SLO bocni levo
SLO bocni desno

ZMTS po vzoru italijanskega Coopa in hrvaškega Ultra Gros

Slovenija

03.05.2017

V sklopu GZS – PTZ že več let deluje tudi ZMTS (Združenje malih trgovcev Slovenije). V sklopu tega združenja so lani ustanovili še "Verigo ZMTS", ki združuje preživele male živilske trgovce.
 
Po podatkih Podjetniško-trgovske zbornice je leta 2015 v Sloveniji v trgovini na drobno delovalo 3800 malih trgovskih družb, med njimi 508 malih živilskih trgovcev.
 
"Kot končni prodajalec mali trgovci zagotovo dosegamo 30-odstotni prodajni delež,"je za današnji Dnevnik povedal predsednik Združenja malih trgovcev Slovenije Jože Vencelj.

Vsi mali trgovci so leta 2015 zaposlovali 8750 ljudi in ustvarili dobro milijardo evrov prodaje ali polovico manj kot Mercator.
 
Mali trgovci so imeli konec leta 2015 skupaj za 2,7 milijona evrov dobička, v poslovnem sistemu Mercator pa stokrat manj, zgolj 20.000 evrov, primerja Dnevnik.  
 
Mali trgovci zato v trenutku, ko država za reševanje Mercatorja piše poseben zakon in ko se drugi večji trgovec Tuš spopada s težavami, iščejo priložnost za svoj prodor.

"Gremo v nove verige. V Sloveniji ni več prostora za malega trgovca, sile bo treba združiti in preiti v konkurenčnost velikim trgovcem," pravi  Vencelj in napoveduje, da se mali trgovci spuščajo v konkurenčni bolj z velikimi...
 
Njihov vzor sta italijanski Coop ali hrvaška veriga malih trgovcev Ultra Gros, ki združuje okrog 1300 manjših prodajaln.V verigi so trenutno štirje veleprodajni trgovci: FAMA Vipava, Makedonija-Trade, ABK Trzin in Media Ljubljana, ki so nosilci oskrbe na debelo za 49 članov – malih trgovcev po celotni državi.
 
Število članov še vedno narašča, v mesecu maju pa so sprejeli strateški dokument združenja, z rešitvami kako ohraniti preživele in spodbuditi ponovno odpiranje trgovin na podeželju in v starih mestnih jedrih.
 
V mesecu juniju je bila dvanajtčlanska ekipa združenja na uspešnem petdnevnem delovnem obisku v Makedoniji, na lanskem sejmu Narava – zdravje na GR v Ljubljani pa se je "veriga" prvič predstavila tudi širši javnosti.
 
Ob zelo uspešnem nastopu so predstavili tudi svoje dobavitelje – kmetije in male živilske proizvajalce ter tako pokazali model, kako skupaj preživeti na zahtevnem slovenskem trgovskem trgu.