
Kot glavnih pet trendov, ki se bodo po mnenju IGD-ja v naslednjih letih pokazali, kot smer, v katero gredo trgovci, je Ryba predstavil naslednje:
- fizične trgovine bodo postale digitalne
- priročnost je ključna
- sveži izdelki
- tehnologija hitrega naročanja
- pomikanje meja
V tem delu predavanja je kot prvi primer služila trgovina Amazon Go. Košarica zaznava živila, ki jih postavimo v njo, nakup se zaključi ob odhodu iz trgovine, račun za plačilo pa prejmemo v spletno platformo. Enostavno in kmalu izvedljivo. Ameriški Target preizkuša robota, ki skenira cene, v prodajalni pa bodo zadolženi tudi za to, da strankam najdejo in prinesejo določen artikel. Carrefour medtem testira vozičke, ki se povežejo s tabličnimi računalniki in kupca opozarjajo na artikle sodeč po njegovih objavah z družabnih omrežij.
V točki priročnosti, je Ryba omenil Sainsbury's in aplikacijo "Chop Chop", ki stranki živila, kljub bližini trgovine, dostavi v roku ene ure, na tem področju pa so zelo inovativni tudi skandinavski trgovci. Eden tako na primer ponuja dostavo obrokov za 4 osebe ("Meal bag"), spet drugi omogoča trgovino brez zaposlenih, ki funkcionira takole.

Pivovar Carling je v Angliji posnemal storitev Amazon Dash in ljubiteljem hmeljevega napitka ponudil opcijo "Beer Button" (pivski gumb). Tako lahko v določenih koncih Anglije stranke od štirih trgovcev dostavo piva naročijo v zelo kratkem času. Amazon je medtem napredoval in strankam ponudil glasovno naročanje izdelkov (Amazon Alexa), Nestlé že omogoča nakup kavnih avtomatov, ki zaznajo pomanjkanje kapsul, kar javijo v trgovino, medtem ko sta se Samsung in trgovec Woolworth v Avstraliji povezala in ustvarila hladilnik, ki s senzorji zazna, če izdelkov v njem zmanjka in to lahko takoj javi trgovcu.
Ryba je ob koncu poudaril pomembnost petih stebrov, ki bi si jih vsi trgovci morali zapomniti in jim slediti. Prvi je zasledovanje stanja, pri katerem bodo stranke izdelke pridobile čim lažje, drugi je težnja po ponujanju zdravih izdelkov, ki prinašajo dobro počutje, tretji je razvoj tehnologije, četrti ponudba naročanja z enim klikom ali glasovnim sporočilom, kar poveča zvestobo, zadnji peti pa je e-prodaja.


