prihodnje leto v načrtu prva večja integracija "Načrtujemo, da bomo do konca leta končali, v letu 2021 pa izvedli prvo večjo integracijo naših rešitev. Vzporedno bomo tržili nov, tako imenovani začetni komplet oziroma Starter Kit, ki vključuje sto pametnih etiket in vse, kar je potrebno za vzpostavitev našega sistema v manjši prodajalni ali na izbranih izdelkih v večji prodajalni, z možnostjo poznejšega enostavnega dodajanja dodatnih digitalnih etiket," še pravijo v mariborskem startupu. |