SLO bocni levo
SLO bocni desno

Na RTV SLO odklenkalo oglaševanju sladkarij otrokom

Slovenija

07.03.2017

Z mesecem zamude so tudi na TV Slovenija sprejeli načrt, kako bodo omejili oglaševanje. Gre za enega izmed korakov pri zmanjševanju debelosti pri otrocih.
 
Konec minulega meseca so na nacionalni televiziji (TV Slovenija) v skladu z zakonom pripravili načrt, kako bodo omejili oglaševanje nezdravih živil v času, ko so pred televizijskimi sprejemniki najmlajši.
 
Za razliko od Pro Plus, ki med drugim oddaja POP TV in Kanal A, se je vodstvo odločilo za bolj ostro različico omejevanja oglaševanja.

Med, pred in po vsebinah, ki so namenjene otrokom do 15. leta, v skladu s pravili TV Slovenija sprejetimi ob koncu februarja, naj ne bi bilo živil, ki vsebujejo hranila in snovi s hranilnim ali fiziološkim učinkom, kot so zlasti maščobe, trans maščobne kisline, sol ali natrij in sladkorji.
 
Vodstvo TV Slovenija, pod dokumentom je podpisan v. d. direktorja Marko Filli, tako obljublja, da se bodo zavoljo javnega dobrega odpovedali vsem sredstvom oglaševalcem, ki prodajajo čokolade, bonbone, deserte, piškote, sladke pekovske izdelke, energijske pijače ...
 
Obe največji komercialni medijski hiši sta si samoregulacijska pravila zadali bolj ohlapno. Na Planet TV si bodo "prizadevali" na omejitev predvajanja, podobno velja tudi Pro plus, kjer pa dopuščajo tudi izjeme ob pisnem ali zvočnem opozorilu gledalcev.

Ob predstavitvi ukrepa, ki naj bi pomagal k nadaljevanju pozitivnega trenda zmanjšanja naraščanja debelosti pri otrocih in mladostnikih, so se strokovnjaki zavzeli za popolno ukinitev oglaševanja nezdravih izdelkov otrokom, poroča Žurnal24.
 
Mojca Gabrijelčič Blenkuš z Nacionalnega inštituta za javno zdravje je tako izpostavila, da oglaševanje visoko mastne, sladke in slane hrane sicer tudi bolj vpliva na otroke, ki že imajo višje vrednosti indeksa telesne mase.

Ukrepe, ki so zaenkrat stavijo na proaktivnost televizijskih hiš, bodo strokovnjaki spremljali in na podlagi tega predlagali nadaljnje ukrepe. Igor Pravst  Inštituta za nutricionistiko, kjer so pred začetkom izvajanja ukrepom opravili obsežno raziskavo s tega področja, je namreč izpostavil možnost, da se bodo tako kot v tujini tudi pri nas oglasi z nezdravimi živili le preselili v drug oglaševalski termin.