Družba Mercator je danes v svojih prostorih predstavila poslovne rezultate v letu 2017. Predsednik uprave Tomislav Čizmić je za začetek povedal, da je podjetje bolj stabilno, kot lani ob takem času in potrdil, da je Mercator največji trgovec v regiji.
"Mercator je izpolnil vse zaveze, ki smo jih predstavili točno pred enim letom na novinarski konferenci. Krepili smo sodelovanje z domačimi dobavitelji, zmanjšali smo zadolženost za 21 mio. evrov. Prenovili ali odprli smo 261 trgovin v celotni regiji. Mercator ostaja družbeno odgovorno podjetje, smo podporniki športa, kulture in humanitarnih projektov. Spoštujemo kolektivno pogodbo in smo povečali tržni delež," je začel Čizmić in izpostavil trifazni projekt do leta 2022.
Skupina Mercator je v letu 2017 prvič po letu 2011 poslovala z rastjo prihodkov iz osnovne maloprodajne dejavnosti. Ustvarila je 90,6 milijonov evrov normalizirane EBITDA, kar je za 45,4 % več kot leta 2016.
Če ne upoštevamo negativnega vpliva enkratnih dogodkov, je lani Skupina Mercator poslovala z dobičkom v višini 6 milijonov evrov. Na izkaz uspeha z izgubo v višini 184 milijonov EUR so vplivali enkratni dogodki oz. popravki, predvsem novo ovrednotenje lastnih nepremičnin, ki ga je Skupina morala narediti v skladu z mednarodnimi računovodskimi standardi.
Vrednost nepremičnin se je zaradi prevrednotenja zmanjšala zgolj za 1,4%, pri čemer računovodski standardi vse slabitve nepremičnin upoštevajo v izkazu uspeha, vse krepitve vrednosti pa v kapitalu. Skupina Mercator je lani ponovno vstopila na trg Bosne in Hercegovine, ponovno začela izvajati projekt monetizacije, ki se je uspešno začel s prodajo Mercator centra Beograd, in znižala zadolženost.
Za razumevanje prikazanega izkaza uspeha leta 2017 je treba upoštevati, da je Skupina Mercator morala v skladu s sprejeto računovodsko politiko, ki temelji na mednarodnih računovodskih standardih, opraviti vrednotenje vseh nepremičnin v lasti Skupine. Slabitve vrednosti nepremičnin so znašale 145,8 milijona, krepitve pa 126,9 milijona EUR. Razlika v skupni vrednosti 908 nepremičnin v lasti Skupine Mercator znaša zgolj 18,8 milijonov EUR, kar pomeni, da se je vrednost nepremičnin znižala za le 1,4 %.
Vrednost nepremičnin v lasti Skupine je še vedno skoraj 1,4 milijarde EUR. Vrednotenje nepremičnin je v skladu z mednarodnimi računovodskimi standardi in strokovno prakso izvedla zunanja svetovalna hiša, rezultate pa sta preverili in dodatno potrdili dve zunanji strokovni instituciji. Enkratne slabitve vrednosti nepremičnin so sicer bistveno vplivale na izkaz uspeha Skupine Mercator, poslovanje Skupine Mercator pa je bistveno boljše, kot leto prej.
Skupina Mercator se je v letu 2017 posvečala predvsem aktivnostim za krepitev sodelovanja z dobavitelji in poslovnimi partnerji ter za zagotavljanje kar najbolj konkurenčne in kakovostne ponudbe kupcem, Mercator pa ostaja zanesljiv plačnik in poslovni partner. Stabilnosti Mercatorja je doprineslo tudi imenovanje posebnega člana uprave, ki je bil imenovan po Zakonu o pogojih imenovanja izrednega člana uprave v družbah sistemskega pomena za Republiko Slovenijo.
Redne analize in poročila, ki jih je pripravljal izredni član uprave so potrjevala vestnost, preglednost, gospodarnost in verodostojnost Mercatorjevega poslovanja, družba PS Mercator, d.d., pa pri poslih z večinskim lastnikom in z njim povezanimi družbami ni bila prikrajšana oziroma kakorkoli oškodovana.Uprava Skupine Mercator, imenovana spomladi leta 2017, je zagotovila vse pogoje za nadaljnje uspešno poslovanje in dolgoročni razvoj Skupine. V samo nekaj dneh po imenovanju je sklenila dogovor z bankami upnicami, kar je preprečilo, da bi se težave večinskega lastnika prenesle na delovanje Skupine Mercator.
Do poletja je sklenila dogovor o ponovnem vstopu na trg Bosne in Hercegovine, do jeseni pa na tem trgu zagotovila prevzem trgovin in s tem pomembno prispevala k zmanjšanju kreditnega tveganja, ki je izhajalo iz najemnin. Ob koncu leta je ponovno zagnala projekt monetizacije s sklenitvijo dogovora o prodaji Mercator centra Beograd.Z osredotočenostjo na dobičkonosnost in rast, z dolgoročnim sodelovanjem z dobavitelji, z razvojem novega koncepta trgovine, pa tudi z vlaganjem v razvoj zaposlenih, Mercator ostaja kupcem najbližja trgovina, saj jo kupci vedno znova visoko ocenjujejo predvsem po kakovosti ponudbe in prijaznosti zaposlenih.
Mercator je v letu 2017 osvežil podobo tržne blagovne znamke Mercator in pridobil mlajše kupce, obeležil je 18. let kartice Pika, ki je po mnenju kupcev najboljši sistem zvestobe, in pospešeno prenavljal in osveževal trgovine. Skupina Mercator je samostojna pri vseh ključnih poslovnih odločitvah, poleg pozitivne rasti prihodkov iz osnovne dejavnosti pa zmanjšuje tudi dolg do bank upnic.
Ena ključnih predpostavk uspešnega nadaljnjega razvoja Mercatorja je namreč tudi razdolževanje z monetizacijo nepremičnin in odprodajo poslovno nepotrebnega premoženja, kar je opredeljeno tudi v smernicah Mercatorjevega razvoja do leta 2021.
Mercator bo tudi v prihodnje osredotočen na svojo osnovno dejavnost in na uspešno izvajanje prenovljene poslovne strategije s stroškovno optimizacijo in nadaljnjo rastjo, zmanjševanjem zadolženosti, z diferenciacijo ponudbe, s krepitvijo dolgoročnega sodelovanja z dobavitelji ob razvoju novega koncepta trgovine. Mercator bo še naprej pomembno vlagal tudi v zaposlene in njihov razvoj, ob aktualnih izzivih na trgu dela pa bo zaposlene za učinkovito in zavzeto delo dodatno stimuliral.