

Zelo zanimivi so podatki o nakupnih navadah z vidika plačilnih metod. V Sloveniji je zaradi dolge tradicija gotovinskega poslovanja z več kot 40 % še vedno najbolj priljubljeno plačilo po povzetju, vendar elektronska plačila v zadnjih letih naraščajo. V 2016 se je s kreditno kartico zaključila petina nakupov, kar je 12 odstotkov več kot leto prej.
Udeleženci konference Ecommerce Day 2017 so prvi spoznali dejavnike, ki spodbujajo rast spletne trgovine v Sloveniji in v sosednji Hrvaški. Eden ključnih je zagotovo širitev nakupov v novih kategorijah oziroma blagovnih skupinah, ki doslej še niso bile tako razvite na spletu.
Mobilne tehnologije so postale katalizator nakupnega vedenja na spletu, česar se vedno bolj zavedajo tudi trgovci na obeh trgih. Podatki analize tehnične skladnosti trgovin s standardi varnega nakupovanja na spletu kažejo, da je imelo novembra lani optimizirano mobilno spletno stran že 76 % slovenskih spletnih trgovin in zanimivo bo videti, kakšno bo stanje letos.
Raziskava je pokazala tudi zanimivo dinamiko v vedenju potrošnikov v fazi raziskovanja pred nakupom in s tem povezanimi spletnimi viri informacij. V obeh državah opažamo vzpon portalov za primerjalno nakupovanje (ceneje.si, jeftinije.hr in podobno), ki jih v Sloveniji uporablja že dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem kar 55 % uporabnikov.
Dujič: "Slovenski trg stabilen, na Hrvaškem so se premešale karte" Podatki o tržnih deležih so pokazali, da tako v Sloveniji kot na Hrvaškem vodilnih 5 spletnih trgovcev zavzame skoraj polovico trga, večje razlike pa se pokažejo glede na tip spletne trgovine. Na slovenskem trgu vodijo spletni nakupovalni centri, katerih tržni delež znaša skoraj polovico, med njimi je na prvem mestu mimovrste.com. Sledijo specializirani trgovci, globalne platforme pa zavzamejo le dobro desetino trga. Na Hrvaškem so bolj izraziti specializirani spletni trgovci, ki predstavljajo dobro tretjino trga, sledijo spletni nakupovalni centri ter s skoraj petino globalne ecommerce platforme. To je še en podatek, ki jasno kaže že omenjeno naklonjenost hrvaških potrošnikov tujim trgovcem. Darko Dujič (na fotografiji) je na konferenci Ecommerce Day 2017 takole opisal dinamiko na obeh trgih: "Na Hrvaškem se je v zadnjem letu odvijala zelo zanimiva dinamika, ki je povezana predvsem s prihodom dveh trgovcev z velikimi aspiracijami − eden je velik regijski akter iz Češke, mall.hr, drugi pa dolgo napovedovana digitalna veja Agrokorja, abrakadabra.com. Čeprav sta trgovca uprizorila dva različna prihoda na trg, sta oba uspešno osvojila svoj tržni delež. Slovenski trg je bil v tem obdobju precej stabilen, a vendar smo v segmentu spletne trgovine zabeležili dinamiko 30-40% rasti. Vsi ti podatki jasno kažejo, da se regija hitro digitalizira tudi v dejavnosti trgovine." |



