SLO bocni levo
SLO bocni desno

Ryba: "Priročnost, zdravje in razvoj tehnologije v prvem planu"

Slovenija

09.03.2017

Program FMCG foruma, ki ga danes v hotelu Radisson Blu Plaza organizira Britansko-slovenska gospodarska, je odprl analitik pri podjetju IGD, Miloš Ryba. Predstavil je inovativne trgovinske rešitve in trende v kategoriji živilskih trgovcev.
 
 
 
 
Začel je s predstavitvijo zanimivih trgovinskih idej in kot prvi primeri izpostavil Sainsbury's, ki v londonski prodajalni Nine Elms, poleg hrane in pijače omogoča še tri zanimive alternativne kategorije. V trgovinskem objektu imajo še lekarno, oddelek s pohištvom in pa kotiček za prevzem spletnih naročil.
 
Kot drugi zanimiv primer je Ryba omenil pariški hipermarket Carrefour Saint Marcel, ki trgovino odpre zelo zgodaj in jo tudi pozno zapre (7.30 - 22.00). Poslovodje imajo precej svobode, kakšen nabor ponudbe postavijo na police.
 
Kot tretji inovativen primer je govornik izpostavil naš Mercator hipermarket Šiška, ki ima izjemno dolgo delikatesno vitrino, pohvali se lahko s pripravo pic pred očmi kupca ("In the hearth"), poleg tega pa ima, redko vidna, kotiček za otroke in cvetličarno. Ryba je omenil tudi supermarket Mage Image Baneasa v Bukarešti, ki se bohoti z zelo dobro zastopanima oddelkoma vina in premium sira, ki vabita z lesenimi policami.
 
Govornik se ni izognil niti diskonterjem - Aldi Süd je tako v Münchnu popolnoma spremenil postavitev v trgovini, sveže izdelke postavil na konec trgovine in ga močno osvetlil. Preizkusili so tudi avtomat s kavo po en evro in naprave z ekrani, ki kupcu svetujejo nakup izdelkov za pripravo kosila ali večerje. Na Otoku je Aldi UK znotraj prodajaln postavil avtomate s pripravljenimi obroki.
 
 

Kot glavnih pet trendov, ki se bodo po mnenju IGD-ja v naslednjih letih pokazali, kot smer, v katero gredo trgovci, je Ryba predstavil naslednje:

- fizične trgovine bodo postale digitalne
- priročnost je ključna
- sveži izdelki
- tehnologija hitrega naročanja
- pomikanje meja


V tem delu predavanja je kot prvi primer služila trgovina Amazon Go. Košarica zaznava živila, ki jih postavimo v njo, nakup se zaključi ob odhodu iz trgovine, račun za plačilo pa prejmemo v spletno platformo. Enostavno in kmalu izvedljivo. Ameriški Target preizkuša robota, ki skenira cene, v prodajalni pa bodo zadolženi tudi za to, da strankam najdejo in prinesejo določen artikel. Carrefour medtem testira vozičke, ki se povežejo s tabličnimi računalniki in kupca opozarjajo na artikle sodeč po njegovih objavah z družabnih omrežij.

V točki priročnosti, je Ryba omenil Sainsbury's in aplikacijo "Chop Chop", ki stranki živila, kljub bližini trgovine, dostavi v roku ene ure, na tem področju pa so zelo inovativni tudi skandinavski trgovci. Eden tako na primer ponuja dostavo obrokov za 4 osebe ("Meal bag"), spet drugi omogoča trgovino brez zaposlenih, ki funkcionira takole.
 
Pri svežih pridelkih, ki so vse bolj zaželeni, smo slišali primer italijanskega trgovca Conad, ki je vse zdrave izdelke združil pod lastno blagovno znamko Verso Natura in s tem v kategoriji povečal prodajo za 38 odstotkov v enem letu. Britanski spletni trgovec Ocado je strankam ponudil vprašanje, če želijo določene izdelke kupiti v podobni različici z manj kalorijami.



Pivovar Carling je v Angliji posnemal storitev Amazon Dash in ljubiteljem hmeljevega napitka ponudil opcijo "Beer Button" (pivski gumb). Tako lahko v določenih koncih Anglije stranke od štirih trgovcev dostavo piva naročijo v zelo kratkem času. Amazon je medtem napredoval in strankam ponudil glasovno naročanje izdelkov (Amazon Alexa), Nestlé že omogoča nakup kavnih avtomatov, ki zaznajo pomanjkanje kapsul, kar javijo v trgovino, medtem ko sta se Samsung in trgovec Woolworth v Avstraliji povezala in ustvarila hladilnik, ki s senzorji zazna, če izdelkov v njem zmanjka in to lahko takoj javi trgovcu.

Ryba je ob koncu poudaril pomembnost petih stebrov, ki bi si jih vsi trgovci morali zapomniti in jim slediti. Prvi je zasledovanje stanja, pri katerem bodo stranke izdelke pridobile čim lažje, drugi je težnja po ponujanju zdravih izdelkov, ki prinašajo dobro počutje, tretji je razvoj tehnologije, četrti ponudba naročanja z enim klikom ali glasovnim sporočilom, kar poveča zvestobo, zadnji peti pa je e-prodaja.