
Puklavčeva vinska klet nadaljuje dobro prodajo vin na tuje trge
Slovenija
03.10.2021
Ormoško-ljutomerska klet Puklavec Family Wines je zaradi izbruha epidemije lani na domačem trgu beležila desetodstotni padec prodaje, medtem ko so na tujih trgih kljub težkim razmeram dosegli dobre prodajne rezultate. To še posebej velja za nizozemski trg, kjer se je prodaja skoraj podvojila, rast pa so zabeležili tudi na poljskem in hrvaškem trgu.
Kot je razvidno iz letnega poročila podjetja, so prihodke lani prav po zaslugi izvoza v primerjavi z letom 2019 povečali za več kot osem odstotkov, tako da so ti presegli devet milijonov evrov. To je sicer še vedno bistveno manj, kot so načrtovali, a zaradi epidemije covida-19 niso uspeli uresničiti, zato so izkoristili tudi državno podporo in izvedli krizno destilacijo dobrih 1,5 milijona litrov vina.
Na slovenskem trgu so lani prodali za skoraj desetino manj vina kot leto prej, kar je po njihovem povezano predvsem z epidemiološkimi ukrepi, zaprtjem gostinskih in turističnih obratov, posledično pa tudi s spremenjenimi kupnimi navadami ljudi. Kljub temu je podjetje z okoli 140 zaposlenimi leto končalo z nekaj več kot 200.000 evri dobička, medtem ko so še leto prej beležili dober milijon evrov izgube.
Kot je v letnem poročilu zapisal Gorazd Bedenčič, po junijskem sporazumnem odhodu Mitje Herge novi direktor podjetja, so si v največji slovenski kleti po lastnih vinogradniških površinah zadali cilj, da Slovenijo postavijo na zemljevid prepoznavnih vinorodnih držav, sami pa trenutno izvozijo skoraj polovico celotne proizvodnje.
Poleg Nizozemske, Hrvaške in Poljske so med drugim prisotni tudi v Nemčiji, Veliki Britaniji, ZDA, Braziliji, Avstriji, na Češkem, v Belgiji, Kanadi, na Kitajskem in še nekaterih državah. V prihodnje načrtujejo širitev na območju Balkana in poglobljeno poslovanje v obstoječih državah.
Leto 2020 je bilo zanje z vidika proizvodnje grozdja zelo uspešno tako količinsko kot kakovostno, saj so v lastnih nasadih pridelali 3648 ton grozdja, hkrati pa so ga od kooperantov odkupili še 1727 ton, kar je zadoščalo za pridelavo 3,8 milijonov litrov vina.
Zaradi razmer so v letu 2020 investicije omejili na najnujnejše, saj so želeli najprej zagotoviti finančno stabilnost podjetja. Dobršen del naložb se je nanašal na obnove vinogradov in nove nasade, s čimer nadaljujejo zastavljeno strategijo. Pri obnovi in promociji slovenskih vin se družba uspešno prijavlja tudi na razpise kmetijskega ministrstva.
Z investicijami nadaljujejo tudi v letošnjem letu, saj med drugim širijo proizvodne zmogljivosti za peninski program ter njihove linije 7 Numbers. Razvoj bodo nadaljevali tudi v smeri obnove okoli 16 hektarjev vinogradniških površin ter modernizacije vinogradniške mehanizacije.
V letošnjem letu so si zastavili prodajo 1,742 milijona litrov stekleničenega vina na domačem trgu, 436.000 litrov na hrvaškem in 1,127 milijona litrov stekleničenega vina na ostalih tujih trgih. Ob tem načrtujejo še prodajo 1,1 milijona litrov vina v odprtem stanju. Poslovanje so sicer že morali nekoliko prilagoditi razmeram zaradi zaprtja gostinstva in turizma.
Kljub lanskemu pozitivnemu tekočemu poslovanju nekoliko skrbi bilančna izguba podjetja, ki je konec leta znašala 7,6 milijona evrov, kar je še vedno nekoliko nad polovico osnovnega kapitala, ki znaša 12 milijonov evrov. Ker to kljub rednemu poravnavanju vseh obveznosti nakazuje na insolventnost, so sprejeli ukrepe za izboljšanje stanja, je še razvidno iz letnega poročila.

Slovenija


