Podjetje Spar Slovenija je na svoji vsakoletni novinarski konferenci razkrilo svoje rezultate in načrte. Lani so po besedah izvršnega direktorja Igorja Merviča tržni delež uspeli povečati na 22 odstotkov.
Trgovec je kljub padajočemu trendu potrošnje v trgovini z živili, pijačami in tobačnimi izdelki na slovenskem trgu, lani beležil pozitivne rezultate (SURS) in tako ustvaril za 3,6 odstotka več bruto prometa, kot leto prej. Ta je znašal rekordnih 804 milijonov evrov, število prodajaln se je z odprtjem v Idriji povzpelo na 101, trgovec pa posluje tudi prek 21 franšiznih objektov.
Koledarsko leto 2018 je zaznamovala prenova 20 let starega centra ljubljanskega Interspara na Viču, prenovili so tudi objekt v Črnomlju ter še nekatere ostale trgovine, Mervič pa je zelo ponosen predvsem na poslovanje spletne trgovine Spar Online, ki po njegovem mnenju beleži dvomestno rast prodaje in bo Sparu že po štirih letih obstoja prinesla dobiček.
Spletna trgovina kupcem ponuja okoli 17.000 izdelkov in jo nameravajo razširiti tudi na ostale dele države."Leto 2018 je bilo v več pogledih rekordno. Indeks prodaje živil v Sloveniji je znašal 99, mi pa smo ga imeli pri 103.5. Slovenija je fenomen, saj BDP raste, izvoz prav tako, še celo poraba trajnih dobrin je v vzponu, medtem ko smo Slovenci pri zapravljanju za živila od krize dalje izjemno previdni in ta pada. Kupujemo preudarno," je dejal direktor.
Letos nameravajo prenoviti po Kamniku še 6 trgovin, preobleko bodo denimo doživele trgovine v Lenartu, Šentjurju in Velenju, avgusta pa bodo odprli prodajalno v Mozirju. "Dobiček smo letos zmanjšali na račun stroškov informacijskih tehnologij, energije in plač. V letu 2019 bodo poudarki na ohranjanju podobe najpriljubljenejšega trgovca v državi (op. a. po raziskavi agencije Mediana), prenovi obstoječih trgovin in številnih drugih projektih, medtem ko bomo Sparov center Šiška odprli šele spomladi 2020," je povedal Mervič katerega in dodal, da imajo izmed vseh trgovcev v državi najnižjo raven fluktuacije (manj od 20 odstotkov) delovne sile (zaposlenih je 4696).
| Načrti za leto 2019... Glede tržnega deleža in tega, kako je "skrivnosten" ta podatek v Sloveniji, je Mervič, katerega poročilo in (ostale) odgovore na vprašanja novinarjev bomo objavili jutri, povedal: "Mi računamo, da imamo 22% tržni delež. V Avstriji se ve natančno, koliko ima kdo tržnega deleža, medtem ko pri nas tega ne počne nihče. Delali so to na Planet Retailu, včasih tudi Nielsen, ki pa tega noče več početi." Generalni direktor Spara Slovenije je izpostavil, da je glavni cilj podjetja Spar Slovenije letos obdržati prvo mesto med slovenskimi trgovci in ostati najljubša trgovina po izboru kupcev. Njihovo pomembno vodilo v letu 2019 je tudi kakovost – celovita ponudba kakovostnih izdelkov in storitev. Načrti za leto 2019 vključujejo nadaljnjo širitev ponudbe, ki jo narekujejo sodobni prehranski trendi – novosti načrtujejo predvsem v segmentu ekološko pridelanih živil, izdelkov SPAR To Go, izdelkov lastne znamke SPAR in izdelkov za kupce s posebnimi prehranskimi potrebami. Tako kot pretekla leta bodo tudi v letu 2019 usmerjeni k sodelovanju z lokalnimi pridelovalci in domačimi proizvajalci, spodbujali bodo tudi uresničitev idej mladih slovenskih podjetnikov z možnostjo prodaje najboljših izdelkov v njihovih trgovinah. Načrtujejo naložbe v prodajno mrežo trgovin, ki bodo leta 2019 vključevale tako prenove obstoječih kot odpiranje novih trgovin. Prav tako bodo še širili mrežo franšiznih trgovin SPAR partner, s katerimi gredo naproti kupcem tudi v manjših slovenskih krajih.
| |
Distribucijski center obnovil pomembne certifikate
Distribucijski center zagotavlja 80 odstotkov vseh dobav v celotni Sparovi mreži trgovin. Jeseni so obnovili pomembne certifikate: IFS Logistik, ISO 9001:2008 in ISO 50001, ki potrjujejo, da vsakodnevno izpolnjujejo najvišje zahteve glede varnosti živil in obvladujejo kakovostne procese v okviru celotne oskrbovalne verige.
