Zaključila se je že 22. slovenska konferenca o odnosih z javnostmi, ki jo je v Portotožu organiziralo Slovensko društvo za odnose z javnostmi.
Piše: Tjaša Toni Skubic
Po podatkih organizatorjev se je okoli 200 komunikatorjev zbralo v Portorožu in dva dni poslušalo predavanja o aktualnih temah na področju komuniciranja, kot so lažne novice, umetna inteligenca, modeli korporativnega uredništva, spreminjanje medijske krajine, novodobna orodja ter generacija Z. Podelili so tudi nagrade Prizma za odličnost izvedenih komunikacijskih programov, razglasili prostovoljko leta in že tretje leto zapored izvedli študentski natečaj Inkubator priložnosti.
Lažne novice: velik izziv današnjega časa
Lahko bi rekli, da so lažne novice eden od največjih izzivov današnjega sveta. O njih so spregovorili doc. dr. Tadej Troha (ZRC SAZU), doc. dr. Mirt Komel (FDV UL), Lenart Kučič (novinar neodvisnega in neprofitnega medija podcrto.si) in Andrej Zupan (CEO, Blockbird). Slednji je izpostavil nevarnost, ki jo v današnjem času predstavljajo influencerji oziroma vplivneži. Družbena omrežja so namreč med mlajšimi generacijami pogosto najbolj bran vir novic. Vplivneži tako kreirajo vsebino, ki njihovim sledilcem kreira pogled na svet. Na žalost še ne obstaja orodje, s katerim bi lahko nadzirali lažne novice in jih sproti izključevali iz našega nabora objav. Je pa generacija Z, kot je povedal Mitja Tuškej (Formitas), tista generacija, ki obvladuje informacijski "overload" in ga v svojem okolju tudi odlično "izkorišča". Prav zato predstavlja pomembno skupino naše družbe in segment zaposlenih v podjetju.
Korporativno uredništvo
Model korporativnega uredništva sta predstavila Christoph Moss (Mediamoss GmbH) ter Marco Leeuwerink z nizozemske policije. Oba sta poudarila, da je v današnjem času zaradi številnih družbenih medijev pomembna dvosmerna komunikacija, ki omogoča aktivno vključevanje komunikatorjev v potek vsakodnevnih dogodkov. Poleg tega mora takšno uredništvo imeti osebo, ki odloča o objavljivosti novic in koordinira delo celotne ekipe. Zanimivo je, da sta njuna modela precej podobna in oba učinkovita – čeprav se pred nastopom na SKOJ-u nista poznala.
Spreminjanje medijske krajine
Zaradi spreminjanja medijske krajine in povečanega vpliva spletnih medijev, med katere spadajo tudi družbeni mediji, se spreminja delo tako novinarjev kot tudi strokovnjakov za odnose z javnostmi. Tomaž Perovič, ustanovitelj ter nekdanji dolgoletni urednik informativnega in športnega programa na POP TV, je poudaril, da imamo več možnosti, več platform, ki jih lahko z majhnim finančnim vložkom uporabljamo za komuniciranje želenih vsebin in sporočil. Pri tem pomembno vlogo igrajo videi, saj so – prilagojeni specifikam posameznega družbenega medija ali spletnega portala oziroma njegovih uporabnikov – postali učinkovito orodje za komuniciranje.
Kateri so odlično izvedeni komunikacijskih projekti?
Nagrado Prizma so si za odlične projekte na področju komuniciranja zaslužili:
-projekt goinnovate 2018 podjetja Gorenje (na področju internega komuniciranja),
-projekt S posluhom za jutri, ki sta ga pripravili podjetji Ljubljanske mlekarne in Taktik (celoviti komunikacijski programi),
-projekt PARKIRAJ IZGOVORE DRUGAM! Ne na mesta, rezervirana za invalide Fakultete za varnostne vede Univerze v Maribor, Javne agencije RS za varnost prometa, Mestne občine Ljubljana in podjetja Taktik (specifični komunikacijski programi),
-projekt Hrana ni za v tjavendan, ki so ga pripravili LIDL Slovenija, Taktik in program Ekošola (družbena odgovornost), ter
-projekt RADIO HODNIK podjetja A1 Slovenija (uporaba komunikacijskih veščin, orodij in medijev).
Na študentskem natečaju pa je zmagala komunikacijska rešitev DIGIŠTUNF, katere avtorja sta Pia Kraševec in Tilen Erjavec, medtem ko je Prostovoljka leta postala Bojana Leskovar.