SLO bocni levo
SLO bocni desno

Mervič:"Amazona se na področju spletne prodaje živil ne bojim!"

Slovenija

01.04.2019

Na vprašanja novinarjev je prejšnji teden po letni novinarski konferenci podjetja Spar Slovenija odgovarjal generalni direktor Igor Mervič. 

Kolikšen je tržni delež Spara?

Mi računamo, da imamo nekaj nad 22% tržni delež. V Avstriji se ve natančno, koliko ima kdo tržnega deleža, medtem ko pri nas tega ne počne nihče. Delali so to na Planet Retailu, včasih tudi Nielsen, ki pa tega noče več početi. 

Ste lahko bolj konkretni z dobičkom?

(smeh). To pa ne. Vam pa lahko povem, da imamo v prodaji za seboj rekordno leto, dobiček pa je bil manjši kot leto pred tem. Zaradi tega ker smo imeli več stroškov z IT-jem, energijo  in smo več vlagali v kadre.

Koliko pa ste dvignili povprečno osebne dohodke zaposlenih (4696)?

Teh podatkov sicer ne dajemo v  javnost, a bom tokrat naredil izjemo. Mi nimamo minimalnih plač, ki so v Sloveniji 886 evrov bruto. Pri nas dobijo vsi več kot toliko. A veste kako je s tem? Resda vsi delamo zaradi plač, a tudi zaradi počutja v podjetju in to je vsem jasno. Pri tako nizki fluktuaciji kot jo imamo in ki je nekaj nad 8% je to dobro. Seveda je lahko vedno boljše, a tudi ta podatek pove veliko.

Zasledili smo, da Mercator išče 100 in več ljudi za zaposlitev in da ima težave z iskanjem. Glede na to, da gre naslednje leto povprečna bruto plača na 940, kako je pri vas z iskanjem kadrov in kako je s temi dodatki, nedeljskim delom?

Ni druge kot da se prilagajamo. Za nas ne bo težav, a kar zadeva povišanje te osnovne plače zna to pomeniti težavo na splošno in ne samo za trgovce. To je izjemno povišanje. Tisti, ki imamo dodaten "špehec” bomo to zmogli. Mi svojo računico vsekakor imamo. 

Pred letom ste rekli, da je vaš najbolj prodajan izdelek banana. Kako je zdaj s tem glede na to, da vam je pogorela zorilnica v Zalogu in jo še obnavljate?

Odkar se nam je to zgodilo in dokler povsem ne obnovimo zmogljivosti kupujemo banane, ki so že dozorele. 

V sosednjem Derbyju?  

(smeh) Tam ali pa kje drugje. 

Glede tega tržnega deleža verjetno jemljete Mercatorju in Tušu, kaj pa lahko rečete glede diskontnih trgovcev, ki ravno tako rastejo?

Če se kjerkoli in kdorkoli odpre nekje neko trgovino so takoj spremenjeni odstotki.  Pri našem prometu (804 milijone evrov bruto) pa lahko nekdo nekje nekaj odpre pa se nam ne bo poznalo. Ko govorijo o napredku diskontnih trgovcev je seveda to zaradi njihovega odpiranja, mi pa smo dosegli ta rezultat z že obstoječimi trgovinami.  

Kdaj se bodo nehala ta odpiranja, saj se med seboj "najedajo” tudi že diskonterji?

Konca sicer ni (smeh), a na koncu bomo vsi povsod in takrat se bo poznalo kdo je koliko vreden in kako dober je.

V vašem novem konceptu razvrstitve izdelkov v prenovljenih in novih trgovinah je veliko lažje za potrošnika,bolj pregledno je in prijazno, npr. v Intersparu Vič?

Mi moramo prenavljati in tega na Viču smo prenovili po 20 letih, smo pa tam zelo uspešni ves čas. Interspar Kranj prenavljamo ravno zdaj in tako bomo v bližnjem času prenovili vse Interspare. Kar pa zadeva trende je tako, da se ti koncepti in oprema v priročnih trgovinah npr. "Spar to go” stalno spreminjajo in se je treba prilagajati. Izdelke delamo že kar v trgovinah, da je sveže - "ultra fresh."

S spletno trgovino, ki ste jo začeli lani ste zadovoljni ampak ali se mogoče bojite vstopa Amazona npr.?

Ne.  Mislim, da njih v Slovenijo ne bo še zelo dolgo in da se mi ne bo treba ugrizniti v jezik. Tako si predstavljam in tudi če pridejo bodo prišli po mojem z neživilskimi izdelki.  Možno tudi, da bodo Slovenijo obvladovali iz katere druge države. A živila so nekaj posebnega. Mislim, da sem enkrat že povedal za Amazon Fresh, da je to bolj po kapljicah in se jih na tem področju res ne bojim. Naj kar pridejo.

Kakšno je pa razmerje pri vaši spletni prodaji kar zadeva dostavo na dom in prevzem blaga samih kupcev?

80 odstotkov je dostave.

Zakaj pa menite, da ne gre "drive in" in ni šlo E.Leclercu, ki ga je zaprl? Se ljudje pri nas na to še niso navadli?

V Franciji gredo "drive in” odlično in jih imajo na tisoče. Gre za to, da tam nimajo take koncentracije trgovin kot je pri nas, kjer imamo trgovino za vsakim vogalom. 

V kolikšnem času se odprtje spletne trgovine z živili izplača? 

Odvisno. Večinoma nikoli (smeh). Sam pravim, da bomo mi prišli v 4 letih do pozitivnih številk. Trendi nam rastejo in odziv je fantastičen. Ta trgovina z živili je težavna in zaradi tega smo imeli "težke noge"  na začetku. 

Kaj pa menite, da lahko v skupnih prihodkih dosežete s to spletno prodajo v prihodnosti in ali bo še kje drugje in ne samo v Ljubljani?

Prihajamo tudi drugam. Ne vem kaj lahko dosežemo, a menim, da bo v petih letih dobro, če bo ta prodaja dosegla 4-5%. 

Začel je v Lesnini

Po izobrazbi je magister ekonomije in se kot izkušen manager s trgovino ukvarja že dobra štiri desetletja. Karierno pot je začel v Lesnini in nato nadaljeval po 12 letih dela na področjih financ ter trgovine na drobno in debelo, kjer je opravljal tudi funkcijo direktorja razvoja. Oktobra leta 1992 je postal direktor Spar Slovenije, ki jo vodi že 26 let. Začeli so s štirimi Sparovimi prodajalnami, danes jih imajo 102. Pred tremi leti so pričeli z odpiranjem franšiznih trgovin in danes jih imajo 21, lani pa so odprli še spletno trgovino.