Glede na to, da je inštitut Nutris predvčerajšnjim predstavil aplikacijo VešKajJeš, ki razkriva hranilne vrednosti živil, me zanima, če načrtujete na novem izdelku tudi etiketo, ki bo kupcem sporočala vrednosti Hoppy Tonica?Anita Lozar: "Italijani so 'nori' na pivo Coffee Stout"
Slovenija
05.04.2019
Ob predstavitvi njihovega novega izdelka, pijače Hoppy Tonic, ki je potekala v ljubljanskem lokalu Fetiché, smo se pogovarjali s solastnico butične pivovarne Pelicon, Anito Lozar (na fotografiji).
Glede na to, da je inštitut Nutris predvčerajšnjim predstavil aplikacijo VešKajJeš, ki razkriva hranilne vrednosti živil, me zanima, če načrtujete na novem izdelku tudi etiketo, ki bo kupcem sporočala vrednosti Hoppy Tonica?Analize že imamo, za začetek smo jih nameravali predstaviti na spletni strani, so pa sicer sestavine na etiketo zapisane, tako da ničesar ne skrivamo.
Boste tonik kmalu predstavili tudi na policah trgovcev, ste v procesu pridobivanja dovoljenja?
Za zdaj gre še za začetno fazo butične proizvodnje. Tonik ponujamo na spletni strani in v lokalnih trgovinah. Ciljamo predvsem na lokale, za zdaj je Hoppy Tonic v 20-tih barih po Ljubljani, Ajdovščini in na Štajerskem.
Koliko vrst piva trenutno ponuja pivovarna Pelicon?
Naredili smo že čez 30 receptov, kot prvo letošnjo novost smo predstavili pivo Relax, sledilo bo še nekaj kolaboracij z domačimi in tujimi pivovarji. Povezali smo se z vrhniško pivovarno HumanFish. Imamo ritem ena novost na mesec.
Katere države so vam najbolj zanimive za izvoz?
Zelo dobro smo sprejeti v Italiji, v Rimu, predvsem v lokalih, najbolj jih zanima naše točeno pivo. Zelo sta jim všeč Quantum in Third Pill, so pa Italijani nori na kavo in zato ne čudi, da jih navdušuje Coffee Stout. Všeč jim je, kar delamo. Ne izvažamo ravno ogromno, ampak pomembno je to na redni bazi.
Kaj je cilj za naprej? Kam bi radi izvažali?
Kot "kraft" pivovarna cenimo predvsem to, da se z našimi partnerji osebno spoznamo, da delamo na dobrih odnosih. Tako je bilo vedno doslej, bodisi v primeru Švice, Norveške, z vsemi smo se spoznali, usedli in kaj popili.
Torej, kje v tujini se lahko trenutno še dobi Pelicon, predvsem nas zanimajo trgovinske police?
V tujini smo prisotni pretežno v specializiranih trgovinah s pivom. Ne moremo še računati na to, da bi bili recimo v Tescu. Naredili smo par projektov s trgovcem Hofer v Avstriji, naše izdelke so nato distribuirali v mešanem paketu osmih evropskih pivovarn - naša je bila predstavnica Slovenije. Ta paket je nas je pripeljal tudi na police Hoferja v Švici.
Ampak takšni pivovarji, kot ste vi, si lahko močno dvignejo "rating" na kakšnih sejmih. Boste katerega obiskali?
Da, maja gremo v Budimpešto na Beer Week, tam bomo prisotni cel teden, lani smo se predstavili v vseh glavnih mestih štirih sosednjih držav.
Proizvodni obrat je še zmeraj samo v Ajdovščini...
Da, vse je tam, kjer se je pred šestimi leti vse začelo, butično! Verjetno smo kar najmanjša pivovarna po kvadraturi obrata, kakšnih 100 kvadratov. Zaposlenih nas je šest, z vsemi študenti in pomagači pa deset. Vključno z mano in Matejem (op.a. soustanoviteljem Matejem Peliconom).
Kdaj butična pivovarna po vašem mnenju prerase v mogočno, pravo pivovarno?
"Kraft" pivovarna ni politična zastava in je ne definira struktura lastništva oziroma to, koliko prodanih hektolitrov ima na leto, temveč človek, ki stoji za njo. Butična pivovarna je torej obraz, to sva v Peliconu jaz in Matej ... in pri ginu Miha Bratina. Kadar stojiš za nečim in to predstavljaš v svojem imenu, četudi imaš v družbi 100 zaposlenih, jih vse poznaš in si z njimi v dobrem odnosu, potem je to, vsaj zame, "kraft" pivvoarna.
Kdo vam je na področju butičnih pivovarn na tujem vzor?
Ojoj, nešteto jih je, ampak kot prve mi na misel pridejo Hill Farmstead Brewery (op. a.: Vermont, ZDA), lastnik je Shaun Hill, potem belgijska Brasserie de la Senne, pa newyorški Brooklyn, angleška Sleeping Village in Thornbridge. Večina izmed teh legend je bila tudi že na obisku v Ajdovščini, kar je za nas res velika čast.


