SLO bocni levo
SLO bocni desno

Čizmić: "Smo tik pred zaključkom finančnega prestrukturiranja"

Slovenija

27.04.2020

Skupina Mercator je lani uresničila vse osnovne cilje poslovanja - povečala je prihodke in dobičkonosnost ter pomembno zmanjšala zadolženost. Po besedah predsednika uprave Mercatorja Tomislava Čizmića je skupina po treh letih izvajanja strategije končala komercialno prestrukturiranje in je tik pred zaključkom finančnega prestrukturiranja.
 
 
"Smo na pravi poti, a čaka nas še veliko dela. Ves naš komercialni vidik strategije, vlaganje v priročne sosedske trgovine, vlaganje v cene, zagotavljanje konkurenčnosti, vse to je prispevalo k dobremu odzivu kupcev, ki prepoznavajo našo prednost in to se pozna na rasti prihodkov," je Čizmić za STA pojasnil po objavi poslovnih rezultatov podjetja.
 
Kot pomemben mejnik v poslovanju Mercatorja je direktor izpostavil izvedbo monetizacije nepremičnin, ki je pripomogla k uspešni razdolžitvi. "V letu 2019 smo neto dolg po primerljivih standardih znižali pod 600 milijonov evrov. Zadolženost je najnižja v zadnjih 12 letih," je dejal.
 
Skupina Mercator je lani kazalec med neto dolgom in bruto dobičkom iz poslovanja (EBITDA) znižala s 7,2- na 5,2-kratnik. "To je bistveno boljše, kot je bilo v začetku leta 2017, ko je bilo to razmerje pri 14-kratniku. To pomeni, da smo v treh letih na področju finančne stabilnosti in dobičkonosnosti, pa tudi tržnega deleža imeli pozitivne rezultate," je zadovoljen Čizmić.
 
Za izboljšanje dobičkonosnosti je, tako meni, pomembna čimprejšnja izgradnja novega logistično-distribucijskega centra. Po njegovih besedah gre za največjo investicijo v zgodovini Mercatorja, ki bo bistveno vplivala na dobičkonosnost in optimizacijo vseh operativnih procesov.
 
Mercator je po koncu komercialnega prestrukturiranja tudi blizu zaključka finančnega prestrukturiranja. Tega bo končal z refinanciranjem finančnih obveznosti, ki ga mora izvesti do sredine prihodnjega leta. Čizmić v pogajanjih z bankami glede refinanciranja ne pričakuje zapletov. "Verjamem, da bomo refinanciranje opravili uspešno in zelo hitro."Glede poslovanja v Srbiji, ki je poleg domačega najpomembnejši trg za Mercator, je Čizmić dejal, da so trendi na tem trgu ugodni. Po velikem pritisku v začetku lanskega leta so bili trendi v drugi polovici leta pozitivni in rezultat za celotno lansko leto je dober. "Izpolnili smo naše načrte na tem trgu, pričakujemo, da se bodo taki trendi nadaljevali tudi letos," je zatrdil in dodal, da Mercator vedno boljše trende poslovanja beležil tudi v BiH.
 
Čizmić je znova poudaril, da je za Mercator strateško pomembno dokončati prenos na Fortenovo in Mercatorju zagotoviti stabilnega lastnika. "V interesu nam je, da do prenosa pride čim prej," je poudaril.Sicer pa se Mercator, tako Čizmić, trenutno povsem osredotoča na upravljanje s krizo, ki jo je povzročila epidemija koronavirusa.
 
V Mercatorju zaradi te opažajo spremembe obnašanja potrošnikov in beležijo bistveno večje zanimanje za spletno nakupovanje. Zato bo družba po Čizmićevih besedah bistveno več investirala tudi v spletno trgovino, je pa zmogljivosti na tem področju močno povečala že zdaj: "Zmogljivosti na tem področju so trenutno desetkrat večje kot pred izbruhom te krize. Mislim pa, da bo še vedno velika večina kupcev kupovala v fizičnih trgovinah, pri čemer bodo naše priročne sosedske trgovine igrale pomembno vlogo."