Ob izdaji knjige "Vedenje potrošnikov v digitalni dobi", ki jo je spisala s kolegico mag. Natašo Makovec , smo se pogovarjali z dr. Tanjo Rihtaršič, ki je po izobrazbi doktorica socioloških znanosti in magistrica poslovnih ved.
Kot predavateljici na Gea Collegu, kjer ste že dobro desetletje in direktorici prodaje v podjetju AWT Trgovina ste imeli dobro podlago za pisanje te knjige, a zakaj ste se zanjo sploh odločili?
Enostavno zaradi tega, ker v slovenskem prostoru ni dovolj knjig o vedenju potrošnikov v digitalni dobi, ker literature na to temo enostavno ni. Študentom tako nisem imela možnosti ponuditi ničesar novega.Teorija ostaja enaka, a vse ostalo se spreminja. Živimo v vedno bolj digitalni dobi, prihajajo milenijci ter drugačni načini nakupovanja in treba se je prilagoditi.
Ravno sedaj, v času te velike krize koronavirusa, sta digitalna trgovina in spletno nakupovanje zelo v ospredju enako kot tisti trgovci oz.kupci, ki so temu vešči?
Pokazalo se je kdo od trgovcev je bil pripravljen in kdo ne Predvsem je nastal problem z časom dostave, ki se je podaljšal. Določene trgovine dostavljajo izdelke samo v Ljubljani itn. Po drugi strani, ko so se zaprle trgovine za živali, so potrošniki bili prisiljeni poiskati spletne trgovine. V porastu je tudi spletno nakupovanja sadja in zelenjave od lokalnih pridelovalcev. Enako velja za potrošnike in vedno bolj bo tako, da si boš v času službene malice lahko pripravil seznam stvari, ki jih potrebuješ in jih naročiš, da te potem čakajo doma. Že sedaj imamo veliko takih primerov kot je npr. spletna trgovina Mimovrste, ki je bila med prvimi v Sloveniji in je postala velika uspešnica. So pa v današnjem času in digitalni dobi stvari, ki jih lažje in težje kupiš prek spleta. Lažje je npr. z elektroniko, ko kupuješ TV ali pralni stroj in prideš v fizično trgovino, da si to ogledaš v živo in kupiš ceneje. Vseeno pa je jasno, da bo digitalnih nakupov vedno več in primer svetovnega trgovca, ki se ukvarja z vsem mogočim je npr. Amazon, ki je na začetku prodajal samo knjige. Vse gre v smeri, da karkoli vidiš na spletu lahko z enim klikom dosežeš in že si v trgovini, da si kupiš karkoli: obleko, športne copate... Zanimivo bo tudi opazovati, ali bodo potrošniki po koncu epidemije nakupovali več po spletu ali ne?
Ko že govorimo o knjigah pa se te v elektronski obliki tako kot je primer s tiskanimi mediji še ne obnesejo najbolje in se trg skupaj z oglaševalci še vedno raje ozira po tiskovinah. Kako pa si to razlagate?
Papir je le papir. Tu gre za navade potrošnikov, ki jih je težko spreminjati. Če je nekdo navajen vsako jutro ob kavi prebrati Dnevni časopis bo to počel še naprej in to je ritual. Lažje je tudi glede arhiviranja kljub temu, da je računalnik hitrejši. Res je tudi to, da se branje elektronskih knjig ni prijelo čeprav je to odvisno od kulture do kulture. V Rusiji, kjer sem bila kar nekajkrat ljudje elektronske knjige berejo povsod na javnih mestih, metrojih itd.,a oni so tudi sicer narod, ki veliko bere.
Kako pa je z vedenjem v digitalni dobi z vašega osebnega stališča in načrtov za prihodnost?
Podjetje AWT Trgovina, kjer sem sedaj zaposlena, pokriva praktično vse. Tako prehrano kot neprehrano oz.kozmetiko in igrače . V ponudbi v vseh trgovinskih verigah po Sloveniji je naših izdelkov, ki jih zastopamo več kot 700 in kar zadeva mojo karierno prihodnost je izzivov veliko. Vedno je treba iz cone udobja in se stalno učiti ter napredovati.
| O knjigi in avtorici Rihtaršičeva je marca 2016 prevzela položaj direktorice prodaje v podjetju AWT Trgovina. Podjetje AWT trgovina je del skupine AWT International, ki ima sedež v Zagrebu in so vodilno podjetje za distribucijo robe široke potrošnje na Hrvaškem. Awt International ima v okviru svoje skupine še podjetja v Srbiji in S. Makedoniji. V Sloveniji je podjetje Awt Trgovina začelo poslovati v letu 2015. Poleg lastnih blagovnih znamk Naturel in Pop Corn zastopajo in distribuirajo v Sloveniji priznane BZ: Heinz, Solea, Zewa. Libresse, Labud (Čarli, Sanitar, Permetal itn) Meteor (Opal). Indomie, Elephant, Pionir (Negro, Medeno srce itn.), Olival, Medela... Knjiga Vedenje potrošnikov v digitalni dobi zadeva zelo široko ter uporabno temo in obsega temeljna znanja vsakega poslovneža in tržnika. Gre za temo, ki se bo razvijala in dopolnjevala na obstoječih znanjih. Nihče natančno ne ve, kakšna bo prihodnost. Vsa podjetja in vsi mi, kot posamezniki smo pred izzivom, kako se bomo prilagodili in uspešno transformirali. Knjiga Vedenje potrošnikov v digitalni dobi vključuje temeljna znanja, klasičnim vsebinam pa sta avtorici dodali sodoben pridih in vpogled v svet in trende v vedenju spletnih potrošnikov, nove primere iz digitalnega sveta slovenske in tuje.Knjiga je primerna za širok krog bralcev; ponudnike in potrošnike, dijake, študente in vse, ki vstopajo na področje digitalnega marketinga. Knjigo na 172 straneh lahko po ceni 31 evrov naročite na spletni strani Gea College. |
