SLO bocni levo
SLO bocni desno

Z inovativnimi živili s podeželja Mercator presega 1 % svoje celotne prodaje

Slovenija

05.04.2018

Več kot tisoč domačih dobrot ima širok krog kupcev, projekt Radi imamo domače se uspešno razvija.
 
 
Pred dvema letoma je Mercator zagnal projekt Radi imamo domače in v večino svojih trgovin kot dobavitelje povabil kmete, zadruge in druge manjše ponudnike lokalne hrane. Tako so kupcem približali več kot tisoč domačih dobrot, ki jih je bilo prej mogoče kupiti le na tržnici.
 
Prodaja presega odstotek celotne prodaje, v Mercatorju so zadovoljni. "Še vedno smo odprti zlasti za inovativna domača živila iz suhega programa z zanimivo zgodbo, ki pritegne kupce," je za Finance povedal izvršni direktor nabave Brane Micić.
 
"Večino kmetij in malih proizvajalcev hrane smo v naše trgovine pripeljali na novo, ponudbo izdelkov zadrug pa povečali. Od takrat se projekt Radi imamo domače lepo razvija in presega začetna pričakovanja," dodaja.
 
 
Začeli so z 800 vrstami lokalnih živil na polici, zdaj jih je že več kot tisoč, dobavlja pa jih 20 zadrug in več kot sto kmetij ter drugih manjših proizvajalcev. Za kupca so ta živila višje kakovosti zaradi krajših transportnih poti in bližine proizvodnje oziroma pridelave. Poleg tega s ponudbo Radi imamo domače podpirajo domačo lokalno proizvodnjo in njen razvoj.
 
"Ko smo lokalnim dobaviteljem pomagali do večjega kroga kupcev, smo jih spodbudili, da bolj pogumno razmišljajo o svoji prihodnosti. Ustvarili smo možnost, da se vidijo na policah največjega trgovca, s tem pa lažje načrtujejo vlaganja v razvoj in širjenje proizvodnje ter nova delovna mesta na podeželju," pravi Micić.
 
V supermarketih, ki so manjši, je izbira lokalne hrane s podeželja omejena zaradi prostorskih zmogljivosti, v hipermarketih pa je izbor res širok. Največja ponudba iz vseh regij je v hipermarketu Mercator Šiška v Ljubljani.
 
Prepoznaven projekt 

Poleg prodajne police lokalnim dobaviteljem ponujajo tudi pomoč pri pravilnem označevanju živil in trženje pod blagovno znamko Radi imamo domače, ki je že dobro znana. Prepoznavnost so dosegli s prepletom krovne promocije projekta in promoviranjem posameznih kategorij, denimo kmečkih sirov, pa tudi dobaviteljev samih v spletnih in TV-oglasih.

"Prodajo uspešno pospešujemo tudi s pokušinami v trgovinah in predstavitvami v Mercatorjevem letaku, kjer je ena stran vedno rezervirana za Radi imamo domače," poudarja Micić. Projekt so pripeljali do te ravni, da ga le še vzdržujejo in pazljivo izbirajo nove dobavitelje.

Pri svežem programu so ponudbo zaokrožili z zanimivimi okusi jogurtov, kmečkim maslom, kislo smetano, kozjimi in ovčjimi siri. Vpeljali so celo seneno mleko in sire iz senenega mleka, ki pomeni korak naprej v ekološki prireji, saj je višje kakovosti zaradi krme. Tu je koruzna ali travna silaža prepovedana, v krmi mora prevladovati seno ali sveža trava s paše, obroke lahko dopolnijo z žiti in oljnimi tropinami.