SLO bocni levo
SLO bocni desno

Merkur z nadgradnjo spletne trgovine veča tržni delež

Slovenija

21.12.2021

V novo leto po poti digitalizacije, prenove centrov in trajnostne transformacije.
 
 
 
 "Leto 2021 so zagotovo zaznamovale spremenjene nakupne navade, pri nas v MERKURju tudi nižji fizični obiski trgovin zaradi ukrepov ob epidemiji, hkrati pa tudi višji obisk spletne trgovine in večanje števila nakupov preko spleta," pravijo v Merkurju, kjer je iztekajoče se leto zaznamovala tudi 125-letnica blagovne znamke. 

V podjetju opažajo, da so se zaradi spremenjenih okoliščin, zaznamovanih s pandemijo, spreminjali tudi trendi na področju opremljanja doma. Ljudje preživljajo več časa doma, več delajo od doma, večja je ozaveščenost o trajnosti, večja je skrb za varnost, digitalizacija je na pohodu in vsemu temu se tudi kupci doma prilagajajo novim potrebam in temu ustrezno opremljajo, nadgrajujejo in dopolnjujejo svoje bivanje in dom. Lotevajo se tudi novih hobijev znotraj doma. 

"Tako smo v MERKURju uspešni tudi pri prodaji na spletu, kjer prav tako kot v trgovskih centrih izboljšujemo prodajno izkušnjo in se intenzivno podajamo na pot digitalne transformacije s ciljem omogočiti kupcem tako imenovano omnichanel izkušnjo, kjer ponujamo kupcem več prodajnih kanalov," pojasnjuje Blaž Pesjak, generalni direktor, Merkur trgovina, d.o.o. 

Merkur še vedno beleži rast spletne prodaje. V  obdobju med 1-11 2021  jim v primerjavi primerjamo z istim obdobjem lanskega leta število obiskovalcev na spletni strani še vedno raste, skladno s tem je boljša tudi spletna prodaja in beležijo tudi veliko več naročil preko spleta kot v enakem obdobju lanskega leta (2020/2021).

"Zavedamo se, da spletno prodajno mesto merkur.si ni samo prodajni kanal, ampak je medij, kjer potrošniki pričnejo svoj nakupni proces, tega pa najpogosteje zaključijo v naših trgovskih centrih. V primerjavi z lanskim letom smo na spletu izjemno povečali število izdelkov, na kar 40.000, ki jih lahko kupci naročijo preko spleta, izbira je tako izjemna. Izboljšali smo tudi  spletni iskalnik, ki omogoča iskanje tako med izdelki kot med nasveti ter kupcem omogočili nakup iz naslanjača tudi za logistično zahtevne izdelke," dodaja Igor Maroša, član poslovodstva.

V Merkurju še povedo, da se na spletu najbolje prodajajo izdelki iz oddelkov bele tehnike, gradnja, vrt in vrtni stoji ter prosti čas. Ogromen napredek so naredili tudi na blagovnih skupinah, ki so manj običajne za splet in logistično zahtevne, kot npr. gradbeni materiali, les, izdelki za ogrevanje (peči, kamini, peleti, drva), izdelki za ureditev okolice (tlakovci, robniki)… Glede deleža spleta v celotni prodaji potrošnikom je splet leta 2019 zavzemal 2% prodaje, leta  2020 4,2%, leta 2021 pa že 5,9%.

"Tako se lahko v MERKURju pohvalimo z eno prvih spletnih trgovin v Sloveniji, poleg klasične spletne trgovine pa danes ponujajmo še nove prodajne poti, kot so naročilo preko e-pošte in telefona. V času lanske korona krize smo uvedli Paketnike za 24/7 brezstični prevzem pred vhodi naših izbranih trgovskih centrov, proces digitalizacije in uvedbe najnovejše informacijske tehnologije pa smo postopoma uvajali tako na prodajnem mestu kot pri ostalih procesih poslovanja," še izpostavlja Igor Maroša, član poslovodstva.

Merkurjev spletni center na enem mestu združuje koristne nasvete njihovih mojstrov za urejanje vrta in doma in je med kupci izjemno priljubljen. O tem priča tudi dejstvo, da se po svojem dosegu lahko primerjajo z največjimi medijskimi spletnimi stranmi v Sloveniji, saj na mesec dosega okrog 600.000 obiskov. Bogat nabor koristnih vsebin dopolnjujejo še YouTube video knjižnica ter družbena omrežja Facebook, Instagram in Linkedin, kjer vsebine skupno spremlja blizu 73.000 sledilcev. 

V podjetju verjamejo, da bodo prihodnji zmagovalci v trgovini tisti, ki bodo na pravi način znali povezati prednost fizičnih trgovin s spletnim nastopom. Zato so načrti družbe v prihodnje povezani po eni strani z izboljševanjem prodajne izkušnje, kar vključuje prenove in osvežitve prodajnih mest (letos so prenovili Ptuj, oddelka "DIY – naredi sam" na Primskovem), v začetku naslednjega leta načrtujejo še nadaljnjo prenovo Primskovega tudi na oddelku za dom, v Murski Soboti so konec meseca novembra odprli tudi outlet oddelek. 

Vse trgovine oziroma trgovske centre posodabljajo in nadgrajujejo: tako opremljenost notranjosti s sodobnim izgledom za lažje in potrošniku prijaznejše nakupe kot tudi z energetskimi prenovami. Po drugi strani želijo z digitalizacijo ponudbe nadgrajevali tudi uporabniško izkušnjo pri nakupih opravljenih preko spletne strani. V prihodnjem letu načrtujejo še povečati ponudbo izdelkov v spletni trgovini, nadaljnjo rast in razvoj na spletu.