SLO bocni levo
SLO bocni desno

Lidl v izdelkih zmanjšuje količino sladkorja in soli

Slovenija

24.05.2017

Lidl Slovenija je 24. maja predstavil zavezo, s katero bo v vseh izdelkih lastnih blagovnih znamk do leta 2025 vsebnost dodanega sladkorja in soli zmanjšal skupno za 20 odstotkov. Z zavezo bodo uresničevali pobude kupcev za izboljševanje kakovosti ponudbe. 
 
Lidl, ki svojo družbeno odgovorno dejavnost združuje pod okriljem trajnostnega koncepta Ustvarimo boljši svet, bo zavezo izpolnjeval postopoma in v tesnem sodelovanju z dobavitelji. 
 
Skupaj z Društvom za zdravje srca in ožilja Slovenija pa bodo pripravili različne dejavnosti z namenom ozaveščanja o zdravi prehrani z manj sladkorja in soli ter se s tem aktivno vključili preventivno preprečevanje bolezni, ki nastanejo zaradi tega. 
 
Preveč sladkorja in soli v vsakodnevni prehrani namreč prispeva k nastanku bolezni srca in ožilja, diabetesa, nekaterih vrst raka, čezmerni telesni teži. Zmanjševanje vsebnosti dodanega sladkorja in soli zato pomeni velik korak k ohranjanju zdravja ljudi.
 
"Kot odgovoren trgovec želimo doprinesti k bolj kakovostni ponudbi izdelkov na naših policah, obenem pa želimo spodbujati ozaveščenost širše družbe o pomembnosti zdravega prehranjevanja. To bomo storili s skrbnim načrtovanjem naše ponudbe in v tesnem sodelovanju z dobavitelji, s katerimi bomo pripravili konkretne ukrepe, ki nas bodo do leta 2025 pripeljale do cilja, da bo v izdelkih naših lastnih blagovnih znamk manj dodanega sladkorja oziroma soli za skupno 20 odstotkov," je dejal Andrej Vouk, direktor nabave v Lidlu.
 
Z postopnim uresničevanjem zaveze do leta 2025 bodo dobaviteljem dali dovolj časa, da se na spremembo prilagodijo in jo v sodelovanju z Lidlom tudi uresničijo. Z zmanjševanjem dodanega sladkorja in soli začeli že pred leti.
 
"Naši primeri dobre prakse dokazujejo, da z zavezo mislimo resno. Pri zastavljanju ciljev bomo upoštevali priporočene mejne vsebnosti s strani mednarodnih zdravstvenih organizacij in potrudili se bomo, da jih bomo pri naših izdelkih lahko začeli upoštevati čim prej. S tem bomo pripomogli k temu, da bodo naši kupci lahko izbirali med bolj zdravimi izdelki in se odločili za zdrav način prehranjevanja," je še dodal Vouk.
 
Napredek bodo v Lidlu Slovenija merili z zmanjševanjem povprečne vsebnosti sladkorja ali soli na 100 g živila oz. 100 ml pijače, ponderirano glede na količino prodanih izdelkov.
 
Izračun napredka bodo merili s koeficientom med celotno količino sladkorja in soli v izdelkih lastnih blagovnih znamk, ki jih Lidl Slovenija proda v enem letu, in skupno prodano količino teh izdelkov v enem letu. To razmerje (koeficient) mora biti vsako leto nižje.
 
"V Društvu za zdravje srca in ožilja Slovenije že od leta 1991 spodbujamo živilsko industrijo k proizvodnji živilskih izdelkov, ki ohranjajo in koristijo zdravju človeka. To spodbujanje še danes poteka tudi s podeljevanjem znaka srčka – znaka varovalnega živila ustreznim izdelkom z ugodnimi prehranskimi lastnostmi (npr. nizka vsebnost maščob, nasičenih maščob, soli, sladkorja, veliko prehranskih vlaknin v živilu). Trgovinska podjetja lahko pozitivno vplivajo na večjo izbiro zdravju prijaznejših živil, ki so na razpolago osveščenemu potrošniku," je dejal Franc Zalar, podpredsednik Društva za zdravje srca in ožilja Slovenija.
 
Društvo bo za zaposlene in za kupce v izbranih  Lidlovih trgovinah izvajalo meritve osnovnih pokazateljev zdravstvenega stanja, pomagali bodo pri strokovni podpori projekta, ob svetovnem dnevu srca v septembru pa bodo skupaj zasnovali raznovrstne aktivnosti.
 
 Več informacij na spletni strani