Skoraj 6.000 učencev in 240 učiteljev za manj zavržene hrane.
Zaključil se je projekt "Hrana ni za tjavendan", ki sta ga program Ekošola in pobudnik projekta Lidl Slovenija v šolskem letu 2016/2017 izvedla že tretjič. V projektu so pod vodstvom mentorjev sodelovali otroci in mladostniki iz več kot 85 slovenskih vrtcev ter osnovnih in srednjih šol. Načrtovali in izvajali so raznolike aktivnosti za krepitev odgovornega ravnanja s hrano in zmanjševanje količin zavržene hrane. Lidl Slovenija in program Ekošola sta na zaključnem dogodku nagradila ustanove, ki so izvedle izstopajoče ukrepe ter dosegle najboljše rezultate. Projekt Hrana ni za tjavendan spada pod okrilje Lidlove trajnostne pobude Ustvarimo boljši svet, v okviru katere združujejo raznolike aktivnosti za svoje zaposlene, kupce, dobavitelje in širšo družbo.
Z aktivnostmi na področju zmanjševanja količin zavržene hrane se je letos ukvarjalo skoraj 6.000 učencev in 240 mentorjev. Med vrtci in prvo triado osnovne šole so najboljše projekte izvedli Vrtec Otona Župančiča, enota Prihova, VVZ Kekec Grosuplje, enota Zvonček in Vrtec Ledina. Med osnovnimi šolami so bile najboljše Osnovna šola Šmartno pri Slovenj Gradcu, I. Osnovna šola Žalec in Osnovna šola Antona Žnideršiča Ilirska Bistrica. Med srednjimi šolami pa so se najbolje odrezale Srednja zdravstvena šola Slovenj Gradec, Dijaški dom Ivana Cankarja Ljubljana in Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor. Ker je v okviru projekta sodelovalo nekaj šol s prilagojenim programom, so podelili tudi posebno nagrado, ki jo je prejela Osnovna šola Glazija.
Projekt Hrana ni za tjavendan letos poteka tretje leto zapored. Največji učinek pri ravnanju z zavrženo hrano se tako izkazuje prav pri tistih šolah, ki v projektu sodelujejo še vsa leta. Na teh šolah so namreč spremljali količine skozi daljše časovno obdobje. Na večini šol tudi ugotavljajo, da je zavržene hrane bistveno manj prav v času merjenja, zato je priporočljivo meritve opravljati redno. Iz zaključnih poročil in projektov, ki so jih poslale sodelujoče šole, se je še pokazalo, da so vrtci in šole zelo zavzeti pri oblikovanju odgovornega odnosa do hrane med učenci, saj zdrav odnos do hrane ostaja z njimi skozi vse življenje.
Na zgornji fotografiji: Tina Hribar, Gregor Cerar in Tina Cipot (od desne proti levi), spodaj vrtec Ledina.
življenje.
