SLO bocni levo
SLO bocni desno

Mercator z Akademijo Radi imamo domače v Marezigah

Slovenija

26.05.2017

Mercator, Zadružna zveza Slovenije (ZZS) in Kmetijska zadruga Agraria Koper, so včeraj v prostorih Kmetijske zadruge Agraria Koper gostila četrto srečanje t. i. Akademije Radi imamo domače.
 
 
 
Mercator v sodelovanju z ZZS za obstoječe in potencialne nove dobavitelje ponudbe Radi imamo domače v maju in juniju organizira srečanja izobraževalne in družabne narave. Prireditve so namenjene mreženju in neformalnemu druženju, na njih pa lokalni pridelovalci in proizvajalci pridobijo uporabna znanja s področja dobave, prav tako lahko predstavnike Mercatorja povprašajo za konkretna pojasnila in usmeritve glede postopkov in pogojev dobave. Tako se Mercator želi še tesneje povezati z lokalnimi dobavitelji.
 
V Kopru je potekala četrta od devetih prireditev Akademije Radi imamo domače, ki so se je udeležili predstavniki Kmetijske zadruge (KZ) Agraria Koper, drugih okoliških zadrug, lokalnih pridelovalcev in proizvajalcev, pa tudi krajanke in krajani. 
 
 
Robert Fakin (na fotografiji zgoraj),direktor KZ Agraria Koper, ki je bila gostiteljica četrte Akademije Radi imamo domače, je na začetku poudaril: "Kmetijska zadruga Agraria Koper vključuje štiri obalne občine. Vsa zelenjava in sadje, pridelana na obali, se distribuira preko komercialne mreže naše zadruge. Pridelke prodajamo v lastnih prodajalnah in preko grosistov. Pri tem je Mercator naš najmočnejši partner, saj že več let dobro sodelujemo. Pozdravljamo vse akcije Mercatorja za promocijo domačega. Posebej pohvalimo način, kako Mercator skrbi za promocijo izdelkov in tudi za njihovo prepoznavno razporeditev v svojih trgovinah."

Zadruge so pomemben del podeželja in kratkih verig preskrbe s hrano, saj prek njih poteka kar tri četrtine odkupa in prodaje slovenske hrane, ki se pridela na kmetijah. V številnih primerih zadruge zagotavljajo osnovne infrastrukturne storitve na podeželju, saj poleg oskrbe prebivalcev, odkupa in prodaje kmetijskih pridelkov izvajajo še storitve pogodbene pošte in skrbijo za kulturno dogajanje.
 
Vedno bolj pa se uveljavljajo tudi posamezni proizvajalci pristnih lokalnih izdelkov, ki se prav tako uvrščajo na Mercatorjeve police označene z rdečim srčkom radi imamo domače.  
 
Zbrane je pozdravil tudi Robert Kuhar, vodja maloprodajnega območja  iz Mercatorja, ki je poudaril: "Dobro sodelovanje lokalnih dobaviteljev in Mercatorja se na koncu pozna na naših policah z oznako Radi imamo domače. Skupaj lahko bolje prepričamo naše kupce, naj pogosteje posegajo po lokalno pridelani in proizvedeni hrani, saj se tako bolje prehranjujejo, s tem pa tudi ohranjajo naše lepo podeželje. V Mercatorju smo močno povezani  s svojim okoljem, predvsem mi, ki delamo v trgovinah, osebno poznamo stalne kupce. Zato jim želimo skupaj z lokalnimi dobavitelji ponuditi več domače, lokalne in dobre hrane."
 
Svojo zgodbo o uspehu je kot predstavnik dobre prakse med domačimi dobavitelji udeležencem predstavila Sonja Cimerman (na fotografiji) iz družinskega podjetja Gregurman: "Kmetija GreGurMan sodeluje s skupino Mercator v okviru programa Radi imamo domače od lanskega septembra.Ker verjamemo, da je domače okusno in drugače, in ker je to tudi naš slogan, smo sprejeli povabilo. Skozi lepo sodelovanje se nam je uresničila želja, da tudi širši množici ponudimo tisto, v kar verjamemo, v lokalno, okusno in kvalitetno hrano. GreGurMani potrošniku ponujamo okusne in kakovostne izdelke lastne pridelave in predelave. Naš cilj ni masovna proizvodnja, temveč kakovosten izdelek. Naša zgodba ni pomembna le za obstoj naše kmetije. Verjamemo, da s sodelovanjem pridobivamo vsi v verigi." 
 
Znanje s področja dobave in posebej o črtnih kodah in deklaracijah je posredovala Tatjana Vrščaj Vodošek, vodja službe varna hrana in interna kontrola v Mercatorju. Na vprašanja dobaviteljev pa so odgovarjali predstavniki Mercatorjevih nabavnih služb.