SLO bocni levo
SLO bocni desno

Spar v številkah in besedah za leti 2016 in 2017

Slovenija

15.03.2017

Po letni novinarski konferenci podjetja Spar Slovenija d.o.o.V podjetju so tudi v letu 2016 poslovali stabilno in v skladu z zastavljenimi poslovnimi cilji: ustvarili so 743 mio. evrov prometa ter poslovno leto 2016 končali pozitivno in uspešno. 

Intenzivna širitev prodajne mreže

V letu 2016 so odprli dve novi trgovini Spar in sicer SparVir pri Domžalah ter SPAR Videm Krško. Nova supermarketa SPAR sta zgrajena in opremljena po najnovejših smernicah, ki upoštevajo zadnje trende opremljanja tovrstnih trgovin in številne okoljske zahteve.

Dodatno širitev svoje prodajne mreže so dosegli z odpiranjem franšiznih trgovin SPAR partner. Leta 2016 je bilo tako na novo odprtih osem franšiznih trgovin v različnih slovenskih krajih: v Vidmu Dobrepolju, Brusnicah, Cerknici, Zbiljah, Rovtah, Komendi, kar dve franšizni trgovini pa sta v Žireh.

Za prenove so v letu 2016 poskrbeli v štirih trgovinah SPAR, in sicer v Ljubljani na Pečnikovi ulici, v Kapitlju in Zalogu ter v Slovenskih Konjicah. 

V trgovini SPAR Kapitelj so na račun večje prodajne površine povečali tudi ponudbo neživilskega blaga. Trgovina SPAR v Zalogu pa ni bila le popolnoma prenovljena, temveč v celoti na novo zgrajena in opremljena. Prostore ima v sklopu Centra Zalog, ki so ga zgradili v javno-zasebnem partnerstvu z Mestno občino Ljubljana. V njem so poleg supermarketa SPAR tudi prostori, namenjeni delovanju lokalne skupnosti. 

Leto 2016 so zaključili s skupno 99 trgovinami SPAR in INTERSPAR – med njimi je 86 trgovin SPAR in 13 megamarketov INTERSPAR – ter 9 restavracijami INTERSPAR. 

Pridobitev novih certifikatov na področju distribucije

V distribucijskem centru so obseg poslovanja v primerjavi z letom 2015 povečali za 4,3 odstotke.
Jeseni 2016 je Sparov distribucijski center pridobil dva pomembna certifikata: IFS (International Food Standard) Logistika 2.1 in ISO 9001:2008, ki potrjujeta, da izpolnjujejo najvišje zahteve glede varnosti živil in obvladujejo kakovostne procese v okviru celotne oskrbovalne verige.

Certifikat IFS Logistika 2.1 je standard za presojo logističnih aktivnosti pri distribuciji živil in ostalih izdelkov, ki združuje zahteve sistema HACCP po Codex Alimentariusu, pravila dobre proizvodnje, poslovne in higienske prakse, sledljivosti ter označevanja živil. SPAR Slovenija s tem dokazuje sledenje najvišjim standardom, dobro sodelovanje z dobavitelji ter varno in kakovostno ponudbo.

Razvoj lastnih in ekskluzivnih znamk

V letu 2016 so velik poudarek namenili izdelkom znamke SPAR. V celostni kampanji so predstavili celotno verigo nadzora kakovosti: od preverjanja surovin, proizvodnje, sodelovanja pri razvoju izdelkov, do nadzora v logističnem sistemu in na prodajnem mestu. Poleg tega so poudarili široko izbiro izdelkov znamke SPAR, svežino, izdelke slovenskega porekla, stalno preverjanje kakovosti ter ne nazadnje dobro razmerje med kakovostjo in ceno.
Povečali so ponudbo linije SPAR Natur*Pur. Pod lastno znamko zdaj potrošnikom ponujajo več kot 80 vrst ekološko pridelanega sadja in zelenjave. 
Prav tako vsako leto širijo ponudbo BIO izdelkov, ki zdaj obsega že več kot 800 različnih izdelkov.  

