V Skupini Gorenje so v prvem četrtletju letošnjega leta okrepili prodajo premijskih in inovativnih pomivalnih in kuhalnih aparatov ter skladno s strateškim načrtom povečali prodajo na trgih zunaj Evrope, pa tudi v Beneluksu in Vzhodni Evropi.
Visoke rasti so ustvarili tudi pri prodaji malih gospodinjskih aparatov ter aparatov ogrevalne tehnike. Tako so prvo četrtletje 2017 v primerjavi z enakim obdobjem lani sklenili z več kot 16-odstotno rastjo dobička iz poslovanja (EBIT), ki je znašal 7,9 milijona evrov, ter z 2,1 milijona evrov čistega dobička, kar je za poldrugi milijon bolje kot v lanskem prvem četrtletju.
Od januarja do marca letos so ustvarili 305,7 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je za dobrih sedem odstotkov bolje kot v lanskem prvem četrtletju in 3,4 odstotka več od načrta. Od tega so skoraj 251 milijonov ustvarili v temeljni dejavnosti gospodinjskih aparatov, kar v primerjavi s prvim četrtletjem 2016 predstavlja 3,4-odstotno rast.
Pomembno so izboljšali EBITDA, ki je znašal 20,6 milijona evrov in je za 11,6 odstotka višji kot v prvem četrtletju leta 2016. Ob tem so znižali relativno zadolženost, povprečni strošek financiranja ter izboljšali strukturo ročnosti finančnih obveznosti, tako da 66 odstotkov predstavljajo dolgoročni viri. Izdali so tudi peto izdajo komercialnih zapisov v skupni nominalni vrednosti 40 milijonov evrov ter petletno obveznico v skupni nominalni vrednosti 19,5 milijona evrov.
Največja rast prodaje na trgih zunaj Evrope
Na trgih zunaj Evrope so dosegli 37,7-odstotno rast, s čimer zmanjšujejo odvisnost od zrelih evropskih trgov. Pomembno rast so tako ustvarili v Severni Ameriki, Avstraliji, na Bližnjem in Daljnem vzhodu, Kavkazu ter v Aziji. Zunajevropski trgi v strukturi prihodkov temeljne dejavnosti Dom predstavljajo 12,1-odstotni delež, kar je 3 o. t. več kot pred letom dni.
Prodajo so povečevali tudi na trgih Beneluksa, kjer pridobivamo tržni delež s prodajo izdelkov premijske blagovne znamke Atag. Za pet odstotkov so povečali prodajo v Vzhodni Evropi, v Ukrajini pa kar za 50 odstotkov.
V Nemčiji in Veliki Britaniji so se z namenom cenovnega repozicioniranja odpovedali nekaterim prodajnim akcijam za nizkocenovne aparate, pri katerih ne ustvarjajo sprejemljive marže, posledično pa so v prvem četrtletju 2017 ustvarili nekoliko nižje prihodke.
| Skupina Gorenje na Sarajevo Business Forumu razglašena za inovatorja leta |
| Skupina Gorenje je na letošnjem Sarajevo Business Forumu prejela nagrado Sarajevo Business Bridge za inovatorja leta, podelijo jo posamezniku ali družbi iz jugovzhodne Evrope, ki pokažeta pomembno stopnjo inovativnosti in ustvarjalnega razmišljanja, kar se kaže skozi razvoj novih metodologij, pristopov, izdelkov ali storitev kot odgovor na potrebe končnega uporabnikaPriznanje je na posebni svečanosti, ki se je odvila v okviru omenjenega poslovnega foruma, v imenu Skupine Gorenje sprejel direktor družbe Gorenje Commerce Robert Polšak (na fotografiji spodaj). |