V Mlekarni Celeia smo danes na slovesnem dogodku v Žalcu razglasili zmagovalko izbora za mlečno kraljico Zelene doline Slovenije 2018/2019.
S svojim znanjem o kmetijstvu in mlekarstvu si je krono prislužila 20-letna Monika Rakun (na fotografiji) iz Polzele. Na dogodku, ki ga je v duhu 20 let znamke LCA Zelene doline povezoval Jurij Berložnik, so med drugim že 36. leto zapored podelili tudi priznanja našim največjim proizvajalcem mleka.
Leta 2018 so ponosno okronali tradicionalno, že 11. mlečno kraljico. Sedemčlansko ocenjevalno komisijo so sestavljali Marjan Jakob, direktor Mlekarne Celeia,Dan Špendal, vodja marketinga v Mlekarni Celeia, Alenka Ivanšek, vodja nabave osnovne surovine v Mlekarni Celeia,Janko Kos, župan mesta Žalec, Anton Kuzman, član nadzornega sveta v Mlekarni Celeia, Stanka Podkrajšekz Inštituta za mlekarstvo in Marjeta Železnik, strokovna sodelavka v marketingu v Mlekarni Celeia.
Soglasno so se odločili, da je prava kandidatka za 11. mlečno kraljico Zelene doline Slovenije 2018/2019 prikupna Monika Rakun. Okronali so jo danes, 6. aprila 2018, v Kulturnem domu Žalec.
V vlogi mlečne kraljice bo Monika spodbujala ljudi k rednemu uživanju mlečnih izdelkov, jih osveščala o pomenu zdravega načina prehranjevanja, aktivno promovirala uživanje mleka in mlečnih izdelkov ter osveščala o kakovosti domačega, slovenskega mleka brez gensko spremenjenih organizmov. Svoje dolžnosti bo, kot pravi Monika, izpolnjevala z največjim veseljem in odgovornostjo.
Portret mlečne kraljice Zelene doline Slovenije 2018/2019 Monika prihaja iz Polzele in živi na kmetiji, ki je usmerjena v pridelavo mleka. Po maturi na Škofijski gimnaziji Antona Martina Slomška v Mariboru svoje izzive uresničuje kot študentka razrednega pouka na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. 20-letna Monika pravi, da doma na kmetiji s še dvema sestrama poprimejo za vsako delo ter ne poznajo delitve na moško in žensko delo. Prav ta izkušnja jo vodi skozi življenje, tako da ji nove naloge, novi cilji in nove vloge predstavljajo izziv, zato življenje sprejema z odprtim srcem in iskrenimi mislimi. |
Na današnjem dogodku v Žalcu, ki ga v Mlekarni Celeia organizirajo že 36. leto zapored, smo podelili tudi priznanja zvestim proizvajalcem mleka. Največji proizvajalec med kmetijskimi zadrugami je Koroška kmetijsko-gozdarska zadruga Slovenj Gradec, ki je v preteklem letu za Mlekarno Celeia proizvedla in prodala kar 26.990.542 litrov mleka.
Na drugem mestu je Kmetijska zadruga Šaleška dolina s 14.229.907 litri mleka, na tretjem pa Kmetijska zadruga Šmarje s 13.275.163 litri mleka. Med posameznimi proizvajalci mleka sta vodilna Haraldin Nina Konečnik iz Šentjanža pri Dravogradu z 1.247.508 litri mleka, sledi kmetija Hedl iz Radelj ob Dravi z 890.431 litri mleka, na tretjem mestu po količini proizvedenega mleka pa sta Frančišekin Jožica Rotnik iz Šoštanja s 617.066 litri mleka.
Leta 2017 je Mlekarna Celeia odkupila rekordno količino, več kot 100 milijonov litrov slovenskega mleka, kar je za 1 odstotek več kot leto prej. Tudi predelava v mlečne izdelke postavlja nove rekorde in mejnike v zgodovini poslovanja Mlekarne Celeia. V letu 2017 so predelali 6 milijonov litrov mleka več kot v letu pred tem.
Primerjava med kategorijami za leti 2016 in 2017 kaže, da je indeks proizvodnje mlečnih izdelkov v letu 2017 v vseh kategorijah več kot 100 %, še posebno pa so ponosni na kategorijo jogurtov, saj ima indeks 122 %. Vodilno vlogo v tem rezultatu ima proizvodnja tekočih jogurtov, polnjenih v PET plastenke.
Prihodki od prodaje v Mlekarni Celeia so bili leta 2017 60,1 milijona evrov oz. 9 % več kot v letu 2016. Delež prodaje lastne znamke na slovenskem trgu dosega Mlekarna Celeia v višini 45,7 milijona evrov, kar je 14 % več kot v letu 2016, medtem ko je na tujih trgih delež prodaje 14,4 milijona evrov oz. 9 % več kot v letu 2016.
Poslovno leto je Mlekarna Celeia zaključila pozitivno, dobiček v letu 2017 pa je primerljiv z letom 2016. Leto 2017 je bilo v Mlekarni Celeia v barvah investicij, za katere so namenili poldrugi milijon evrov. Že v januarju 2018 se je napovedalo nadaljevanje dinamičnega leta. KD Kapital, d. o. o., in Alta Media, d. o. o., sta v odkup ponudila svoj poslovni delež v Mlekarni Celeia, kar predstavlja 26,0249-odstotni lastniški delež.
Družbeniki iz vrst kmetijskih zadrug so uveljavili predkupno pravico. Leto 2018 bo v mlečnem sektorju zaznamovalo zaostreno delovanje konkurence predvsem s ponudbo novih izdelkov in večinoma iz tujine ter s pritiski na znižanje cen. Vse to bo od Mlekarne Celeia tudi v tem letu zahtevalo preudarno poslovanje in obvladovanje stroškov.