Pekarna SPAR ponovno s priznanji

Leta 2016 so v lastni Pekarni SPAR spekli več kot 7.000 ton izdelkov in v primerjavi z letom poprej povečali obseg poslovanja za 1,7 odstotka. Izdelki Pekarne SPAR so leta 2016 predstavljali več kot 50 odstotkov ponudbe tovrstnih izdelkov na Sparovih prodajnih policah. Pekarna SPAR je konec leta 2016 skupno zaposlovala 125 ljudi.
Za kruh in pekovsko pecivo so tudi v letu 2016 prejeli priznanja za kakovost: Gospodarska zbornica Slovenije je odlične ocene podelila kar 11 izdelkom pekarne, za pirin kruh s kostanjem pa so prejeli priznanje Inovativno živilo 2016. 

Uporaba kartice zvestobe SPAR plus narašča

Program zvestobe Spar plus kartice je bil tudi leta 2016 ena od pomembnejših trženjskih aktivnosti podjetja. Lansko leto so povečali število imetnikov kartice, in sicer jih je bilo decembra 2016 že več kot 880.000. 
Po podatkih neodvisnih tržnih raziskav je SPAR plus kartica najbolj priljubljena in najpogosteje uporabljena kartica zvestobe v Sloveniji. Poleg ugodnosti, ki jih kartica prinaša v trgovini, imetniki kartice lahko koristijo ugodnosti tudi drugje. Trenutno sodelujejo z več kot 50 različnimi partnerji, ki jih izbirajo glede na sezono in primernost ponudb v določenem obdobju. 

SPAR ponovno najljubša trgovina slovenskih kupcev
Po mnenju kupcev je Spar Slovenija še vedno med najbolj uglednimi in zaupanja vrednimi podjetji v Sloveniji. 
Tudi leta 2016 so kupci v neodvisni raziskavi Shopping monitor, ki jo izvaja podjetje Gfk Slovenija, postavili trgovine SPAR in INTERSPAR na prvo mesto v svežini, kakovosti in širini izbora. Kupci ocenjujejo, da dobijo v Sparovih trgovinah najboljše razmerje med kakovostjo in ceno (vir AC Nielsen, Shoppertrends 2016), kar velja za enega najpomembnejših dejavnikov nakupa, prav tako jim kupci med vsemi trgovci najbolj zaupajo. 

Zadovoljstvo zaposlenih na visoki ravni

Spar Slovenija ostaja eden največjih zaposlovalcev v Sloveniji. Decembra 2016 je bilo v podjetju Spar Slovenija 4.504 zaposlenih. Povečanje števila zaposlenih je predvsem rezultat odprtja novih trgovin.
Zadovoljstvo zaposlenih je v trgovinski dejavnosti pomembno, saj je večina zaposlenih vsak dan v stiku s kupci. V podjetju redno izvajajo merjenje zadovoljstva in rezultati so zelo prepričljivi. 
Za doseganje zadovoljstva in večjo motivacijo zaposlenim nudijo ustrezna izobraževanja in strokovno podporo ter temu namenjajo veliko sredstev. Izobraževanja so dopolnili z novimi programi, ki jih izvajajo interno s sodelavci, ki so za to strokovno in pedagoško usposobljeni. Poleg klasičnih metod uporabljajo dobro sprejeti sistem e-izobraževanja in ponudbo programov stalno širijo. 

Sponzorstva in donacije

V podjetju Spar Slovenija se trudijo biti čim bolj vpeti v lokalno dogajanje in prispevati za dobre namene v okolju, v katerem delujejo. Skozi vsa leta delovanja z donacijami in sponzorstvi podpirajo številne projekte na področju dobrodelnosti, kulture, športa in lokalnega okolja.
Kultura
Že trinajst let podpirajo kulturno prireditev Ljubljana Festival, prav tako so bili v vlogi sponzorja dejavni pri Festivalu Lent ter tradicionalnem Kurentovanju na Ptuju. V podjetju Spar Slovenija so se tudi v letu 2016 odzvali s podporo številnim kulturnim društvom po Sloveniji pri pripravi različnih dogodkov in prireditev.

