SLO bocni levo
SLO bocni desno

Moč mobilnih telefonov se veča

Slovenija

26.04.2017

Red Orbit že šesto leto zapovrstjo pripravlja raziskavo o vedenju potrošnikov, ki pridejo na spletne strani iz organskih rezultatov v iskalnikih. 
 
Tokrat so preverili vpliv različnih naprav (mobilni telefoni in osebni računalniki), različnih panog (poslovne storitve, spletne trgovine, finance, lepota in zdravje, informacijski portali, trgovina in turizem) in obdobij na čas, ki ga potrošniki preživijo na strani, na število pregledanih strani ter na obisk strani.  
 
Dejstvo je, da se potrošniki na mobilnih napravah vedejo drugače. Ogledajo si manj vsebin in gledajo druge vsebine, kot na osebnih računalnikih.
 
Na mobilnikih so bili obiskovalci prisotni predvsem proti koncu leta, za kar je lahko razlog splošno povečanje uporabe mobilnih telefonov in nakupovalna mrzlica ob praznikih.
 
Pomembno je torej, da pri oblikovanju in načrtovanju digitalne marketinške strategije razmišljamo o različnih uporabnikih, ki na stran dostopajo prek različnih naprav. Pomislite na uporabnika, ki na kraju samem potrebuje informacijo takoj. Pri tem je dobra uporabniška izkušnja bistvenega pomena, enako velja za hitrost nalaganja spletne strani.

 
Največje število ogledanih vsebin je bilo znotraj spletne trgovine in turizma. Iz tega sledi, da se obiskovalci želijo bolje informirati o ponudbi, saj je v tej panogi večje zaznano tveganje. Zato so  uporabniki bolj natančni in pregledajo več vsebin.
 
Pri spletnih trgovinah je razlika med številom ogledanih vsebin med uporabniki mobilnikov in namiznih računalnikov najvišja. Uporabniki obeh naprav so na strani preživeli manj časa in si ogledali več vsebin. Enako kot lansko leto se je pokazalo, da je za spletne trgovine značilno, da obiskovalci v krajšem času pregledajo več vsebin.
 
Torej je na področju e-commerca še toliko bolj pomembno, katere informacije izpostavimo in kaj bomo uporabnikom predstavili. Od septembra pa do decembra so pri Red Orbit zaznali povečanje iskanj na mobilnih napravah, medtem ko so se iskanja po novem letu selila na namizne računalnike, kjer je bil v januarju in februarju največji porast v obisku spletnih strani.
 
Kot pričakovano Google, že tretje leto zapored, s prepričljivim 97 % deležem obiskovalcev, ostaja najbolj priljubljen med iskalniki. 
 
Glavne ugotovitve Red Orbit: 
1.      Skrajšajte čas nalaganja spletne strani. Raziskava je pokazala, da je čas nalaganja pri večini spletnih strani več kot 5 s, kar je občutno preveč.
 
2.      Mobilne naprave narekujejo drugačen pristop k marketinški strategiji. Vedenje in trendi na mobilnikih so drugačni, zato je pomembno, da strategije prilagodimo mobilnim telefonom.
 
3.      Uporabniki iščejo različne stvari prek različnih naprav. Obdobja največjega obiska spletnih strani se spreminjajo glede na naprave in zato mora biti načrtovanje spletnih strani bolj kompleksno in dovršeno.
 
Za več informacij o infografiki obiščite spletno stran.