V tekstu z naslovom "Naši osebni podatki so naš kapital" piše, da naj bi imelo do leta 2020 kar 52 odstotkov ljudi dostop do spleta, v Sloveniji pa je delež gospodinjstev z možnostjo dostopa do medmrežja v prvem četrtletju leta 2015 dosegel 78 odstotkov.Svetovni dan potrošnikov usmerjen k varstvu osebnih podatkov
Slovenija
02.03.2017
Bilten Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS test) je v mesecu marcu pripravil zanimiv članek o svetovnem dnevu potrošnikov, ki se navezuje na temo osebnih podatkov.
V tekstu z naslovom "Naši osebni podatki so naš kapital" piše, da naj bi imelo do leta 2020 kar 52 odstotkov ljudi dostop do spleta, v Sloveniji pa je delež gospodinjstev z možnostjo dostopa do medmrežja v prvem četrtletju leta 2015 dosegel 78 odstotkov.Letošnji svetovni dan potrošnikov bo namenjen prav zaupanju v digitalnem svetu oziroma temu, kako ga lahko zgradimo. Ob digitalizaciji, ki se vse bolj oklepa našega življenja ZPS poudarja, da moramo poskrbeti za ustrezno zakonodajo, varnostne mehanizme, kar bo zgradilo zaupanje v digitalno tehnologijo.
Skrb potrošnikov za varnost njihovih podatkov na spletu je še kako upravičena, navaja ZPS in dodaja, da to dokazuje naslednji podatek: v letu 2015 naj bi bilo ukradenih več kot 500 milijonov baz osebnih podatkov, kar pomeni, da je bilo ogroženih skoraj toliko identitet posameznikov.
Samo v Sloveniji so v letu 2015 poleg drugih spletnih goljufij, oškodovanj pri spletnem nakupovanju ipd. zaznali 70 kraj identitet (Letno poročilo SI-CERT).
Z razvojem medmrežja prihajajo v domove naprave, ki so tako ali drugače povezane s spletom, kot so na primer pametni termostati, gospodinjski aparati, celo sijalke ali igrače, ki denimo lahko snemajo pogovore z otroki, posnetki pa so poslani na strežnike podjetij. Ta nato razvijajo orodja za interaktivnost, kot je prepoznavanje govora.
Amazon je recimo lani razvil gumb za hitro naročanje izdelkov široke porabe, a potrošnikom ne ponuja informacije o spremembi cen. Tako se lahko zgodi, da stranka dobi primerljiv izdelek ali drugo količino, kot jo je naročil. V pogodbenih pogojih je to sicer zapisano, a kupec ta pravila lahko le potrdi ali zavrne.
Raziskave so pokazale, da kar 74 odstotkov ljudi sploh ne ve, katere informacije o njih zbirajo podjetja na spletu in kar 84 odstotkov potrošnikov se strinja, da bi morala veljati nova pravila, kako vlade, podjetja in drugi spletni uporabniki uporabljajo njihove podatke.


