AmCham Slovenija je v sodelovanju s Spirit Slovenijo, agencijo za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih naložb in tehnologije, že peto leto zapored organiziral poslovno razvojno delegacijo v ZDA. Glavni pomen tokratne poti v New York, ki je potekala med 26. junijem in 1. julijem 2018, je bil med drugimm tudi obisk sejma Summer Fancy Super 2018 katerega delovni naslov se je glasil"Customer centricity oz. osredotočenost na stranke".
17-članska poslovno razvojna delegacija je imela priložnost spoznati novosti, ki vplivajo na odločitve, kako pridobiti in ohraniti stranke oz. kupce, kako se velike korporacije prilagajajo novim zakonitostim trga, katere industrije so v vzponu, kakšno moč imajo masovni podatki (big data) in vedenjska ekonomija pri identifikaciji navad.
Za konec so obiskali še največji sejem prehranske industrije v Severni Ameriki,
Summer Fancy Food Show in na katerem je bil tudi InStore. V delegaciji so bili iz FMCG industrije tudi
Enzo Smrekar predsednik uprave podjetja Droga Kolinska in direktor Strateškega poslovnega področja v Atlantic Grupi,
Aleša Mižigoj, izvršna direktorica Medexa,
Jurij Urbanec, direktor MI Zalog Perutnine Ptuj itd.
Ajša Vodnik, izvršna direktorica AmCham, in
Gorazd Mihelič direktor Spirita Slovenija, sta jim skupaj s sodelavci pripravila bogat program poslovnih obiskov in srečanj, med katerimi so od torka do danes obiskali: A. T. Kearney, Accentire, Boston Consulting club, NYU, Celtra INC (ustanovila sta ga Slovenca Maja in
Miha Mikek in ki ima svoje podružnice v New Yorku, Londonu, San Franciscu, Bostonu, Singapurju in Ljubljani.
IBM, KKR (globalno investicijsko podjetje), Microsoft itd. Pozdravil jih je tudi veleposlanik Slovenije Stanislav Vidovič iz Washingtona, ki jih je prišel v New York obiskat, na redno druženje tam živečih Slovencev.
Prisotni so bili še: "lokalni” Igor Cesarec profesor na NYU in predsednik društva Vtis (Društvo v tujini izobraženih Slovencev), Erik Horvat (častni konzul Slovenije v ZDA) in Darja Bavdaž Kuret, ki je stalna predstavnica Republike Slovenije pri OZN, Metka Urbas z ambasade, Stanislava Simon (dolgoletna uslužbenka v OZN), pater Martin Cimerman, ki je prevzel priimek Krizolog (tamkajšnjo več kot 100 let staro cerkev v srcu Mannhatna vodi že 26 let ali praktično četrtino njenega obstoja), in tudi uspešna mlada umetnica Eva Petrič, ki je imela eno od odmevnih razstav nedavno v OZN, a tudi že v eni izmed znanih trgovinskih verig.
ZDA niso le 300-milijonski trg, ampak tudi središče tehnološkega razvoja, inovativnih metod spremljanja navad kupcev, marketinga, podprtega z masovnimi podatki (data-driven marketing), in disruptivnih poslovnih modelov. "ZDA ostajajo trg poslovnih priložnosti, tudi za slovenska podjetja, ki lahko svoj potencial unovčijo v številnih panogah, regijah in zveznih državah. Seveda pa so pri tem potrebni predvsem volja, vztrajnost, inovativni izdelki, prava mera samozavesti in dobri partnerji. Poznavanje trga in navad je zelo pomembno,” je dejala Ajša Vodnik, izvršna direktorica AmCham Slovenija.