
"Agrokor je v resnici edina regijska trgovina in ena redkih v prehranski industriji, ki lahko uspešno tekmujejo z globalno konkurenco. Predstavlja hrbtenico razvoja na vseh teh trgih. Koncern sestavljajo dobre firme, vsaka je v svojem segmentu vodilna. V regijo pa zelo intenzivno prihaja tuja konkurenca, in ta deluje pod drugačnimi pogoji kot mi. Je globalna, z dolgo tradicijo, ni izgubljala časa s privatizacijo, njene viri financiranja pogosto podpira država, tudi ko gre za zasebne firme. Pritisk na konkurenčnost in stroške je tako čedalje hujši. In drugo, poslovni model vseh nas, Agrokorja, Mercatorja in še koga, je temeljil na predpostavki rasti. V zadnjih letih pa rasti ni bilo, bila je celo deflacija. Nabavne cene hrane so se nižale, ključne kategorije – meso, mleko, sladkor – so lani in predlani izrazito upadale," je dejal med ostalim Balažič za Delo.
Poudaril je, da bolj ko so svetovne razmere stabilne, bolj gotovi so viri financiranja. "Za Evropo je po mojem mnenju odnos med ZDA in Rusijo ključen. Kot vemo, je embargo Rusije povzročil anomalije tudi na evropskem trgu; recimo padec cen svinjine in mleka je rezultat presežkov na trgu zaradi nezmožnosti izvoza v Rusijo. Viški mleka so se v Evropi lani prodajali po 15 centrov, kar je manj kot polovica odkupne cene v Sloveniji. Svinjsko meso iz Nemčije je bilo polovico cenejše kot iz Slovenije. Protekcionizem tako za nas res ni dober, ker smo preveč izvozno usmerjeni," je dejal prvi mož slovenskega Mercatorja, ki je dejal, da s zaključeno prenovo 131 trgovin v maloprodaji niso zmanjšali števila zaposlenih, ki pa se je sicer kar zadeva administracijo od leta 2012 do leta 2016 zmanjšalo za 25 odstotkov, saj so s številke 1260 prišli na 860 in tega procesa še ni konec...
| Balažič je dejal, da so lani dosegli tržne cilje, okrepili tržni položaj, povečali tržni delež v razmerah, ko se trgovske površine v Sloveniji povečujejo. Mercator je imel včasih okoli 45 odstotkov trgovskih površin in približno tak tržni delež. Zdaj ima manj kot 30 odstotkov površin in več kot 30-odstotni delež. In da so pričakovali, da bomo prodajne rezultate, kakršni so bili v zadnjih mesecih, dosegli že približno pol leta prej... |


