Kmetijska zadruga Šaleška dolina je največji distributer ekološkega govejega mesa pri nas. Od leta 2010 ga trži pod blagovno znamko Ekodar.
Ponudbo razširja z ekomesninami in ekojagnjetino, poleg tega pa proizvajajo ekosalamo z orehi in čilijem. V načrtu so tudi ekojajca. "Sledljivost mesa do izvora – kmetije je naša prednost in eden od glavnih razlogov, da je Ekodar postal uspešna blagovna znamka," je za spletni portal Agrobiznis povedal Ivo Drev, direktor šaleške zadruge.
Ko so začenjali z Ekodarom, so bili ena prvih zadrug, ki so razmišljale o svoji blagovni znamki, saj večina zadrug ostaja pri odkupu in prodaji živine, mleka in pridelkov ter trgovini s kmetijskim repromaterialom.
V šaleški zadrugi so iskali dodaten vir prihodkov. Spraševali so se, kako bi dvignili vrednost mesa s hribovskih kmetij, da bi te lahko obstale in razvijale živinorejo še vrsto let. Čeprav takrat še niso imele ekocertifikata, so te kmetije delovale po ekoloških standardih – živina je bila na paši, krmili so jo s senom.

A ker nihče ni odkupoval ekoživine, so rejci tako rekoč ekološko govedo prodajali po cenah za konvencionalno živino. V odkupu in trženju ekomesa je šaleška zadruga našla svojo tržno nišo. Rejcem je ponudila zagotovljen odkup in za 10 odstotkov višjo ceno ter jih usmerjala v certificiranje za ekološko pridelavo.
Da so njihovo meso lahko primerno tržili, so oblikovali blagovno znamko ekološkega govejega mesa Ekodar. "Zagotavlja kakovostno, sledljivo in varno ekohrano," razlaga Drev.
Ekološko živino odkupujejo od več kot 80 ekokmetij iz Savinjske in Šaleške doline. Povečujejo letni odkup in količino ekomesa, dodali so tudi ekomesnine. Zadruga pomaga rejcem – vsi že imajo ekocertifikat – izboljšati rejo, s tem pa se dviguje tudi kakovost mesa. Rejce usmerjajo tudi v izboljševanje genetike. Meso in mesnine Ekodar prodajajo v zadružnih trgovinah, po spletu in v trgovskih verigah.
Več kot 60 odstotkov ekomesa prodajo javnim ustanovam, zlasti šolam in vrtcem. Zanje so razvili ekogovejo hrenovko, ki jo delajo brez konzervansov in samo po naročilu, ker je rok trajanja krajši.
Goveje meso tudi zorijo, z njim pa bi radi prodrli v vrhunske restavracije. Imajo ga že v Garden villageu na Bledu. Lani jim je goveje meso Ekodar prineslo 700 tisoč evrov prihodkov, letos pričakujejo prvi milijon.
Sadijo ekojabolka Blagovna znamka Ekodar se širi tudi na ekološka jabolka. Letos in prihodnje leto bodo zasadili sedem hektarjev ekoloških jablan. Že lani so napovedali tudi ekološka jajca Ekodar, a je s trženjem ekogovedine toliko dela, da jajc še ni na trgu. |