Pekarna Spar inovativna in nagrajena
SPAR Slovenija je edini trgovec z lastno pekarno. Izdelki Pekarne SPAR so v letu 2018 predstavljali večino ponudbe tovrstnih izdelkov na prodajnih policah njihovih trgovin.
Za kruh, pekovsko pecivo in slaščice so tudi leta 2018 prejeli številna zlata priznanja za kakovost. Tretje leto zapored so prejeli tudi nagrado za inovativno živilo.
Spar plus kartica najbolj priljubljena
Program zvestobe SPAR plus kartice je bil tudi leta 2018 ena od krovnih trženjskih aktivnosti podjetja. 25. maja 2018 je pričela veljati nova direktiva glede varstva osebnih podatkov (GDPR), ki zahteva, da imetniki SPAR plus kartice slednjo obnovijo in posodobijo svoje kontaktne podatke ter podajo soglasje za tržno komuniciranje. S pomočjo hitre in zelo učinkovite kampanje so obnovili večino kartic, kar pomeni, da kartico uporablja skoraj 90 odstotkov slovenskih gospodinjstev.
Po podatkih neodvisnih tržnih raziskav je SPAR plus kartica najbolj priljubljena in najpogosteje uporabljena kartica zvestobe v Sloveniji, poleg tega pa se je zadovoljstvo uporabnikov SPAR plus kartice v zadnjem letu še povečalo.
Mobilna aplikacija Spar plus kartice
Posodobljeno različico mobilne aplikacije SPAR plus so uvedli pred letom in pol. Z njo imajo zdaj uporabniki vse kupone ugodnosti in SPAR plus kartico na pametnem telefonu. V primerjavi z letom prej se je število več kot podvojilo, kar potrjuje pravilnost odločitve in usmeritve.
Razvoj lastnih in ekskluzivnih znamk
Pod lastnimi znamkami SPAR danes ponuja že več kot 4.300 izdelkov, med katerimi je najti vse za vsakodnevne potrebe. Pomemben del Sparove ponudbe predstavljajo izdelki slovenske proizvodnje, ki so označeni z oznako"Slovenija, moja dežela".
V Sparu Slovenija redno preverjajo njihovo kakovost, in sicer v sodelovanju s priznanimi ter uglednimi inštitucijami (Biotehniška fakulteta, Bureau Veritas, Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano, Inštitut za nutricionistiko idr.).
Nadaljevali so s trajnostno naravnanim projektom SPAR kot nekoč. V sodelovanju s Kmetijskim inštitutom Slovenije so iz genske banke semen obudili že izumrlo avtohtono sorto solate Tolminka. Letos v svojih trgovinah kupcem že ponujajo semena solate, v rastni sezoni pa bo na voljo tudi prava solata Tolminka.
Posodobili so podobo in razširili ponudbo izdelkov linije SPAR To Go. Kampanja s sloganom"Naš recept za popoln obrok – sveže pripravljeno v trgovini" je s sodelovanjem znanega reperja Nipkeja nagovorila tudi mlajšo populacijo. Izdelki iz linije SPAR To Go so med njihovimi kupci vse bolj priljubljeni.
Zaveza zdravju – manj soli in sladkorja
Zavedajo se svoje vloge pri spodbujanju zdravega življenjskega sloga, zato dejavno promovirajo manj soli in sladkorja v prehrani. Skupaj s proizvajalci izbranih izdelkov znamke SPAR so v letu 2017 pričeli s spreminjanjem receptur in zaveza do konca leta 2020 je:
•zmanjšati porabo sladkorja za 80 ton,
•zmanjšati porabo soli za 25 ton.
Manjšo vsebnost soli so uvedli tudi v izdelkih Pekarne SPAR. Leta 2018 so tako zmanjšali količino soli v obstoječih, najbolj prodajnih izdelkih (žemlje in kajzerice). Na letni ravni bodo v Pekarni SPAR tako porabili skoraj 3 tone soli manj. Projekt bodo dejavno razvijali tudi v letu 2019, ko načrtujejo vrsto novih izboljšav in promocijskih dejavnosti.
Digitalno pridobiva na pomenu
Najmočnejši družbeni medij podjetja je Facebook in je v samem vrhu med trgovskimi podjetji v Sloveniji. Tudi v letu 2018 so v Sparu Slovenija ustvarjali interaktivne vsebine, s katerimi svoje sledilce spodbujajo, da z všečkanjem, komentiranjem, predvsem pa deljenjem vsebin soustvarjajo njihov družbeni medij.
Vse pomembnejši družbeni mediji postaja Instagram, kjer ponujajo zanimive in raznolike"lifestyle" vsebine s poudarkom na vizualni podobi. Prisotni so tudi na družbenih medijih Twitter, YouTube in LinkedIn.V letu 2018 so tako pripravili številne uspešne digitalne aktivacije tako za promocijo lastnih blagovnih znamk kot za podporo različnim prodajnim akcijam in kampanjam, pa tudi za večjo vključenost sledilcev pri dobrodelnih dejavnostih.
