SLO bocni levo
SLO bocni desno

Gelder: "Globalna trenda sta organska pridelava in trajnost"

Slovenija

04.03.2017

Pri letošnji podelitvi nagrad za Produkt leta 2017 je v ljubljanskem Lutkovnem gledališču sodeloval tudi Belgijec Philippe Gelder, Predsednik in Izvršni direktor projekta Product of The Year Worldwide, ki ga je pred mikrofon povabil tudi InStore.
 
Izbran Produkt leta je največja mednarodna nagrada s strani lokalnih potrošnikov in najvišja nagrada za zadovoljstvo in inovativnost za proizvajalce oziroma njihove izdelke/storitve.
 
Med slovenskimi potrošniki jo po vseh najvišjih mednarodnih standardih izvaja eno največjih svetovnih raziskovalnih podjetij ACNielsen. Glavni namen pečata je kupcem ponuditi nasvet za lažjo izbiro med obsežno ponudbo izdelkov na trgovskih policah.
 
Kakšni so v svetu kaj trendi glede pridobivanja pečata Produkt leta oziroma kaj po vašem mnenju izdelek potrebuje, da si zasluži omenjeno nagrado Produkt leta?
 
V Evropi je prisoten močan trend, ki se nagiba k vsemu, kar je organsko pridelano in ima kakršno koli povezavo s trajnostjo. V splošnem kupec, tako kot od nekdaj, še zmeraj želi nekaj, kar mu je všeč. In prav zato je ta naziv in logotip zelo pomemben, ker je izključno plod glasovanja potrošnikov. Vrhunske blagovne znamke (A-Brands) obstajajo zato, ker je nekdo investiral v kakovost in verjel, da bo kupcu izdelek všeč.
 
Produkt leta je prisoten v 40 državah. Katere so tiste regije, kamor bo v kratkem še prodrl?
 
V državah, kjer imaš veliko število trgovcev, pestro izbiro, inovacije in kupce, lahko obstajaš. V Aziji nismo močno prisotni, saj tam kupci kupujejo v majhnih enotah. V regije, kjer sta distribucija, logistika dobro zastavljeni, lahko zlahka prodremo in takih potencialnih držav je okoli 30.
 
V čem je Slovenija drugačna od ostalih držav, ki izdelkom podeljujejo naziv Produkt leta? 
 
Ravno nasprotno, obstaja velika podobnost in sicer v tem, da obstaja veliko podjetij, ki nagrado prejmejo več let zaporedoma, precej je tudi domačih izdelkov, kar je vedno dobrodošlo. Ob podelitvi sem užival, 38 izdelkov je lepa številka. Po petih letih se je projekt lepo utrdil in ima lepe možnosti, da postane vodilni logotip za kakovost.
 
Produkt leta je prisoten v Sloveniji, na Hrvaškem in sedaj tudi v Srbiji. Kako pa je z ostalimi državami regije? Lahko tudi tam kmalu pričakujemo zagon projekta?
 
Seveda načrtujemo prehod tudi v BiH, Makedonijo, Črno goro. Iščemo prave ljudi, se je pa potrebno zavedati, da moraš biti v neki državi močna znamka, da se potem lahko predstaviš tudi pri sosedah. V raziskavo trgov bomo vsekakor vložili določena sredstva in moja napoved je, da bomo v ostalih državah regije zadevo zagnali čez približno pet let.