SLO bocni levo
SLO bocni desno

Gvin: Mercator v močnem vodstvu

Slovenija

22.11.2017

Spletna baza podatkov Gvin navaja, da je bilo v trgovini na drobno - v nespecializiranih prodajalnah, pretežno z živili - lani doseženih 3,86 milijarde evrov kumulativnih prihodkov od prodaje, kar je bilo za 0,3 odstotka oziroma 14 milijonov evrov več kot leto pred tem.
 
Od vseh prihodkov so jih v Mercatorju ustvarili 34,2 odstotka. To je bilo za dobri dve odstotni točki manj kot leta 2015. Na drugo mesto se je uvrstil Spar z 18,76-odstotnim deležem, kar v primerjavi z letom 2015 predstavlja rast za 0,5 odstotne točke.
 
Že tradicionalno je Engrotuš tretja največja trgovska veriga na slovenskem trgu. Njen delež prihodkov od prodaje v kumulativnih prihodkih je lani znašal 12,45 odstotka, kar je bilo približno toliko kot predlani.
 
Največjemu lokalnemu trgovcu v slovenski lasti se po tržnem deležu počasi približuje Hofer, ki beleži 10,86-odstotni delež prihodkov od prodaje oziroma za dobre pol odstotne točke več kot leta 2015. Sledi mu Lidl z 8,34-odstotnim deležem ustvarjenih prihodkov.
 
Upoštevaje dosežene prihodke od prodaje se je med vsemi analiziranimi trgovci Lidlu tržni delež lani zvišal za polovico odstotne točke. Malenkostno rast deleža prihodkov v kumulativnih prihodkih vseh trgovcev je leta 2016 dosegla tudi italijanska trgovska veriga Eurospin, in sicer na tri odstotke.