Uvedli energetsko knjigovodstvo
V okviru trajnostnega razvoja se posvečajo skrbnemu ravnanju z energijo. V letu 2018 so obnovili certifikat za sistem vodenja, ki izpolnjuje zahteve standarda ISO 50001. V okviru tega sistema so uspešno uvedli tudi energetsko knjigovodstvo, ki beleži in optimizira rabo energentov v vseh svojih trgovinah in na sedežu podjetja.
Akcija Razmišljaj ekologično
V akciji Razmišljaj ekologično so nadaljevali s čiščenjem slovenskih rek. S potapljači so v letu 2018 uspešno očistili reke Ljubljanico, Savo in Krko. S čiščenjem rek in osveščanjem o trajnostnem ravnanju bodo nadaljevali tudi v prihodnje.
Družbeno odgovorni lokalno in širše
Spar Slovenija je s trgovinami po vsej Sloveniji vpet v lokalna okolja in širše. V podjetju skrbijo, da ima njihovo delovanje čim boljši vpliv na širšo družbo in čim manjši vpliv na naravno okolje.
Podpirajo mlade podjetnike
Že tretje leto zapored so v okviru družbeno odgovornega projekta Štartaj, Slovenija! mladim perspektivnim podjetnikom ponudili edinstveno prodajno priložnost – mesto na svojih prodajnih policah. Inovativni izdelki se prodajajo v vseh megamarketih Interspar, kupci pa imajo priložnost, da jih spoznajo in podprejo z nakupom. Najuspešnejši izdelek oz. naziv Hit produkt 2018 so si v tretji sezoni prislužili sadni zamrznjeni deserti La Popsi.
Pomembno je dejstvo, da tudi Hit produkti prejšnjih sezon še vedno zasedajo pomembna mesta v prodaji znotraj svojih kategorij.
Letos že potekajo izbori kandidatov za četrto sezono projekta Štartaj Slovenija.
Podpirajo slovensko košarko
Že 19 let uspešno sodelujejo s Košarkarsko zvezo Slovenije in so ponosni sponzor slovenske košarkarske reprezentance. Podpirajo tako moško kot žensko člansko reprezentanco ter vse reprezentance mlajših kategorij (ženske U20, U18 in U16 ter moške U20, U18 in U16), podpirajo pa tudi projekt Allstar – dan slovenske moške košarke – in nacionalni klubski Pokal SPAR.
Donacije in pozitiven zgled
Tudi v letu 2018 so sodelovali v več kot osmih različnih dobrodelnih projektih, prispevali donacije številnim ustanovam ter tako olajšali težke razmere mnogim skupinam in posameznikom. Večina donacij poteka že vrsto let in so postale del kulture in tradicije podjetja.
Od leta 2014 sodelujejo v akciji predaje živil Donirana hrana, ki jo izvaja dobrodelna organizacija Zveza Lions klubov, Distrikt 129, Slovenija. Izdelke, ki so konec dneva
ostali neprodani in so varni za uživanje, pripravijo za predajo dobrodelni organizaciji. Oddajanje živil izvajajo že v 40 trgovinah.
Družini prijazno podjetje
Konec leta 2018 je podjetje Spar Slovenija zaposlovalo 4.696 oseb. Število zaposlenih se je povečalo predvsem zaradi odpiranja novih trgovin. Prav zaposlovanje novih sodelavcev je bilo leta 2018 ena osrednjih dejavnosti kadrovske službe.Podjetje ima certifikat Družini prijazno podjetje, ki zaposlenim omogoča boljše ter lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Zadovoljstvo zaposlenih je v trgovinski dejavnosti zelo pomembno, saj se odraža v stiku s kupci v trgovinah. Izvajanje izobraževalnih programov je stalnica, ki obsega različne delavnice in e-tečaje. Tako zaposlenim nenehno nudijo strokovno podporo in znanje. Zavedajo se, da sta izobraževanje in razvoj zaposlenih dolgoročna naložba v intelektualni kapital podjetja. Leta 2018 so izobraževanje ponudili tudi zaposlenim v svojih franšiznih trgovinah.
Spar ponovno najljubša trgovina
Po mnenju kupcev je SPAR Slovenija še vedno med najbolj uglednimi in zaupanja vrednimi podjetji v Sloveniji. Tudi leta 2018 so kupci v vseslovenski raziskavi o nakupnih navadah, ki jo je izvedel Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana, postavili na prvo mesto. Kupci Sparu Slovenija med vsemi trgovci najbolj zaupajo in so SPAR izbrali za najljubšo trgovino, v kateri najraje nakupujejo in bi jo najraje priporočili svojim bližnjim, kar kaže na veliko mero zaupanja. Poleg tega so kupci v neodvisni raziskavi Shoppertrends 2018, ki jo izvaja The Nielsen Company, ocenili, da dobijo v njihovih trgovinah najboljše razmerje med kakovostjo in ceno, kar velja za enega najpomembnejših dejavnikov nakupa.