
Danica Purg predsednica akademskega odbora na Univerzi Zhejiang
Slovenija
30.03.2021
Gre za mednarodni center za raziskovanje "Skritih zmagovalcev" na univerzi Zhejiang, ki je ena vodilnih azijskih univerz na področju raziskav in druga najimenitnejša univerza na Kitajskem.

Dr. Danica Purg je postala predsednica akademskega odbora Mednarodnega centra za raziskovanje "Skritih zmagovalcev".
Koncept skritih zmagovalcev je prvi opredelil in ga preučeval prof. dr. Hermann Simon, svetovno znani strokovnjak za strategijo, marketing in oblikovanje cen, ki na nemškem govornem področju velja za najvplivnejšega misleca po preminulem Petru Druckerju.
Prof. dr. Hermann Simon je bil danes imenovan za častnega direktorja Mednarodnega centra za raziskovanje "Skritih zmagovalcev".
Skriti zmagovalci so visoko inovativna in specializirana majhna oziroma srednje velika podjetja, ki so v svojih nišah vodilna tudi v mednarodnem merilu. V letu 2011 so v raziskavi, ki sta jo pripravila IEDC in CEEMAN, ugotovili, da ima Slovenija največje število Skritih zmagovalcev na milijon prebivalcev (sledila je Estonija). Enako se je izkazalo tudi v nadaljevanju raziskave, ki sta jo IEDC in CEEMAN izvedla v letih 2018 in 2019. Novost te raziskave je bila, da je bila razširjena tudi na ostale države srednje in vzhodne Evrope ter Kitajsko, skupaj 24 držav.
Rezultati prve raziskave so bili objavljeni v knjigi, ki je izšla leta 2013, druga pa je v pripravi in jo bo v kratkem izdala nemška založba Springer.
Mednarodni raziskovalni center Univerze Zhejiang, katerega akademski odbor bo vodila prof. Purgova, je prva inštitucija namenjena raziskavam skritih zmagovalcev, na Kitajskem in ima cilj postati nacionalni "think thank" za razvoj skritih zmagovalcev, vodilna baza za mednarodne talente za menedžment in vodilni raziskovalni inštitut globalnih skritih zmagovalcev. Glavni namen akademskega odbora je zagotoviti raziskovalno in vodstveno usmerjanje raziskovalnega centra.
Skriti zmagovalci (po nemškem avtorju istoimenske knjige Hermannu Simonu) so mala in srednja podjetja, ki so najbolj inovativna v svoji tržni niši na svetu ali vsaj v Evropi. Običajno jih vodi lider, ki je sam strokovnjak za področje, na katerem se je razvilo podjetje, in na delovnem mestu ustvarja vzdušje, ki visoko motivira ljudi, da z gorečnostjo prispevajo k njegovi rasti. Podjetja, ki si zaslužijo naziv skriti zmagovalci, so javnosti pogosto neznana, saj navadno delajo v B2B, zanima jih širše okolje, ne samo lastna organizacija in dobiček. Delujejo mednarodno, zaposlujejo tudi najboljše strokovnjake iz tujine in so serijski inovatorji, kar pomeni, da se lahko pohvalijo s tako velikim številom izumov, da jih včasih niti ne utegnejo sproti patentirati.