Humanitarne akcije 

V času velikonočnih praznikov so delček prazničnega vzdušja že četrto leto zapored pričarali materinskim domovom ter mamicam in njihovim otrokom predali izdelke za pripravo tradicionalnega velikonočnega zajtrka ter pakete plenic. Nadaljevali so z dobrodelnim projektom za živali "Scotty in Molly se zabavata" in podarili več kot tono hrane zavetiščem za živali. Hrane so se tokrat razveselili varovanci društva Animal Angels Slovenija iz Trebnjega, Glas živali – Katja Novak iz Žalca in Društva za zaščito živali Pomurja iz Murske Sobote. 
V letu 2016 so prvič sodelovali v uspešni humanitarni in ekološki akciji Čisto veselje. Na več kot 50 lokacijah po Sloveniji so svoje prostore namenili za odlaganje odpadnih surovin in v akciji zbrali skoraj 300 ton odpadkov. Z zbranimi sredstvi v vrednosti 23.188,29 evrov so omogočili počitnice več kot 50 otrokom s čustvenimi in vedenjskimi motnjami pod okriljem projekta Botrstvo v Sloveniji. 
Že od leta 2014 sodelujejo v akciji predaje živil Viški hrane, ki jo izvaja dobrodelna organizacija Zveza Lions klubov, Distrikt 129, Slovenija. Izdelke, ki so konec dneva ostali neprodani in so varni za uživanje, pripravijo za predajo dobrodelni organizaciji. Pretežno gre za sveže pripravljeno hrano v trgovini, mlečne ter pekovske izdelke. Te izdelke dobrodelna organizacija Zveza Lions konec dneva prevzame v trgovinah SPAR in INTERSPAR in jih odpelje ter razdeli med pomoči potrebne. Oddajanje živil izvajajo sedaj že v 29 trgovinah.
Že peto leto so sodelovali v akciji Anine zvezdice – Podaj svojo dlan, saj so omogočili zbiranje hrane in jo tudi sami donirali v dober namen. 
 
V okviru spletne nagradne akcije "Srečo je lepo deliti" so s skupnimi močmi zbrali igrače in osrečili več kot 100 otrok iz rejniških družin. 

Podjetje ponosno podpira dosežke in nadaljnji razvoj slovenske košarke. Že 17 let uspešno sodelujejo s Košarkarsko zvezo Slovenije in prav toliko let podpirajo slovensko moško člansko košarkarsko reprezentanco, ki bo letos nastopila na Evropskem košarkarskem prvenstvu. So tudi sponzor ženske članske reprezentance ter vseh reprezentanc mlajših kategorij (Ž U20, U18 in U16 in M U20, U18 in U16), podpirajo pa tudi projekt Allstar  - dan slovenske moške košarke. Od leta 2001 so soorganizator in sponzor tekmovanja Pokal SPAR, od leta 2011 pa tudi Mini Pokala Spar. 
Sponzorsko so podprli tudi državno prvenstvo v ulični košarki 3x3, ki je poleti potekalo v več mestih po Sloveniji. Prav tako so bili prisotni na dogodku Ljubljana Beach Volley Challenge 2016, ki je potekal v središču Ljubljane na Kongresnem trgu.

