Trgovinska zbornica Slovenije (TZS) je skupaj s Centrom poslovne odličnosti Ekonomske fakultete (CPOEF) minuli teden organizirala spletni dogodek z naslovom "Slovenski trgovci: med pregrevanjem in zamrznitvijo" na katerem so sodelujoči trgovci dejali, da se je zgodil skok prodaje prek spleta. Nekaterim pa ta kljub visoki rasti ne dosega prodaje v fizičnih trgovinah pred izbruhom novega koronavirusa kot je dejal glavni izvršni direktor Big Banga Uroš Mesojedec.Spletna prodaja ne dosega klasične
Slovenija
14.04.2020
Trgovinska zbornica Slovenije (TZS) je skupaj s Centrom poslovne odličnosti Ekonomske fakultete (CPOEF) minuli teden organizirala spletni dogodek z naslovom "Slovenski trgovci: med pregrevanjem in zamrznitvijo" na katerem so sodelujoči trgovci dejali, da se je zgodil skok prodaje prek spleta. Nekaterim pa ta kljub visoki rasti ne dosega prodaje v fizičnih trgovinah pred izbruhom novega koronavirusa kot je dejal glavni izvršni direktor Big Banga Uroš Mesojedec.Na izbruh virusa in ukrepe, ki so bili sprejeti nihče ni bil pripravljen. O aktualnih razmerah na področju trgovine so se pogovarjali :Uroš Mesojedec (Big Bang), Rok Stritar (Kibuba), Iztok Verdnik (Mercator), diskusijo je vodila Maja Makovec Brenčič, EF.
"Vsak dan izboljšujemo procese in dostavo, ki je ključna pri tem delu. Spletno prodajo smo tako kot vsi trgovci povečali za večkrat, rastejo pa praktično vse kategorije," je dejal Mesojedec.
Po besedah pomočnika predsednika uprave za korporativno komuniciranje v Mercatorju Iztoka Verdnika je ta kriza prinesla vedenje, da so "napačno pripravili infrastrukturo in sistem za e-trgovino".
"Treba bo spremeniti razmišljanje o tem segmentu in stvari tudi logistično bolj domisliti. V zadnjih letih je bila rast e-prodaje visoka, a je v primerjavi s fizično trgovino predstavljala minimalen prihodek, zato velikih vlaganj ni bilo," je dejal.
Pričakovati je, da bo veliko ljudi, ki so v krizi začeli kupovati v e-trgovini, to navado ohranilo tudi po koncu krize in prenehanju veljavnosti omejevalnih ukrepov.
Problem stroška najemnin je izpostavil soustanovitelj trgovine gorniške opreme Kibuba Rok Stritar.Pričakuje, da po koncu krize ne bo prišlo do revolucije v nakupovalnih navadah. "Nekateri kupci ne želijo čakati na določen izdelek."
Po Mesojedčevih besedah odpirajo možnost modela t. i. predstavitvenih sob, saj je izkušnja za kupce zelo pomembna.


