Na svoji 3. redni seji v novem mandatu se je sestal Izvršilni odbor ZMTS – Združenje malih trgovcev Slovenije. Le tega od pomladi letos vodi Bruno Komac, direktor podjetja Krajcarca, ki v dolini Trente skrbi za razvoj trgovske in gostinske ponudbe.
Največ časa so posvetili nadaljnjim ukrepom za zagotovitev enakopravnega položaja družb pri opravljanju dejavnosti trgovine v primerjavi z bencinskimi črpalkami v RS. Stanje na trgu je porušila nova Kolektivna pogodba dejavnosti trgovine Slovenije, ki določa, da so vse trgovine (G47.110) z dne 1.septembra 2018 zaprte vseh 15 dni, ki so določeni, kot prazniki oz. dela prosti dnevi. Prav tako je bistveno omejeno delo ob nedeljah.
Letno zaradi spoštovanja določil kolektivne pogodbe mali trgovci izgubijo od 15 pa vse do 40 delovnih dni. Po podatkih članov združenja to pomeni, da so izgubili celo do 10 % letnega prometa.
Na drugi strani pa so energetske družbe (G47.301) povsem legalno odprte vse dni v letu. To jim omogoča 44. člen pogodbe, ki ureja delo delavcev na bencinskih servisih. Energetske družbe so začele zelo agresivno izkoriščati svoj monopolni položaj na trgu in z medijskimi oglaševalskimi kampanjami promovirajo prodajo kruha in živilskih proizvodov na bencinskih servisih.
"Samo za ilustracijo, v sosednji Avstriji se ob praznikih in nedeljah lahko prodaja samo gorivo, ne pa tudi živilskih in ostalih izdelkov," so poudarili v sporočlu za javnost na ZMTS.
Vse seveda s ciljem, da se na trgu ohrani enakopraven položaj za vse trgovske družbe na trgu.
Že v mesecu novembru sta PTZ – Podjetniško trgovska zbornica in ZMTS s to perečo problematiko seznanila državnega sekretarja Franca Vesela na MGRT(Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo), v začetku decembra pa še kabinet predsednika vlade Marjana Šarca in vse podpisnike kolektivne pogodbe. Sprejeli pa so tudi sklep, da začnejo pripravljati pobudo za ustavno presojo "spornih" določil Kolektivne pogodbe.
Na povabilo trgovskega podjetja Fama Vipava je tokratna seja potekala na posestvu Arkade v Črničah. Po uradnem delu je sledilo še tradicionalno prednovoletno srečanje. Člani so si bili enotni, da mora postati ZMTS še bolj odločen zastopnik interesov malih trgovcev.
| Več kot polovica obiskovalcev bencinskega servisa sploh ne natoči goriva Bencinski servisi so eden najbolj očitnih dokazov, kako hitro in korenito se spreminja mobilnost. Nekoč je bila črpalka le nujna in zgolj osnovna postojanka za voznika in avto, danes pa na velikih bencinskih servisih več kot polovica obiskovalcev sploh več ne natoči goriva. Naftne družbe so se že preobrazile v celovite ponudnike energentov z razširjeno trgovsko ponudbo in storitvami. Da se trgovcem z gorivom nakupovanje "voznikov" na bencinskih servisih izplača dokatzjejo tudi ločene blagajne. Pri Petrolu na primer, so na nekaterih večjih bencinskih servisih že uvedli ločene blagajne za ostale storitve in za plačilo goriva. Možnost hitrejšega nakupa goriva pa že ponujajo tudi preko digitalnih poti, kot je aplikacija Na poti. Da ne govorimo o odpiranju pravih trgovinic HopIN v največjih mestih (Ljubljana, Kranj, Celje in Maribor), kjer sploh goriva ni. |