Družbeno odgovorni projekt Štartaj Slovenija

Septembra so predstavili družbeno odgovorni projekt ŠTARTAJ SLOVENIJA. V projektu so sodelovali trije partnerji, in sicer Spar Slovenija, medijska hiša Pro Plus in agencija Formitas. V okviru tega projekta so izbrani slovenski podjetniki dobili edinstveno priložnost – mesto na prodajni polici trgovske verige, kjer so predstavljali svoje poslovne zgodbe in izdelke. Sodelujoče ustvarjalce je širša javnost v dveh mesecih še podrobneje spoznala v TV-oddaji "Štartaj, Slovenija!" na POP TV, kjer je podjetniški mentor Matija Goljar predstavil zgodbe dvanajstih podjetnikov, ki s svojimi izdelki želijo uspeti na trgu, in jim s pomočjo strokovnjakov ponudil dragocene podjetniške nasvete.
Ob zaključku projekta ŠTARTAJ SLOVENIJA so vsi trije partnerji s pomočjo kupcev izbrali Hit produkt 2016. Projekt je prerasel vsa pričakovanja in zastavljene okvirje in je povezal ne samo 12 kandidatov, temveč tudi vse, ki so bili vpleteni v izvedbo projekta. Prodajni rezultati kažejo na to, da so kupci sprejeli vse zgodbe podjetnikov, ki so šele stopili na dolgo pot do končnega uspeha, in jih z nakupom tudi podprli. Podjetniki so s podjetjem Spar Slovenija sklenili ekskluzivno enoletno sodelovanje, ki za marsikoga predstavlja pomemben mejnik v poslu. 
Uspešen projekt Štartaj Slovenija nadaljujejo tudi v letošnjem letu. Novi sodelujoči se lahko na razpis prijavijo do konca meseca marca 2017. Odziv na ponoven razpis je navdušujoč, saj se je prijavilo mnogo zainteresiranih za sodelovanje v tem projektu.

Načrti za 2017

Zadržati želijo prvo mesto med slovenskimi trgovci in tudi v letu 2017 ostati najljubša trgovina po izboru kupcev. Prvo mesto želijo utrditi predvsem na področju sveže ponudbe, kakovosti in pri širini izbora. 
Načrti za leto 2017 vključujejo tudi nadaljnje širjenje ponudbe, ki jo narekujejo novi prehranski trendi – novosti bodo uvajali predvsem v segmentu biološko pridelanih živil, veganske prehrane in izdelkov za posebne prehranske potrebe.
Prav tako bodo tudi v letu 2017 večali delež slovenskih izdelkov na svojih prodajnih policah. Spodbujali bodo sodelovanje z lokalnimi pridelovalci in domačimi proizvajalci, pa tudi uresničevanje idej mladih slovenskih podjetnikov z možnostjo prodaje izdelkov v svojih trgovinah. 
Načrtujejo nove investicije v širitev prodajne mreže, ki bo v letu 2017 med drugim vključevala tudi odprtje že 100. trgovine v verigi trgovin SPAR in INTERSPAR. Prav tako bodo še širili mrežo franšiznih trgovin SPAR partner, s katerimi so vse bolj prisotni tudi v manjši slovenskih krajih. 

Spar kot nekoč...

V marcu so skupaj s Semenarno Ljubljana na svoje police uvedli linijo SPAR Kot nekoč, ki zajema izbor semen starih slovenskih sort vrtnin. S ponudbo semen želijo kupce spodbuditi k sejanju in ohranjanju slovenskih sort vrtnin. Linija izdelkov trenutno zajema 23 avtohtonih sort semen za vrtnine (različne sorte semen za solate, paradižnik, paprike, fižol, čebulo, korenje, repo, kolerabo), 2 vrsti čebulčka in semenski krompir.
Za projekt ohranjanja slovenskih sort so se odločili, ker podpirajo in spodbujajo domače gospodarstvo in ker izdelki slovenskega porekla zavzemajo vse pomembnejši delež njihove ponudbe. Projekt Kot nekoč pomeni nadgradnjo njihovega delovanja. Z njim želijo aktivno prispevati k ohranjanju bogate dediščine slovenskih sort vrtnin za prihodnje rodove.